Actros 25 lat

Mercedes-Benz Actros ma już 25 lat

W Actrosie swoją premierę miały liczne techniczne kamienie milowe, takie jak pierwszy system wspomagania hamowania awaryjnego, który reaguje niezależnie na przeszkody, asystent martwego pola czy system wspomagania jazdy półautomatycznej (poziom 2). A na początku października 2021 r. rozpoczęto seryjną produkcję nowego eActrosa z w pełni elektrycznym napędem do ciężkiego transportu dystrybucyjnego.

 

Dwadzieścia pięć lat temu Mercedes-Benz wraz z Actrosem wkroczył na nową ścieżkę – specjalnie do transportu dalekobieżnego i dystrybucyjnego. Pierwsza generacja, wprowadzona na rynek w 1996 roku z okazji setnych urodzin samochodu ciężarowego, który został wynaleziony przez Gottlieba Daimlera w 1896 roku, zapoczątkowała serię modeli, która do dziś jest w czołówce swojego segmentu rynkowego.

Andreas von Wallfeld, szef marketingu, sprzedaży i usług w Mercedes-Benz Trucks:
- Od ćwierć wieku Actros jest okrętem flagowym naszego portfolio produktów. Ponad 1,4 miliona samochodów ciężarowych sprzedanych w tej serii premium na całym świecie jest wyraźnym dowodem zadowolenia klientów.

 

Fakt, że każda generacja Actrosa zdobyła tytuł Międzynarodowej Ciężarówki Roku przyznawany przez dziennikarzy pojazdów użytkowych z całego świata. Europy, jest dowodem niezwykłego sukcesu tego modelu. Zgodnie z regulaminem jury, tytuł ten przyznawany jest co roku ciężarówce, która w największym stopniu przyczynia się do innowacji w transporcie drogowym, która jest korzystna dla wydajności, emisji, bezpieczeństwa, właściwości jezdnych i komfort pojazdów.

Od 1996 roku każda generacja Actrosa odgrywa pionierską rolę pod względem bezpieczeństwa, optymalnego zużycia paliwa, sieci i komfortu. Actros MP1 wyróżniał się w pełni zautomatyzowaną zmianą biegów z elektronicznym układem hamulcowym (EBS), magistralą CAN i megaprzestrzenną kabiną z płaską podłogą. Najważniejsze cechy Actrosa MP2 to adaptacyjny tempomat, Active Brake Assist, Lane Keeping Assist, przekładnia Powershift oraz nowa koncepcja schowków. Actros MP3 posiadał imponujące funkcje, takie jak czujnik światła i deszczu, dopracowany system hamowania awaryjnego Active Brake Assist oraz unowocześnioną skrzynię biegów Powershift, zanim Actros MP4 ustanowił zupełnie nowe standardy dzięki nowej generacji silników ze specyfikacją Euro VI, GPS tempomat Predictive Powertrain Control, udoskonalony układ Powershift, a także udoskonalony Active Brake Assist 4 z wykrywaniem pieszych i Sideguard Assist.

Mercedes-Benz Actros 5-generacji, który jest dostępny od 2018 roku, miał do zaoferowania cztery światowe premiery. Dzięki Active Drive Assist (ADA), pierwszy na świecie system wspomagania jazdy półautomatycznej (poziom 2) wszedł do produkcji seryjnej. ADA aktywnie wspomaga kierowcę w określonych warunkach poprzez prowadzenie wzdłużne i poprzeczne pojazdu ciężarowego i może automatycznie utrzymywać odległość od poprzedzającego pojazdu, przyspieszać, a także kierować, jeśli spełnione są niezbędne warunki systemowe, takie jak wystarczający promień łuku lub wyraźnie widoczne oznaczenia drogi. Jeszcze lepszą ochronę pieszych zapewnia Active Brake Assist 5, system hamowania awaryjnego, który może maksymalnie zahamować w reakcji na poruszające się osoby. Po raz pierwszy z ciężarówki usunięto również lusterka zewnętrzne. Zamiast tego nowy Actros ma standardowo kamerę MirrorCam. Czwarta światowa premiera dotyczyła miejsca pracy kierowcy ciężarówki: multimedialny kokpit nowego Actrosa składa się z dwóch dużych kolorowych wyświetlaczy – głównego wyświetlacza kolorowego za kierownicą i dodatkowego wyświetlacza w formie ekranu dotykowego. Od czerwca 2021 r. najnowsza generacja Actrosa oferuje jako wyposażenie opcjonalne Active Drive Assist drugiej generacji (ADA 2). Zawarta w nim podfunkcja Emergency Stop Assist jest w stanie zainicjować awaryjne zatrzymanie, jeśli kierowca nie steruje już kierownicą, pomimo ostrzeżeń wizualnych i dźwiękowych. Ponadto od czerwca 2021 r. dostępny jest również Active Sideguard Assist. Ten ulepszony system wspomagania skrętu nie ostrzega już po prostu kierowcy o poruszających się pieszych lub rowerzystach po stronie pasażera: jeśli kierowca nie zareaguje na czas na ostrzeżenia, teraz jest w stanie zainicjować zautomatyzowany manewr hamowania przy prędkości skręcania do 20 km/h, aby zatrzymać pojazd.

W tym roku wprowadzono model Actros L, który oferuje ulepszoną izolację akustyczną kabiny, komfortową przestronność, jeszcze lepszą pozycję siedzącą i opcjonalnie nowo zaprojektowane reflektory LED.

Dla zawodowych kierowców samochodów ciężarowych, którzy kochają innowacyjność oraz dla przewoźników, którzy sami jeżdżą, których ciężarówka jest ich domem i którzy cenią osobisty styl i wysoki komfort, Mercedes-Benz Trucks regularnie wypuszcza limitowane modele specjalne Actrosa obok modeli seryjnych – takie jak edycje Actros Black Liner i White Liner, Edition 1 lub, tylko w zeszłym roku, Edition 2. Dzięki dodatkowemu wyborowi elementów wewnętrznych i zewnętrznych oraz specjalnym elementom stylistycznym pojazdy zawsze miały niepowtarzalny charakter. wysoki poziom rozpoznawalności.

Nowa era dla Mercedes-Benz Trucks rozpoczęła się wraz z wprowadzeniem w 2021 roku elektrycznego modelu eActros. Pierwsza seryjna ciężarówka elektryczna z trójramienną gwiazdą, zaprojektowana specjalnie do ciężkiego transportu dystrybucyjnego, została zaprezentowana światowej publiczności pod koniec czerwca 2021 r. Sercem technologicznym jest jednostka napędowa z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi i dwoma -prędkość transmisji. Oba silniki zapewniają imponujący komfort jazdy i doskonałą dynamikę pojazdu, a cichy i lokalnie bezemisyjny napęd elektryczny oznacza, że ​​ciężarówka może być również wykorzystywana do dostaw nocnych i wjazdów do centrów miast z zakazami jazdy dla pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. eActros to wyraźne zobowiązanie ze strony Mercedes-Benz Trucks do lokalnego, neutralnego pod względem emisji CO2 transportu drogowego towarów.

 

Przeczytaj też:
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.
Wóz pożarniczy Rosenbauer na podwoziu Scania pracuje dla Grupy Azoty S.A. Samochód ten jest drugim wspólnym projektem firmy Rosenbauer Polska i Grupy Azoty S.A.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Nowe przepisy dotyczące pojazdów nienormatywnych W dniu 17 lutego 2024r. wchodzą w życie nowe przepisy w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych.
Dwa DAF-y LF w służbie Ośrodka Szkolenia Ochotniczej Straży Pożarnej Członkowie Ochotniczych Straży Pożarnych z województwa mazowieckiego mogą wziąć udział w szkoleniach, które przygotują ich do podniesienia kwalifikacji i uzyskania prawa jazdy kategorii C.
DAF ogłosił zdobywców nagrody International Dealer of the Year 2024 Na międzynarodowym spotkaniu dealerów DAF tytuł najlepszego dealera otrzymała polska spółka ESA Trucks Polska.