Mercedes-Benz Actros ma już 25 lat

Actros 25 lat

W Actrosie swoją premierę miały liczne techniczne kamienie milowe, takie jak pierwszy system wspomagania hamowania awaryjnego, który reaguje niezależnie na przeszkody, asystent martwego pola czy system wspomagania jazdy półautomatycznej (poziom 2). A na początku października 2021 r. rozpoczęto seryjną produkcję nowego eActrosa z w pełni elektrycznym napędem do ciężkiego transportu dystrybucyjnego.

 

Dwadzieścia pięć lat temu Mercedes-Benz wraz z Actrosem wkroczył na nową ścieżkę – specjalnie do transportu dalekobieżnego i dystrybucyjnego. Pierwsza generacja, wprowadzona na rynek w 1996 roku z okazji setnych urodzin samochodu ciężarowego, który został wynaleziony przez Gottlieba Daimlera w 1896 roku, zapoczątkowała serię modeli, która do dziś jest w czołówce swojego segmentu rynkowego.

Andreas von Wallfeld, szef marketingu, sprzedaży i usług w Mercedes-Benz Trucks:
- Od ćwierć wieku Actros jest okrętem flagowym naszego portfolio produktów. Ponad 1,4 miliona samochodów ciężarowych sprzedanych w tej serii premium na całym świecie jest wyraźnym dowodem zadowolenia klientów.

 

Fakt, że każda generacja Actrosa zdobyła tytuł Międzynarodowej Ciężarówki Roku przyznawany przez dziennikarzy pojazdów użytkowych z całego świata. Europy, jest dowodem niezwykłego sukcesu tego modelu. Zgodnie z regulaminem jury, tytuł ten przyznawany jest co roku ciężarówce, która w największym stopniu przyczynia się do innowacji w transporcie drogowym, która jest korzystna dla wydajności, emisji, bezpieczeństwa, właściwości jezdnych i komfort pojazdów.

Od 1996 roku każda generacja Actrosa odgrywa pionierską rolę pod względem bezpieczeństwa, optymalnego zużycia paliwa, sieci i komfortu. Actros MP1 wyróżniał się w pełni zautomatyzowaną zmianą biegów z elektronicznym układem hamulcowym (EBS), magistralą CAN i megaprzestrzenną kabiną z płaską podłogą. Najważniejsze cechy Actrosa MP2 to adaptacyjny tempomat, Active Brake Assist, Lane Keeping Assist, przekładnia Powershift oraz nowa koncepcja schowków. Actros MP3 posiadał imponujące funkcje, takie jak czujnik światła i deszczu, dopracowany system hamowania awaryjnego Active Brake Assist oraz unowocześnioną skrzynię biegów Powershift, zanim Actros MP4 ustanowił zupełnie nowe standardy dzięki nowej generacji silników ze specyfikacją Euro VI, GPS tempomat Predictive Powertrain Control, udoskonalony układ Powershift, a także udoskonalony Active Brake Assist 4 z wykrywaniem pieszych i Sideguard Assist.

Mercedes-Benz Actros 5-generacji, który jest dostępny od 2018 roku, miał do zaoferowania cztery światowe premiery. Dzięki Active Drive Assist (ADA), pierwszy na świecie system wspomagania jazdy półautomatycznej (poziom 2) wszedł do produkcji seryjnej. ADA aktywnie wspomaga kierowcę w określonych warunkach poprzez prowadzenie wzdłużne i poprzeczne pojazdu ciężarowego i może automatycznie utrzymywać odległość od poprzedzającego pojazdu, przyspieszać, a także kierować, jeśli spełnione są niezbędne warunki systemowe, takie jak wystarczający promień łuku lub wyraźnie widoczne oznaczenia drogi. Jeszcze lepszą ochronę pieszych zapewnia Active Brake Assist 5, system hamowania awaryjnego, który może maksymalnie zahamować w reakcji na poruszające się osoby. Po raz pierwszy z ciężarówki usunięto również lusterka zewnętrzne. Zamiast tego nowy Actros ma standardowo kamerę MirrorCam. Czwarta światowa premiera dotyczyła miejsca pracy kierowcy ciężarówki: multimedialny kokpit nowego Actrosa składa się z dwóch dużych kolorowych wyświetlaczy – głównego wyświetlacza kolorowego za kierownicą i dodatkowego wyświetlacza w formie ekranu dotykowego. Od czerwca 2021 r. najnowsza generacja Actrosa oferuje jako wyposażenie opcjonalne Active Drive Assist drugiej generacji (ADA 2). Zawarta w nim podfunkcja Emergency Stop Assist jest w stanie zainicjować awaryjne zatrzymanie, jeśli kierowca nie steruje już kierownicą, pomimo ostrzeżeń wizualnych i dźwiękowych. Ponadto od czerwca 2021 r. dostępny jest również Active Sideguard Assist. Ten ulepszony system wspomagania skrętu nie ostrzega już po prostu kierowcy o poruszających się pieszych lub rowerzystach po stronie pasażera: jeśli kierowca nie zareaguje na czas na ostrzeżenia, teraz jest w stanie zainicjować zautomatyzowany manewr hamowania przy prędkości skręcania do 20 km/h, aby zatrzymać pojazd.

W tym roku wprowadzono model Actros L, który oferuje ulepszoną izolację akustyczną kabiny, komfortową przestronność, jeszcze lepszą pozycję siedzącą i opcjonalnie nowo zaprojektowane reflektory LED.

Dla zawodowych kierowców samochodów ciężarowych, którzy kochają innowacyjność oraz dla przewoźników, którzy sami jeżdżą, których ciężarówka jest ich domem i którzy cenią osobisty styl i wysoki komfort, Mercedes-Benz Trucks regularnie wypuszcza limitowane modele specjalne Actrosa obok modeli seryjnych – takie jak edycje Actros Black Liner i White Liner, Edition 1 lub, tylko w zeszłym roku, Edition 2. Dzięki dodatkowemu wyborowi elementów wewnętrznych i zewnętrznych oraz specjalnym elementom stylistycznym pojazdy zawsze miały niepowtarzalny charakter. wysoki poziom rozpoznawalności.

Nowa era dla Mercedes-Benz Trucks rozpoczęła się wraz z wprowadzeniem w 2021 roku elektrycznego modelu eActros. Pierwsza seryjna ciężarówka elektryczna z trójramienną gwiazdą, zaprojektowana specjalnie do ciężkiego transportu dystrybucyjnego, została zaprezentowana światowej publiczności pod koniec czerwca 2021 r. Sercem technologicznym jest jednostka napędowa z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi i dwoma -prędkość transmisji. Oba silniki zapewniają imponujący komfort jazdy i doskonałą dynamikę pojazdu, a cichy i lokalnie bezemisyjny napęd elektryczny oznacza, że ​​ciężarówka może być również wykorzystywana do dostaw nocnych i wjazdów do centrów miast z zakazami jazdy dla pojazdów z silnikami wysokoprężnymi. eActros to wyraźne zobowiązanie ze strony Mercedes-Benz Trucks do lokalnego, neutralnego pod względem emisji CO2 transportu drogowego towarów.

 

Przeczytaj też:
Japońska technologia już od grudnia w europejskiej fabryce

FUSO, japońska spółka córka Daimler Truck i zarazem jeden z wiodących azjatyckich producentów pojazdów użytkowych, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży w Europie nowego FUSO Cantera.

Sprzedaż samochodów ciężarowych w listopadzie 2021

To przedostatni miesiąc podsumowań sprzedaży samochodów ciężarowych w drugim roku pandemii.

Panoramiczny obraz z lotu ptaka dzięki kamerom 360° i 270°

W dawnych czasach marynarz wspinał się na grotmaszt okrętu, by z bocianiego gniazda obserwować morze. Dziś pojazdy użytkowe mogą już być wyposażane w system kamer o kącie widzenia 360° lub 270°. Cel jest taki sam: uzyskanie najlepszej możliwej widoczności wokół całego pojazdu.

Zmiana w fabryce MAN Trucks w Niepołomicach

Z dniem 01.11.2021 dr Richard Slovák objął stanowisko dyrektora zarządzającego w fabryce MAN Niepołomicach oraz prezesa zarządu spółki MAN Trucks sp. z o.o.

Scania z kamerami zamiast lusterek, ale w innym miejscu

Opcja ta będzie początkowo oferowana tylko na rynku europejskim.

Sprawdziliśmy ile kosztują nowe DAF'y XG zamówione przez Waberer's

Od węgierskiego dilera DAF Trucks przyszła dobra wiadomość - wpłynęło ogromne zamówienie na na 570 modeli DAF XG.

Poznajemy DAF XF model 2022

Oglądamy jeden z pierwszych samochodów, nowej serii DAF XF, który trafił do Polski. Samochód wyspecyfikowany na polski rynek, a więc taki jaki zapewne będą kupować polscy przewoźnicy.

 

Alexander Vlaskamp nowym szefem MAN Truck & Bus SE

Rada Nadzorcza TRATON SE powołała do Zarządu Aleksandra Vlaskampa. Przejmuje on stanowisko po Andreasie Tostmann'ie, który był prezesem Zarządu MAN Truck & Bus SE.

Kolekcja zabytkowych ciężarówek Mercedres-Benz opuszcza Stuttgart

Podział Daimlera na dwie niezależne firmy skutkuje przeniesieniem zabytkowych ciężarówek do Wörth.

 

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje