Październikowe wzrosty sprzedaży naczep

EWT naczepy Schmitz

Rejestracje ciągników samochodowych, które sygnalizują z wyprzedzeniem sytuację na rynku przyczep i naczep, zwiększyły się w październiku o 22,1% r/r do poziomu 2223 szt. i jednocześnie zwiększyły się o 11,3% m/m (+223 szt.). Daje to nadzieję, że rynek przyczep i naczep będzie się również dalej rozwijał.

 

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w październiku 2021r. po sześciu miesiącach trzycyfrowego wzrostu i silnym dwucyfrowym tempie z września (+77,2%), kontynuują ten trend i zwiększyły się o 51,5% r/r do 2955 szt. Osiągnięty rezultat jest znacznie wyższy od średniej od początku tego roku (2638 szt.) i najwyższy osiągnięty w analogicznym miesiącu od 2009 r.

W październiku 2021 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep i naczep pow. 3,5 t liderem była marka Schmitz Cargobull po wydaniu 717 pojazdów ze wzrostem o 82%. Na drugim miejscu znowu był Krone, który wprowadziło 607 nowych pojazdów (+45%). Na trzecim miejscu uplasował się Wielton, po wydaniu 478 pojazdów. Za nim Koegel, który dostarczył użytkownikom 209 pojazdów (+13%). Piąte miejsce zajął Schwarzmueller z liczbą 134 szt. (30%).


Od początku 2021 r. w grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t. zarejestrowano 26 697 szt.; o 108% więcej niż w 2020. Tylko przyczep przybyło 2280 szt. (+64%) a naczep 24 417 (+113%). Już w lipcu br. rejestracje przekroczyły poziom całego słabego 2020 r., kiedy zarejestrowano 16,5 tys. szt. po spadku o -28%. Teraz po październiku br. poziom jest już również wyższy niż w całym 2019 r. wtedy wyniósł niespełna 23 tys. szt. po spadku o 12%. Jest też już wyższy od rekordowego roku 2018 (26,1 tys. szt.).

W rankingu marek od początku 2021 r. w grupie przyczep i naczep pow. 3,5 t, na pierwszym miejscu, jest Schmitz Cargobull, który wydał 6851 szt. - znacznie więcej pojazdów, niż przed rokiem (+4368 szt.; +176%). Drugie jest Krone z liczbą rejestracji 5468 szt. i wzrostem o 155%. Te dwie marki mają odpowiednio 26% i 20% udziału w rynku. Obie wzmocniły swoją obecność , pierwsza o 6,3 pkt. proc. a druga o 3,8 punktu proc. Trzeci na liście - Wielton, który stracił ponad – 1,1 pkt. proc. w rynku do (12%), po rejestracji 3211 szt. notuje dwucyfrowy wzrost (+90%). Czwarty Koegel, który dostarczył klientom 2277 pojazdów ze wzrostem o 140%. Jego udział w tym okresie (9%) jest wyższy o 1,2 pkt. proc. w skali roku. Na piątym miejscu Schwarzmueller wydał 984 szt. ze wzrostem rezultatów (+85%). Stracił 0,5 pkt, proc. udziału do poziomu 3,7%. Kaessbohrer otworzył drugą piątkę z wynikiem 718 szt. i wzrostem o 87% i wyprzedził markę Wecon i Bodex i które zarejestrowały odpowiednio 718 i 5585 szt., w ciągu dziesięciu miesięcy.


W ogólnym rankingu przyczep i naczep, według podrodzaju od początku b.r., największą grupę stanowiły niezmiennie, platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe - zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 14 808 szt.; więcej o 139% (+8 605 szt.) niż rok wcześniej. Ich udział przekracza 55% wobec 48% w analogicznym okresie 2020 r. Najwięcej rejestracji przypadło marce Krone (3859 szt.), następnie Schmitz Cargobull (3163 szt.) i Wielton (2183 szt.) oraz Koegel (2156 szt.) Liderzy w tej grupie odczuli wzrosty odpowiednio o 163%, 173%, 120% i 152%.

Na drugim miejscu w rankingu były furgony, których przybyło 5653 szt. (+157%). Zajmują 21% rynku wobec 17% rok wcześniej. Wyróżniono wśród nich 2836 chłodni (+105%), 1806 izoterm (14x więcej), których w 2020 roku było 132 szt. i 1007 (+47%) furgonów uniwersalnych. Najwięcej chłodni zarejestrowały do tej pory marki - Schmitz Cargobull (1696; +94%) ,KRONE (821; +86%). Wśród izoterm kolejność jest taka sama 1462 (12x więcej niż w ub.r.) było na podwoziach Schmitz Cargobull a 321 na podwoziach marki Krone.

Na trzecim miejscu wg podrodzaju były wywrotki, których przybyło 2761 szt. +30%. Zajmują 10% rynku o 6,2 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Pierwsze miejsca należą do marek: Bodex 449 szt. i Wielton 416 szt., pierwsza ze wzrostem +2% a druga +59% . Trzeci Kempf (321 szt. -2%). Za nim Schmitz Cargobull (323 szt.; +46%).
W całej grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t poza innymi, zarejestrowano także od początku br. 615 szt. cystern (+25%).

W rankingu marek tylko wśród naczep pow. 3,5 t od początku 2021 roku pierwsze miejsce zajmuje Schmitz Cargobull (6842 szt.), drugie Krone (5433 szt.) i trzecie Wielton (2971 szt.).
Wśród przyczep ciężarowych pow. 3,5t, na pierwszym miejscu jest Wecon (585 szt.), drugi Gniotpol (411 szt.). Trzecie miejsce po rejestracji 240 szt. zajmuje w tej grupie Wielton i tuż za nim Redos (222 szt.).

Przeczytaj też:
Schwarzmüller Polska obiecuje wzrost sprzedaży

Ponad 1100 przyczep zarejestrowanych w Polsce pozwoliło zrealizować z nawiązką ambitny cel sprzedaży grupy Schwarzmüller na rok 2021.

Kassbohrer przekazuje 45 naczep dla Erontrans

Producent naczep firma Kässbohrer i polski przewoźnik Erontrans rozpoczęli współpracę dotycząca pojazdów do transportów intermodalnych. Niedawno Erontrans dodał do swojej floty 45 naczep K.SCS M Mega Curtainsider.

To już milion naczep Krone!

W listopadzie 2021 r. z linii produkcyjnej Krone zjechał pojazd o milionowym numerze podwozia WKESD000001000000. Był to model naczepy Cool Liner wyprodukowany w zakładzie w Lübtheen.

Langendorf produkuje w Polsce

W dniu wczorajszym mieliśmy okazję zwiedzić nowy zakład produkcyjny firmy Langendorf i jednocześnie siedzibę spółki Langendorf Polska mieszczącej się w Wieluniu.

 

Czterdzieści naczep z indywidualnym graffiti

Firma transportowo-logistyczna Hegelmann ogłosiła konkurs projektowy wśród swoich stażystów.

Naczepy Schwarzmueller w finansowaniu EFL

Grupa EFL podpisała z Schwarzmϋller Polska umowę, na mocy której została partnerem finansowym austriackiego producenta i dostawcy naczep.

Schmitz Cargobull - masowy spadek zamówień i szybka poprawa

Rok finansowy 2020/21 w Schmitz Cargobull to przede wszystkim sytuacja związana z koronawirusem, jednak firmie szybko udało się osiągnąć pozytywny wynik i utrzymać swoją pozycję rynkową, jako wiodącego europejskiego producenta naczep.

Rynek nowych naczep w górę

Grupa nowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t osiągnęła, od początku roku, wynik 23 742 szt., co oznacza zwiększenie popytu na te pojazdy o 118% w porównaniu z sytuacją sprzed roku.

Trailer Dynamics i Krone ogłaszają strategiczne partnerstwo

Wspólnym celem jest opracowanie zelektryfikowanej naczepy gotowej do produkcji seryjnej.

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje