Do Francji ciężarowym na oponach zimowych

Francja planuje wprowadzić specjalne strefy, w których będą wymagane opony zimowe oraz łańcuchy dla samochodów ciężarowych. Strefy oznaczone będą specjalnymi znakami.
Opony zimowe i posiadanie łańcuchów ma być wyposażeniem obowiązkowym w okresie od 1 listopada do 31 marca. Obowiązek obejmie wszystkie samochody ciężarowe również te poniżej 3,5 t dmc.
Nowe wymagania będą wprowadzone w 48 departamentach, ale na razie jeszcze nie obowiązują. Wyznaczenie obowiązku leżeć będzie w gestii lokalnych władz poszczególnych departamentów, co będzie oznaczone nowymi znakami drogowymi, oznaczającymi wjazd oraz wyjazd ze strefy. Wiadomo też, że kara za niezastosowanie się do nowych wymagań wyniesie 135 euro.
Obowiązek posiadania opon zimowych i łańcuchów w samochodach ciężarowych może pojawić się w nastepujących strefach Republiki Francuskiej:
Ain, Allier, Alpes-de-Haute-Provence, Hautes-Alpes, Alpes-Maritime, Ardèche, Ariège, Aude, Aveyron, Cantal, Corrèze, Corse-du-Sud, Haute-Corse, Côte-d’Or, Creuse, Doubs, Drôme, Gard, Haute-Garonne, Hérault, Isère, Jura, Loire, Haute-Loire, Lot, Lozère, Meurthe-et-Moselle, Nièvre, Puy-de-Dôme, Pyrénées-Atlantique, Hautes-Pyrénées, Pyrénées-Orientales, Bas-Rhin, Haut-Rhin, Rhône, Haute-Saône, Saône-et-Loire, Savoie, Haute-Savoie, Tarn, Tarne-et-Garonne, Var, Vaucluse, Haute-Vienne, Vosges, Yonne, Territoire de Belfort.

Jak zapowiedziało niemieckie Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu, systemy monitorowania ciśnienia w oponach będą obowiązkowe w Niemczech od lipca 2022 r.

UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające wobec czterech towarzystw ubezpieczeniowych, które utrudniały kierowcom korzystanie z aut zastępczych.

W ostatnich dniach kwietnia GDDKiA oddała do ruchu ostatni element szlaku Via Carpatia pomiędzy granicą województw lubelskiego i podkarpackiego a Rzeszowem odcinek Zdziary - Rudnik nad Sanem.

Według Federalnego Ministerstwa Transportu, Niemczech, planuje się ponad 350 inwestycji dotyczących rozbudowy i budowy nowych projektów budowlanych związanych z miejscami parkingowymi dla ciężarówek.

Ponad 170 km tras w Polsce znajduje się obecnie pod kontrolą Odcinkowych Pomiarów Prędkości. W planach jest uruchomienie kolejnych, co zwiększy łączną długość kontrolowanych odcinków do prawie 600 km.


U naszych południowych sąsiadów rozpoczyna się kolejna tura DAF Driver Challenge 2022 – konkursu, który wyszukuje najlepszych kierowców ciężarówek i daje im możliwość wykazania się swoimi umiejętnościami.

Komisja Europejska przyjęła rozporządzenie (C/2022/2055) w sprawie norm UE dotyczących bezpiecznych parkingów dla ciężarówek i ich certyfikacji. W przyszłości normy powinny pozwolić na wyciągnięcie wniosków na temat poziomu obsługi i bezpieczeństwa miejsc parkingowych.

Po silnych wahaniach cen paliw na stacjach benzynowych Federalny Urząd Antymonopolowy chce skontrolować operatorów paliwowych. Celem jest ustalenie przyczyn drastycznie wysokich cen paliw.