Zakład Volkswagena we Wrześni świętuje piąte urodziny

VW Września 5 lat

W październiku 2016 roku, a więc równo 5 lat temu, oficjalnie ruszyła należąca do spółki Volkswagen Poznań fabryka we Wrześni produkująca modele samochodów dostawczych VW Crafter i MAN TGE oraz ich wersje elektryczne eCrafter i eTGE.

 

Zakład nr 2 Volkswagen Poznań we Wrześni powstał w iście ekspresowym tempie. W marcu 2014 r. ogłoszono decyzję o jego budowie, w listopadzie tego samego roku wmurowano kamień węgielny, pod koniec kwietnia 2015 r. zawieszono wiechę na hali głównej, a już jesienią 2016 r. ruszyła w nim produkcja nowego Volkswagena Craftera. Powierzchnia całego zakładu ma 220 ha, co odpowiada wielkości 300 pełnowymiarowych boisk do gry w piłkę nożną. Na terenie fabryki działa nowoczesna hala budowy karoserii, lakiernia, hala montażu oraz park dostawców, dział samochodów specjalnych oraz dział produkcji pilotażowej.

Obecnie w zakładzie we Wrześni zatrudnionych jest ponad 3000 osób - praca w fabryce odbywa się na trzy zmiany. Łącznie, od początku produkcji, z taśmy produkcyjnej we Wrześni zjechało 350 000 samochodów, a tylko w roku 2020 było ich 76 500. Na rynku polskim, od roku 2017 do końca września roku 2021 zarejestrowano 13 511 nowych Crafterów. Ponad 70 procent produkcji stanowią pojazdy ze specjalną zabudową, spełniające specyficzne potrzeby klientów. Elastyczny sposób organizacji linii produkcyjnej pozwala na montaż Craftera w aż 69 wersjach zabudowy i w sześciu wersjach silnikowych.

Magda Piekarczyk – Olszak, kierownik komunikacji marketingowej i PR Volkswagen Samochody Dostawcze:
- Produkowany wyłącznie w Polsce Volkswagen Crafter to ekonomiczny, duży samochód dostawczy, oferujący rozwiązania transportowe dostosowane do potrzeb klienta. Crafter spełnia wymagania i potrzeby różnych grup użytkowników i pod tym względem należy do najlepszych w swojej klasie. Najwyższa jakość produkcji we wrzesińskiej fabryce, staranne wykonanie i doskonała wytrzymałość tego modelu minimalizują koszty jego eksploatacji. Efektywne napędy – zarówno spalinowe, jak i elektryczny – sprawiają, że Crafter jest niezawodnym towarzyszem codziennej pracy. Ale Crafter to nie tylko jego czysto dostawcza wersja Furgon, wersja Skrzyniowy, czy wersja Podwozie. To też elegancki, przestronny i świetnie wyposażony kamper – Volkswagen Grand California, świetnie sprawdzający się w dalekich wakacyjnych podróżach, ale też i w krótkich, weekendowych wypadach za miasto.


W momencie otwarcia w październiku 2016, zakład we Wrześni był najnowocześniejszą fabryką motoryzacyjną w Europie. Wpływ na to miały nie tylko innowacyjne rozwiązania z zakresu techniki i ergonomii produkcji, ale również innowacyjne procesy promujące ekologię i zrównoważony rozwój. Po pięciu latach to się nie zmieniło. Już na samym początku produkcji, nowoczesne hale oraz dbałość o bioróżnorodność i ekosystemy zostały potwierdzone świadectwem Niemieckiego Towarzystwa Zrównoważonego Budownictwa (DGNB), m.in. dzięki technologii wykorzystania mączki wapiennej do redukcji emisji lotnych związków organicznych w procesach lakierowania aut (tzw. Eco-Dry Scrubber).

Dodatkowo, z inicjatywy wrzesińskiej załogi, na terenie zakładu uruchomiona została pasieka z 25 ulami. Miód z logo VW trafił do zakładowej kantyny. Przedsięwzięcie zostało przygotowane we współpracy z lokalnym pszczelarzem. W ten sposób w miejscu, w którym jeszcze kilka lat temu były nieużytki, dziś produkuje się dostawczego Volkswagena Craftera, a oprócz niego….. pyszny miód.

Przeczytaj też:
Monitoring ciśnienia powietrza w oponach w Niemczech obowiązkowy

Jak zapowiedziało niemieckie Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu, systemy monitorowania ciśnienia w oponach będą obowiązkowe w Niemczech od lipca 2022 r.

Kiedy auto zastępcze? UOKiK przygląda się towarzystwom ubezpieczeniowym

UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające wobec czterech towarzystw ubezpieczeniowych, które utrudniały kierowcom korzystanie z aut zastępczych.

Droga ekspresowa S19 Via Carpatia ma nowy odcinek

W ostatnich dniach kwietnia GDDKiA oddała do ruchu ostatni element szlaku Via Carpatia pomiędzy granicą województw lubelskiego i podkarpackiego a Rzeszowem odcinek Zdziary - Rudnik nad Sanem.

Siedemset milionów euro na parkingi przy autostradzie

Według Federalnego Ministerstwa Transportu, Niemczech, planuje się ponad 350 inwestycji dotyczących rozbudowy i budowy nowych projektów budowlanych związanych z miejscami parkingowymi dla ciężarówek.

Potroi się liczba odcinkowych pomiarów prędkości

Ponad 170 km tras w Polsce znajduje się obecnie pod kontrolą Odcinkowych Pomiarów Prędkości. W planach jest uruchomienie kolejnych, co zwiększy łączną długość kontrolowanych odcinków do prawie 600 km.

Kolejna partia samochodów ciężarowych dla dużego przewoźnika z Wielkopolski DAF Driver Challenge 2022 w Czechach i na Słowacji

U naszych południowych sąsiadów rozpoczyna się kolejna tura DAF Driver Challenge 2022 – konkursu, który wyszukuje najlepszych kierowców ciężarówek i daje im możliwość wykazania się swoimi umiejętnościami.

Certyfikowany parking dla ciężarówek - co to takiego?

Komisja Europejska przyjęła rozporządzenie (C/2022/2055) w sprawie norm UE dotyczących bezpiecznych parkingów dla ciężarówek i ich certyfikacji. W przyszłości normy powinny pozwolić na wyciągnięcie wniosków na temat poziomu obsługi i bezpieczeństwa miejsc parkingowych.

Ceny paliw w Niemczech pod kontrolą

Po silnych wahaniach cen paliw na stacjach benzynowych Federalny Urząd Antymonopolowy chce skontrolować operatorów paliwowych. Celem jest ustalenie przyczyn drastycznie wysokich cen paliw.

Wyszukiwarka

Informacje