Co może zaskoczyć kierowców w porcie w Hamburgu
Firmy MAN Truck & Bus oraz Hamburger Hafen und Logistik, HHLA pomyślnie zakończyły pierwsze testy praktyczne programu Hamburg TruckPilot. Chodzi o wykorzystanie autonomicznych ciężarówek w terminalach portowych.
Jednym z głównych celów trzyletniego projektu jest opracowanie i praktyczne przetestowanie autonomicznej ciężarówki do obsługi kontenerów w terminalu kontenerowym HHLA Altenwerder, głównym terminalu kontenerowym w Hamburgu.
Podczas pierwszych praktycznych jazd kierowca dowiózł 40-stopowe kontenery do portu w Hamburgu. Tam ciężarówkę przełączono w tryb autonomiczny, kierowca opuścił pojazd, a ciężarówka - w trybie autonomicznym - przejechała przez obszar terminalu i poruszała się płynnie w mieszanym ruchu z innymi użytkownikami dróg. Autoniomiczny samochód dojechał do celu i manewrował z dużą precyzją, aż do miejsca parkowania. Po przeładowaniu kontenerów droga powrotna do bramki kontrolnej była równie bezproblemowa. Na bramie kierowca znów wsiadł do kabiny swojej ciężarówki i wyjechał na zewnątrz portu
Frederik Zohm, członek zarządu MAN Truck & Bus ds. badań i rozwoju:
- Projekty pilotażowe, takie jak Hamburg TruckPilot, pokazują, że wykorzystanie autonomicznych ciężarówek jest technologicznie wykonalne i można je efektywnie zintegrować z procesami logistycznymi. Autonomiczna jazda zmieni reguły gry w transporcie. W ścisłej współpracy z klientami i partnerami testujemy praktyczne rozwiązania w zakresie automatyzacji w celu przygotowania autonomicznych ciężarówek do produkcji seryjnej od 2030 r.