IVECO TurboStar powraca!

IVECo TurboStar 2021

IVECO przedstawia IVECO S-WAY TurboStar Special Edition na Grand Prix Włoch Wyścigowych Mistrzostw Europy Samochodów Ciężarowych (ETRC) FIA 2021 — zawodach odbywających się na torze Misano Adriatico.

 

Edycja specjalna jest poświęcona modelowi TurboStar, jednej z najbardziej kultowych, legendarnych i innowacyjnych ciężarówek, jakie kiedykolwiek powstały. O samochodzie, który tak mocno zapisał się w historii, będziemy pamiętać także w przyszłości. Bestsellerowy model dysponujący niezrównanymi osiągami był powodem do dumy i radości nie tylko dla marki, ale także dla wszystkich kierowców, którzy mieli przyjemność prowadzić tę legendę.

Alessandro Massimino, Head of Marketing and Product Management Truck Business Unit:
- Ta edycja specjalna IVECO S-WAY jest hołdem dla prawdziwej ikony przeszłości, czyli modelu TurboStar. Dzięki ofercie mocnych silników, w tym 420-konnej jednostce V8, TurboStar był chętnie wybierany przez klientów. W latach 80. sprzedano ponad 50 000 egzemplarzy. Można go było spotkać na drogach całej Europy. Był także jedną z pierwszych ciężarówek, które wystartowały w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Stworzyliśmy tę edycję specjalną, by przypomnieć klientom o bogatej tradycji połączonej z niezrównaną zdolnością marki do innowacji, czego dowodem są IVECO S-WAY oraz duch zespołowy, który zawsze nas wyróżniał.

 

IVECO S-WAY TurboStar Special Edition jest wyposażony w silnik Cursor 13 o mocy 570 KM, gruntownie zmodyfikowane oraz solidne i uniwersalne podwozie, 12-biegową zautomatyzowaną przekładnię HI-TRONIX, górne i boczne spojlery, oświetlenie wykonane w całości w technologii LED, systemy oceny stylu jazdy oraz wsparcia kierowcy, układ monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS), automatyczną klimatyzację i system schładzania kabiny podczas postoju. W specjalnej edycji IVECO S-WAY znalazły się także zaawansowane opcje łączności, w tym system multimedialny z nawigacją satelitarną i IVECO Driver Pal, moduł łączności 4G i tempomat IVECO HiCruise.

Stylistykę ikony lat 80. poddano reinterpretacji i modernizacji z zachowaniem dwukolorowego lakierowania TurboStar w kolorze czerwieni i metalicznej szarości. Klasyczne pasy IVECO z tamtych lat - żółty, czerwony i niebieski - dostosowano do kształtu kabiny IVECO S-WAY.

Opracowano cały asortyment akcesoriów nawiązujących do epoki TurboStara. Są więc chromowane relingi z tyłu kabiny oraz pod podwoziem z boku, a także chromowane obręcze kół i klamki drzwi. Nie zabrakło też charakterystycznego elementu oryginalnego TurboStara, jakim było okno z pionową żaluzją doświetlające tylną część kabiny. W edycji specjalnej IVECO S-WAY zastosowano takie udoskonalenia estetyczne i funkcjonalne, jak metalizowane efekty na przednim grillu i lusterkach wstecznych czy orurowanie na zderzaku i dachu (w tym miejscu z dodatkowym oświetleniem), które perfekcyjnie łączą tradycję TurboStara z fenomenem IVECO S-WAY.

Akcenty vintage z oryginalnego TurboStara pojawiają się też we wnętrzu, oczywiście w unowocześnionym wydaniu. Fotele mają welurową tapicerkę - tak samo, jak w modelu TurboStar. Elegancka czerwień materiału i jasnoszare szwy doskonale harmonizują z lakierem kabiny. Oryginalne logo przypomniano w postaci detali we wnętrzu: aplikacji na fotelach, siedziskach i materacach oraz emblematu w kolorze matowego chromu na schowku w desce rozdzielczej.

TurboStar - legenda, która budowała historię IVECO

W 1982 r. prototypy TurboStar zaliczyły pierwsze okrążenia na torze testowym IVECO w Markbronn (Ulm, Niemcy), w Finlandii (Ivalo) a także na torze w Nardò (Lecce, Włochy). TurboStar, zaprezentowany w 1984 r. w Strasbourgu jako następca serii IVECO Turbo, był idealnym pojazdem do długodystansowego transportu, zbudowanym na całkowicie przeprojektowanym podwoziu. W kabinie skoncentrowano się na komforcie i wyposażono ją w rozwiązania pochodzące ze specjalnej edycji z początku lat 80, znanej jako "190.38 Special". TurboStara można było także rozpoznać po plastikowym grillu osłaniającym tylne boczne okno w kabinie oraz dwóch aerodynamicznych bocznych deflektorach. Po oficjalnej premierze stylizację wzbogacono o kultowe ozdobne trzykolorowe pasy.
W pierwszych TurboStarach montowano silniki sześciocylindrowe ("190.33", zastąpiony później przez „36”) oraz V8 (190.42). Pod koniec lat 80. do oferty dołączyła trzecia wersja silnikową "190.48" - najmocniejsza wśród standardowych modeli serii T. W 1992 r. na rynek wprowadzono wersję "190.48 Special HP", charakteryzującą się nowymi rozwiązaniami technicznymi i podwyższonym standardem obejmującym specjalne elementy dekoracyjne i skórzaną tapicerkę.
Przeczytaj też:
Japońska technologia już od grudnia w europejskiej fabryce

FUSO, japońska spółka córka Daimler Truck i zarazem jeden z wiodących azjatyckich producentów pojazdów użytkowych, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży w Europie nowego FUSO Cantera.

Sprzedaż samochodów ciężarowych w listopadzie 2021

To przedostatni miesiąc podsumowań sprzedaży samochodów ciężarowych w drugim roku pandemii.

Zmiana w fabryce MAN Trucks w Niepołomicach

Z dniem 01.11.2021 dr Richard Slovák objął stanowisko dyrektora zarządzającego w fabryce MAN Niepołomicach oraz prezesa zarządu spółki MAN Trucks sp. z o.o.

Scania z kamerami zamiast lusterek, ale w innym miejscu

Opcja ta będzie początkowo oferowana tylko na rynku europejskim.

Sprawdziliśmy ile kosztują nowe DAF'y XG zamówione przez Waberer's

Od węgierskiego dilera DAF Trucks przyszła dobra wiadomość - wpłynęło ogromne zamówienie na na 570 modeli DAF XG.

Poznajemy DAF XF model 2022

Oglądamy jeden z pierwszych samochodów, nowej serii DAF XF, który trafił do Polski. Samochód wyspecyfikowany na polski rynek, a więc taki jaki zapewne będą kupować polscy przewoźnicy.

 

Alexander Vlaskamp nowym szefem MAN Truck & Bus SE

Rada Nadzorcza TRATON SE powołała do Zarządu Aleksandra Vlaskampa. Przejmuje on stanowisko po Andreasie Tostmann'ie, który był prezesem Zarządu MAN Truck & Bus SE.

Kolekcja zabytkowych ciężarówek Mercedres-Benz opuszcza Stuttgart

Podział Daimlera na dwie niezależne firmy skutkuje przeniesieniem zabytkowych ciężarówek do Wörth.

 

MAN TGX Individual Lion S - prawdziwy lew w owczej skórze

Uważni od razu dostrzegą czerwone akcenty podkreślające sportowy charakter. Jednak w transporcie nie chodzi o sport, a tym bardziej wyścigi czy coś w tym rodzaju. Model Individual Lion S to przede wszystkim usługa, którą oferuje MAN Truck & Bus najbardziej wymagającym klientom.

 

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje