Korekta ciśnienia w oponach bez udziału kierowcy. Z BPW AirSave to możliwe!

BPW AirSave

Sposób na oszczędność paliwa, opon i niższą emisję CO2 ? Optymalnym rozwiązaniem jest oferowany przez BPW inteligentny system kontroli ciśnienia w ogumieniu - AirSave.

 

Istnieje ścisła zależność między ciśnieniem opon a kosztami eksploatacji: nawet niewielkie obniżenie ciśnienia opon powodują zwiększenie zużycie paliwa i przyspieszone zużycie opon. BPW sprawdziło w praktyce w jakim zakresie inteligentny system kontroli ciśnienia w oponach pozwala oszczędzać. Wspólnie z firmami transportowymi przeprowadzono testy drogowe, które w warunkach rzeczywistych potwierdziły zasadność stosowania systemu AirSave. Najnowsze rozwiązania techniczne zastosowane w zawieszeniach ECO Air sprawiają, że jest ono proste i trwałe, a jednocześnie pozwala zaoszczędzić 27 kg masy własnej w trzyosiowej naczepie.  

Zaoszczędź nawet 1000 euro rocznie na paliwie i oponach

Zastosowanie AirSave zapewnia korzyść w wysokości do 700 euro rocznie - wyłącznie z tytułu oszczędności paliwa (około 250 litrów) i dłuższej żywotności opon – w odniesieniu do pojazdu trzyosiowego pokonującego 120 000km rocznie ze średnim odchyleniem ciśnienia o 10 procent od ciśnienia nominalnego. Przy większych przebiegach oszczędności rosną nawet do 1000 euro w skali roku. Warto zauważyć, szacunki te nie uwzględniają korzyści wynikających z zaoszczędzonego czasu i większego bezpieczeństwa jazdy. Znacząco poprawia się także komfort pracy kierowcy, który nie musi już często sprawdzać i uzupełniać ciśnienie w oponach naczepy. Bardzo ważnym faktem jest, że z AirSave zmniejsza się ryzyko "wystrzału" opony, którego skutkiem są nieplanowane przestoje, a niekiedy poważniejsze wypadki. Według ekspertów najczęstszym powodem wystrzałów opon jest właśnie zbyt niskie ciśnienie w ogumieniu. Jeśli ciśnienie w oponie gwałtownie spada z powodu uszkodzenia, AirSave automatycznie uzupełnia ciśnienie, jednocześnie ostrzega kierowcę migającą kontrolką. Dzięki temu kierowca od razu wie o nieprawidłowości i ma możliwość odpowiednio wcześnie zareagować zjeżdżając do serwisu celem usunięcia usterki. AirSave jest układem niezależnym, jednak przygotowanym do współpracy z systemem telematycznym. BPW przygotowało usługę telematyczną, która przekazuje w czasie rzeczywistym informacje o ciśnieniu w oponach do aplikacji DriverApp na telefon. Menedżerowie floty natomiast mogą być automatycznie informowani o wystąpieniu usterki za pośrednictwem systemu telematycznego "cargofleet3" od idemtelematics. Dlatego AirSave to nie tylko korzyść dla firmy transportowej, ale także bezpieczeństwo na drodze i ochrona środowiska naturalnego. System przyczynia się do ograniczenia emisji CO2 i odpadów z rozerwanych opon.

Powietrze pod ciśnieniem dostarczane jest przewodem przez czop osi do zaworu opony

Powietrze pod ciśnieniem dostarczane jest przewodem przez czop osi do zaworu opony


Zasada działania BPW AirSave jest prosta. System wykorzystuje istniejącą instalację pneumatyczną naczepy, a ustalone ciśnienie w oponach zapewnia jednostka sterująca z automatyczną pompą utrzymującą przez cały czas należyte ciśnienie. Powietrze jest prowadzone przewodami przez korpus osi, następnie otworami przez czopy osi, a stamtąd do zaworu opony. System jest bardzo czuły, uruchamia się przy spadku ciśnienia o 0,2 bara. Opinie kierowców, mechaników oraz dyspozytorów w firmach użytkujących naczepy z systemem AirSave są bardzo pozytywne. Nie trzeba martwic się o opony, jazda i planowanie transportu są po prostu łatwiejsze. A inwestycja w AirSave szybko się zwraca.

ECO Air – uniwersalna technologia

Układ AirSave może być zastosowany również w najnowszych osiach BPW z zawieszeniem ECO Air. Jest to zawieszenie modułowe z ograniczoną liczbą części składowych. Przy użyciu mniejszej liczby części stworzono zawieszenia bardziej niezawodne i lżejsze. W zawieszeniach ECO Air BPW po raz pierwszy zastosowało modułowe zawieszenie z korpusem osi o przekroju okrągłym. Zastosowanie opatentowanej obróbki laserowej powierzchni łączonych komponentów umożliwiło ich połączenie bez dodatkowych elementów kształtowych. Zawieszenia ECO Air są bardzo uniwersalne, znajdują zastosowanie również w branży budowlanej i w wywrotkach.

Przemyślana konstrukcja zacisku hamulcowego BPW ECO Disc umożliwia wymianę tarczy hamulcowej bez konieczności demontażu zacisku z osi, dzięki czemu obsługa jest łatwa i szybka


Solidność układu jezdnego w każdych warunkach pracy, BPW podkreśla udzielając Gwarancji ECO Plus na okres 5 lat bez limitu przebiegu. Ochrona gwarancyjna obejmuje poza korpusem osi, piastami i zawieszeniem również mechanizmy wewnętrzne zacisków hamulcowych ECO Disc TS2. Na wybrane elementy układu jezdnego możliwe jest bezpłatne przedłużenie gwarancji o kolejne 3 lata, dające łącznie 8 lat gwarancji.
Więcej na: www.bpw.pl

 

Przeczytaj też:
Japońska technologia już od grudnia w europejskiej fabryce

FUSO, japońska spółka córka Daimler Truck i zarazem jeden z wiodących azjatyckich producentów pojazdów użytkowych, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży w Europie nowego FUSO Cantera.

Sprzedaż samochodów ciężarowych w listopadzie 2021

To przedostatni miesiąc podsumowań sprzedaży samochodów ciężarowych w drugim roku pandemii.

Zmiana w fabryce MAN Trucks w Niepołomicach

Z dniem 01.11.2021 dr Richard Slovák objął stanowisko dyrektora zarządzającego w fabryce MAN Niepołomicach oraz prezesa zarządu spółki MAN Trucks sp. z o.o.

Scania z kamerami zamiast lusterek, ale w innym miejscu

Opcja ta będzie początkowo oferowana tylko na rynku europejskim.

Sprawdziliśmy ile kosztują nowe DAF'y XG zamówione przez Waberer's

Od węgierskiego dilera DAF Trucks przyszła dobra wiadomość - wpłynęło ogromne zamówienie na na 570 modeli DAF XG.

Poznajemy DAF XF model 2022

Oglądamy jeden z pierwszych samochodów, nowej serii DAF XF, który trafił do Polski. Samochód wyspecyfikowany na polski rynek, a więc taki jaki zapewne będą kupować polscy przewoźnicy.

 

Alexander Vlaskamp nowym szefem MAN Truck & Bus SE

Rada Nadzorcza TRATON SE powołała do Zarządu Aleksandra Vlaskampa. Przejmuje on stanowisko po Andreasie Tostmann'ie, który był prezesem Zarządu MAN Truck & Bus SE.

Kolekcja zabytkowych ciężarówek Mercedres-Benz opuszcza Stuttgart

Podział Daimlera na dwie niezależne firmy skutkuje przeniesieniem zabytkowych ciężarówek do Wörth.

 

Kierowcy ciężarówek czekający na pod rampą tracą cały dzień, a ile tracą szukając wolnego parkingu?

Jedna godzina dziennie na znalezienie parkingu, 20 godzin tygodniowo na czekanie na rozładunek.

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje