KamAZ z nowym podwoziem średniej ładowności

kamaz

Firma KamAZ wyprodukowała kilka egzemplarzy nowej średniej serii 53251 z kabiną ciągnika siodłowego K5, która została zapożyczona z ostatniej generacji Mercedes-Benz Actros.

 

Ciężarówki zostały zaprojektowane, jako dalszy rozwój średnich modeli KamAZ generacji K4. Nowe modele różnią się od swojego poprzednika - KamAZ-5325 - zmniejszeniem masy podwozia o prawie 200 kg, co z kolei pozwoliło zwiększyć ładowność pojazdów. Główna nowością dwuosiowej ciężarówki jest kabina K5.
Prototypy różnią się od siebie: różnice dotyczą głównie mas ciężarówek. Masa własna KamAZ'a-53251, przeznaczonego do zabudów komunalnych, wynosi 6250 kg, technicznie dopuszczalna masa całkowita wynosi 19 ton. Maksymalna masa z przyczepą to 28 ton.

Pod maską samochodów zainstalowany jest silnik wysokoprężny Cummins ISB6.7E5 310 Euro-5. Skrzynia biegów - zautomatyzowana, dziewięciobiegowa ZF9AS1310TO. Kabina jest całkowicie metalowa, z tunelem podłogowym o wysokości 170 mm. Nowy KamAZ, dedykowany transportom dystrybucyjnym, ma jedno miejsce do spania.

Nowa wersja ciężarówki różni się zatem od swojego poprzednika nie tylko wyglądem zewnętrznym kabiny, ale także zmniejszoną masą. Zakład Kama Automobile poinformował, że wkrótce będą montowane kolejne modyfikacje tego modelu. Specjaliści Centrum Naukowo-Technicznego fabryki opracowują dokumentację pojazdu KamAZ-53252 z silnikiem Euro-6. Nie wiadomo jeszcze, kiedy ruszy seryjna produkcja.

Przeczytaj też:
Mobilne kontrole e-Toll już działają

Na początku grudnia w systemie e-TOLL zarejestrowano 1,361 tys. pojazdów, w tym 1,167 tys. (85%) ciężarówek i 204 tys. (15%) samochodów osobowych.

Japońska technologia już od grudnia w europejskiej fabryce

FUSO, japońska spółka córka Daimler Truck i zarazem jeden z wiodących azjatyckich producentów pojazdów użytkowych, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży w Europie nowego FUSO Cantera.

Sprzedaż samochodów ciężarowych w listopadzie 2021

To przedostatni miesiąc podsumowań sprzedaży samochodów ciężarowych w drugim roku pandemii.

Najstarszy oryginalny samochód ciężarowy na świecie

Jest nim Daimler Motor-Lastwagen z roku 1898, zbudowany w firmie Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG), na stałe eksponat Muzeum Mercedes-Benz.

Panoramiczny obraz z lotu ptaka dzięki kamerom 360° i 270°

W dawnych czasach marynarz wspinał się na grotmaszt okrętu, by z bocianiego gniazda obserwować morze. Dziś pojazdy użytkowe mogą już być wyposażane w system kamer o kącie widzenia 360° lub 270°. Cel jest taki sam: uzyskanie najlepszej możliwej widoczności wokół całego pojazdu.

Zmiana w fabryce MAN Trucks w Niepołomicach

Z dniem 01.11.2021 dr Richard Slovák objął stanowisko dyrektora zarządzającego w fabryce MAN Niepołomicach oraz prezesa zarządu spółki MAN Trucks sp. z o.o.

Scania z kamerami zamiast lusterek, ale w innym miejscu

Opcja ta będzie początkowo oferowana tylko na rynku europejskim.

Sprawdziliśmy ile kosztują nowe DAF'y XG zamówione przez Waberer's

Od węgierskiego dilera DAF Trucks przyszła dobra wiadomość - wpłynęło ogromne zamówienie na na 570 modeli DAF XG.

Poznajemy DAF XF model 2022

Oglądamy jeden z pierwszych samochodów, nowej serii DAF XF, który trafił do Polski. Samochód wyspecyfikowany na polski rynek, a więc taki jaki zapewne będą kupować polscy przewoźnicy.

 

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje