Incydent na granicy. Pociąg z ciężarówkami zmuszony do powrotu do Szwajcarii

Transport intermodalny

Pociągi przewożące ciężarówki, jako element transportów intermodalnych, po raz pierwszy przejechały trasę Freiburg–Novara 11 lipca 2001 roku. Przewoźnikiem jest firma RAlpin z Freiburga, która od tego czasu przerzuciła ponad 1,7 miliona pojazdów ciężarowych z dróg na tory odciążając Alpy Szwajcarskie.

 

Pociąg, który przewoził ciężarówki został skontrolowany na granicy szwajcarsko-włoskiej. Okazało się, że 6 kierowców nie miało tzw. Zielonej Przepustki, czyli wymaganego przez Włochy poświadczenia o szczepieniu lub przebytej chorobie koronawirusa. Stało się to niedawno, gdy Włochy nie sprecyzowały jeszcze dokładnie, kto mógłby być ewentualnie zwolniony z okazania dokumentu szczepionkowego. Pociąg, którego właścicielem jest firma RAlpin, jest pociągiem towarowym kursującym na tzw. autostradzie tranzytowej, która przewozi ciężarówki podróżujące koleją między Szwajcarią a Włochami przez tunel Simplon. Włoskie służby zinterpretowały kierowców ciężarówek, jako zwykłych pasażerów pociągu i stąd nieporozumienie. Faktem jest, że pociąg został zawrócony do Szwajcarii. Po sprawdzeniu, że sześciu z szesnastu kierowców nie miało zielonego paszportu. Towar, który miał być dostarczony do centrum intermodalnego Novara Boschetto, najwyraźniej nie dotarł. Pojawiają się obawy przed zatorami, niedogodnościami i opóźnieniami dla wszystkich kierowców ciężarówek przewożonych pociągami tego typu.

Rząd włoski planował wprowadzenie obowiązku dokumentacji szczepienia lub ozdrowienia od 15 października br. jednak, po przeprowadzonych konsultacjach włosi złagodzili przepisy, wyłączając z nich kierowców ciężarówek, jednak nadal nie jest jasno, czy również tych, będących pasażerami pociągów towarowych.

Przeczytaj też:
Mobilne kontrole e-Toll już działają

Na początku grudnia w systemie e-TOLL zarejestrowano 1,361 tys. pojazdów, w tym 1,167 tys. (85%) ciężarówek i 204 tys. (15%) samochodów osobowych.

Najstarszy oryginalny samochód ciężarowy na świecie

Jest nim Daimler Motor-Lastwagen z roku 1898, zbudowany w firmie Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG), na stałe eksponat Muzeum Mercedes-Benz.

Panoramiczny obraz z lotu ptaka dzięki kamerom 360° i 270°

W dawnych czasach marynarz wspinał się na grotmaszt okrętu, by z bocianiego gniazda obserwować morze. Dziś pojazdy użytkowe mogą już być wyposażane w system kamer o kącie widzenia 360° lub 270°. Cel jest taki sam: uzyskanie najlepszej możliwej widoczności wokół całego pojazdu.

3G nie dla kierowców ciężarówek - jest nowa interpretacja przepisów

Berlin ułatwił kierowcom ciężarówek stosowanie przepisów 3G. Dowód szczepienia kierowcy nie jest już obowiązkowy.

Kiedy można prowadzić pojazd bez uprawnień a komu policja zatrzyma prawo jazdy

Jeździsz bez "prawka"? Ubezpieczyciel wystawi ci rachunek za wypadek…

Utrudnienia dla ciężarówek na przeprawach promowych w Calais

W proteście przeciwko limitom połowowym francuscy rybacy chcą dziś zablokować przeprawy promowe ciężarówek w tunelu pod kanałem La Manche. Protest może doprowadzić do opóźnień w porcie Calais.

Protest niemieckich stowarzyszeń transportowych przeciwko 3G

Sześć niemieckich stowarzyszeń transportowych i logistycznych skrytykowało nową wersję ustawy 3G o ochronie przed infekcjami, która weszła w życie w tym tygodniu.

Girteka otwiera największy swój oddział z lokalizacją w Polsce

Będzie to największa lokalizacja Girteki. Firma planuje w przyszłym roku zatrudnić ponad 5000 nowych pracowników, głównie nowych kierowców, ale także techników transportu i pracowników administracyjnych, zwłaszcza specjalistów ds. finansów i zasobów ludzkich.

Sytuacja dla kierowców ciężarówek w Niemczech - ciąg dalszy

Nowe regulacje anty covidowe narobiły dużego zamieszania wśród naszych rodaków i w całym transporcie.

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje