Andreas-Schmitz

Schmitz Cargobull - masowy spadek zamówień i szybka poprawa

Rok finansowy 2020/21 w Schmitz Cargobull to przede wszystkim sytuacja związana z koronawirusem, jednak firmie szybko udało się osiągnąć pozytywny wynik i utrzymać swoją pozycję rynkową, jako wiodącego europejskiego producenta naczep.

 

W sumie firma wyprodukowała 42 470 pojazdów i wygenerowała sprzedaż w wysokości 1,74 miliarda euro przy 5700 pracownikach. W porównaniu z poprzednim rokiem zysk przed odliczeniem odsetek, podatków, amortyzacji (EBITDA) wzrósł o 18,7 mln euro do 102,3 mln euro. Jednak drastyczny wzrost cen surowców znacząco wpłynął na rentowność w bieżącym roku obrotowym.

Andreas Schmitz, Prezes Zarządu Schmitz Cargobull AG:
- Pomimo ogromnej niepewności, skróconych godzin pracy oraz ograniczeń dotyczących kontaktów i podróży, w roku pandemii w dużej mierze utrzymaliśmy nasze strategiczne projekty. Przede wszystkim naszym priorytetem jest pozostanie wiarygodnym i innowacyjnym partnerem dla naszych klientów oraz długoterminowe zabezpieczenie naszej działalności.

 

Oznaki lekkiego ożywienia na rynku na początku 2020 r. przekształciły się w gwałtowny spadek z powodu wybuchu pandemii koronawirusa. W pierwszej połowie roku Schmitz Cargobull miał czasami więcej anulowanych zamówień, niż nowych. Liczba nowych zamówień gwałtownie wzrosła w drugiej połowie br. roku. Biorąc pod uwagę niepewną sytuację w łańcuchu dostaw, oznaczało to ożywienie, które stworzyło poważne wyzwania dla każdego obszaru firmy.

Oprócz podwozi o zoptymalizowanej masie, w ostatnim roku, Schmitz Cargobull wprowadził również aerodynamiczne naczepy kurtynowe EcoGeneration z trzema modelami EcoFIX, EcoFLEX i EcoVARIOS, które znacząco zmniejszają opór aerodynamiczny. Oprócz ciągłego rozwoju tradycyjnych naczep firma Schmitz Cargobull położyła duży nacisk na rozwój systemów elektrycznych/elektronicznych, w szczególności telematyki. W tym czasie firmie Schmitz Cargobull udało się połączyć w sieć wszystkie systemy, przyspieszyć cyfryzację produktów i jeszcze szybciej wdrażać aplikacje telematyczne. W wyniku tej pełnej odpowiedzialności za system klienci otrzymują wysoce inteligentne naczepy, dzięki którym ich działalność jest jeszcze bardziej wydajna.

Zarząd kontynuuje realizację głównych celów Strategii 2025. W ramach strategii "100 % SMART" wszystkie naczepy S.KO COOL SMART, a także wszystkie naczepy kurtynowe S.CS SMART oraz naczepy do przewozu ładunków suchych S.KO EXPRESS SMART będą standardowo wyposażone w system telematyczny TrailerConnect®. Dzięki systemowi zarządzania danymi Schmitz Cargobull zapewnia swoim klientom stałą kontrolę nad własnymi danymi.

W tym roku Schmitz Cargobull przedstawił swój pierwszy raport zrównoważonego rozwoju przygotowany zgodnie ze standardem GRI. Od wielu lat firma łączy aspekty zrównoważonego rozwoju ekologicznego i społecznego z dochodowym biznesem. Raport, który teraz przedłożyła, kładzie podwaliny pod dalszą systematyzację działań na rzecz zrównoważonego rozwoju w całej firmie. Raport w przejrzysty sposób ilustruje, w jaki sposób Schmitz Cargobull zajmuje się zarządzaniem środowiskiem i energią, a także kwestiami łańcucha dostaw i zgodności, a także bezpieczeństwa pracy i rozwoju pracowników. Raport jest dostępny na stronie internetowej Schmitz Cargobull pod adresem: https://www.cargobull.com/raport .

Przeczytaj też:
Wielton z ofertą systemów wymiennych Spółka Wielton, polski producent naczep i przyczep, poszerzył swoją ofertę o kolejne pojazdy.
Wielton z unikalną ofertą finansowania Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przewoźników, spółka Wielton oferuje możliwość nabycia nowych pojazdów w leasingu, w oparciu o atrakcyjne warunki finansowania udzielone przez PKO Leasing.
Producent naczep ostrożnie o inwestycjach w 2024 roku Grupa Krone może uznać rok 2023 za udany, jednak szefowie firmy są pełni obaw.
Firma Schmitz Cargobull nagrodził Partnerów serwisowych roku 2023 W tym roku nagroda Service Partners of the Year 2023 zostanie wręczona w 33 krajach.
Grupa Wielton gra z WOŚP i zaprasza do licytacji Tradycyjnie Grupa wspiera zbiórkę Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, której tegorocznym mottem jest „Tu wszystko gra OK!”.
Telematyka Schmitz Cargobull we wszystkich naczepach TIP Grupa TIP, jeden z wiodących dostawców wynajmu, leasingu i serwisu naczep w Europie, oraz Schmitz Cargobull, największy europejski producent naczep, podpisały umowę, aby wyposażyć 2500 naczep w systemy telematyczne. Modernizacje sprzętu TrailerConnect® obejmują pojazdy wszystkich typów przyczep i producentów.
Wielton inwestuje w kolejny zakład produkcji naczep W celu usprawnienia procesu produkcyjnego oraz poprawy wydajności Wielton zbudował kolejny zakład w Wieluniu.
Wielton na tegorocznych targach TransLogistica Firma Wielton po raz pierwszy zaprezentuje się na targach TransLogistica Poland w Warszawie.
Nowa Strategia Grupy Wielton na lata 2023 – 2027 Zgodnie ze Strategią rozwoju na lata 2023–2027 skonsolidowane wolumeny sprzedaży, z uwzględnieniem fuzji i przejęć, wyniosą w 2027 r. ok. 45 tys. sztuk pojazdów w porównaniu do poziomu 23,2 tys. sztuk w 2022 r. (wzrost o 93 proc.).