Schmitz Cargobull - masowy spadek zamówień i szybka poprawa

Andreas-Schmitz

Rok finansowy 2020/21 w Schmitz Cargobull to przede wszystkim sytuacja związana z koronawirusem, jednak firmie szybko udało się osiągnąć pozytywny wynik i utrzymać swoją pozycję rynkową, jako wiodącego europejskiego producenta naczep.

 

W sumie firma wyprodukowała 42 470 pojazdów i wygenerowała sprzedaż w wysokości 1,74 miliarda euro przy 5700 pracownikach. W porównaniu z poprzednim rokiem zysk przed odliczeniem odsetek, podatków, amortyzacji (EBITDA) wzrósł o 18,7 mln euro do 102,3 mln euro. Jednak drastyczny wzrost cen surowców znacząco wpłynął na rentowność w bieżącym roku obrotowym.

Andreas Schmitz, Prezes Zarządu Schmitz Cargobull AG:
- Pomimo ogromnej niepewności, skróconych godzin pracy oraz ograniczeń dotyczących kontaktów i podróży, w roku pandemii w dużej mierze utrzymaliśmy nasze strategiczne projekty. Przede wszystkim naszym priorytetem jest pozostanie wiarygodnym i innowacyjnym partnerem dla naszych klientów oraz długoterminowe zabezpieczenie naszej działalności.

 

Oznaki lekkiego ożywienia na rynku na początku 2020 r. przekształciły się w gwałtowny spadek z powodu wybuchu pandemii koronawirusa. W pierwszej połowie roku Schmitz Cargobull miał czasami więcej anulowanych zamówień, niż nowych. Liczba nowych zamówień gwałtownie wzrosła w drugiej połowie br. roku. Biorąc pod uwagę niepewną sytuację w łańcuchu dostaw, oznaczało to ożywienie, które stworzyło poważne wyzwania dla każdego obszaru firmy.

Oprócz podwozi o zoptymalizowanej masie, w ostatnim roku, Schmitz Cargobull wprowadził również aerodynamiczne naczepy kurtynowe EcoGeneration z trzema modelami EcoFIX, EcoFLEX i EcoVARIOS, które znacząco zmniejszają opór aerodynamiczny. Oprócz ciągłego rozwoju tradycyjnych naczep firma Schmitz Cargobull położyła duży nacisk na rozwój systemów elektrycznych/elektronicznych, w szczególności telematyki. W tym czasie firmie Schmitz Cargobull udało się połączyć w sieć wszystkie systemy, przyspieszyć cyfryzację produktów i jeszcze szybciej wdrażać aplikacje telematyczne. W wyniku tej pełnej odpowiedzialności za system klienci otrzymują wysoce inteligentne naczepy, dzięki którym ich działalność jest jeszcze bardziej wydajna.

Zarząd kontynuuje realizację głównych celów Strategii 2025. W ramach strategii "100 % SMART" wszystkie naczepy S.KO COOL SMART, a także wszystkie naczepy kurtynowe S.CS SMART oraz naczepy do przewozu ładunków suchych S.KO EXPRESS SMART będą standardowo wyposażone w system telematyczny TrailerConnect®. Dzięki systemowi zarządzania danymi Schmitz Cargobull zapewnia swoim klientom stałą kontrolę nad własnymi danymi.

W tym roku Schmitz Cargobull przedstawił swój pierwszy raport zrównoważonego rozwoju przygotowany zgodnie ze standardem GRI. Od wielu lat firma łączy aspekty zrównoważonego rozwoju ekologicznego i społecznego z dochodowym biznesem. Raport, który teraz przedłożyła, kładzie podwaliny pod dalszą systematyzację działań na rzecz zrównoważonego rozwoju w całej firmie. Raport w przejrzysty sposób ilustruje, w jaki sposób Schmitz Cargobull zajmuje się zarządzaniem środowiskiem i energią, a także kwestiami łańcucha dostaw i zgodności, a także bezpieczeństwa pracy i rozwoju pracowników. Raport jest dostępny na stronie internetowej Schmitz Cargobull pod adresem: https://www.cargobull.com/raport .

Przeczytaj też:
Rynek nowych naczep w górę

Grupa nowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t osiągnęła, od początku roku, wynik 23 742 szt., co oznacza zwiększenie popytu na te pojazdy o 118% w porównaniu z sytuacją sprzed roku.

Trailer Dynamics i Krone ogłaszają strategiczne partnerstwo

Wspólnym celem jest opracowanie zelektryfikowanej naczepy gotowej do produkcji seryjnej.

Prezentacja naczep w oddziałach EWT Truck & Trailer Polska

Rok po otwarciu dwóch serwisów dealera marki Schmitz Cargobull, firma zdecydowała się na prezentację nowych pojazdów, które zamierza oferować swoim klientom.

 

Krone na targach Comtrans 2021

Producent naczep Krone, wraz ze swoim importerem firmą RKS Nutzfahrzeuge LTD, zaprezentuje najnowsze pojazdy i rozwiązania telematryczne dla wymagającego rynku rosyjskiego.

Wózek Dolly Schmitz Cargobull w transportach modułowych

Przyczepy z wózkiem dolly Schmitz Cargobull to historia sukcesu.

Schmitz Cargobull wznawia produkcję naczep w Wielkiej Brytanii

Wiodący europejski producent naczep Schmitz Cargobull otwiera nową fabrykę w Manchesterze, produkowane będą tam niestandardowe pojazdy dla brytyjskich i irlandzkich operatorów.

Znajdowanie części zamiennych naczep jeszcze szybciej

Przyjazny dla użytkownika sklep internetowy z nowym wyglądem.

Naczepy - rejestracje w czerwcu 2021

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w czerwcu 2021 r. rejestracje kontynuowały trzycyfrowy wzrost. Osiągnięty przy tym wysoki poziom jest czwartym najwyższym miesięcznym rezultatem tej kategorii po marcu i kwietniu br. oraz marcu 2019 r., od czasu kryzysu z lat 2008-2009.

Krone Telematics - czy wiesz że...

Aby móc łatwo zarządzać różnymi systemy telematyczne za pośrednictwem jednego rozwiązania, Krone Telematics opiera się na platformie niezależnej od producenta.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL