Rynek nowych naczep w górę

Naczepy Krone

Grupa nowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t osiągnęła, od początku roku, wynik 23 742 szt., co oznacza zwiększenie popytu na te pojazdy o 118% w porównaniu z sytuacją sprzed roku.

 

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t rynek wyniósł we wrześniu br. 2700 szt. i był większy niż rok wcześniej o 77,2% (+1 176 szt.) i wyższy o 2,4% niż w sierpniu br. Z wyjątkiem stycznia br. rynek w tej grupie był większy od 2 tys. szt. a w marcu i lipcu przekroczył 3 tys. szt. Średnia po dziewięciu miesiącach wyniosła 2638 szt. Popyt na te pojazdy rozwija się pozytywnie w dużej części w wyniku wcześniejszego wzrostu na rynku ciągników samochodowych.

We wrześniu 2021 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep i naczep pow. 3,5 t leaderem jest marka Schmitz Cargobull po wydaniu 796 pojazdów ze wzrostem o 239%. Na drugim miejscu tym razem był Krone, który wprowadził 543 nowych pojazdów do użytkowania (+140%). Koegel– dostarczył użytkownikom 181 pojazdów (+79%). Kolejne miejsce zajął Kaessbohrer z liczbą 105 szt. (+28%).

Od początku 2021 r. w grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t. zarejestrowano 23 742 szt.; o 118% więcej niż w 2020. Tylko przyczep przybyło 2012 szt. (+61,7%) a naczep 21 730 (+125,3%). Podkreślmy, że już w lipcu br. rejestracje przekroczyły poziom całego słabego 2020 r., kiedy zarejestrowano 16,5 tys. szt. po spadku o -28%. Teraz po wrześniu br. poziom jest już również wyższy niż w całym 2019r. wtedy wyniósł niespełna 23 tys. szt. po spadku o 12%. Wydaje się, że jeśli nie wydarzy się nic nieoczekiwanego, to jest prawie pewne przekroczenie wyniku ostatnio rekordowego roku 2018 (26,1 tys. szt.), do którego brakuje niespełna 2,4 tys. szt.

W rankingu marek od początku 2021 r. w grupie przyczep i naczep pow. 3,5 t czołówkę stanowią:
- na pierwszym miejscu, jest Schmitz Cargobull, który wydał 6134 szt. - znacznie więcej pojazdów niż przed rokiem (+4 045 szt.; +194%);
- druga jest firma Krone z liczbą rejestracji 4861 szt. i wzrostem o 183%. Te dwie marki mają odpowiednio 26% i 20% udziału w rynku. Obie wzmocniły swoją obecność, pierwsza o 6,7pkt. proc. a druga o 4,7 punktu proc.

W ogólnym rankingu przyczep i naczep, według podrodzaju od początku b.r., największą grupę stanowiły niezmiennie, platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe - zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 13 085 szt.; więcej o 151% (+7 877 szt.) niż rok wcześniej. Ich udział wynosi 55% wobec 48% w analogicznym okresie 2020 r. Najwięcej rejestracji przypadło marce Krone (3 430 szt.), następnie Schmitz Cargobull (2 763 szt.) i Koegel (1953 szt.). Liderzy w tej grupie odczuli wzrosty odpowiednio o 201%, 172% i 112%.

Na drugim miejscu w rankingu były furgony, których przybyło 5012 szt. (+170%). Zajmują 21% rynku wobec 17% rok wcześniej. Wyróżniono wśród nich 2479 chłodni (+99%), 1650 izoterm (63x więcej), których w 2020 roku było 26 szt. i 881 (+52%) furgonów uniwersalnych. Najwięcej chłodni zarejestrowały do tej pory marki - Schmitz Cargobull (1519; +95%) ,Krone (723; +86%). Wśród izoterm kolejność jest taka sama 1350 (67x więcej niż w ub.r.) było na podwoziach Schmitz Cargobull a 298 na podwoziach marki Krone.

Na trzecim miejscu wg podrodzaju były wywrotki, których przybyło 2516 szt. +36%. Zajmują 11% rynku o 6,4 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Wyróżnić tu można markę Bodex 408 szt., KEMPF (289 szt. -2%) i Schmitz Cargobull (287 szt.; +56%).

W całej grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t poza innymi, zarejestrowano także od początku br. 569 szt. cystern (+35%).
W grupie tylko naczep o DMC pow. 3,5 t (21 730 szt.; +125%; 92% udz. w rynku PiN pow. 3,5 t) zarejestrowano w 2021 r.: 11 818 platform/zabudowy skrzyniowe (+163%); 4 991 furgonów (+172%), na które złożyło się: 2 473 chłodnie, 1 645 izoterm i 871 furgony uniwersalne. Kolejne były wywrotki z liczbą 2 502 rejestracji (+37%).
W grupie przyczep (2012 szt.; +62%) oprócz zabudów skrzyniowych (1267 szt.; +78%), które miały tu 63% udział prawie o 5,8 pkt. proc. wyższy niż rok wcześniej, popularne były też przyczepy kłonicowe 163 szt. (8% udz.) i nadwozia wymienne 161 szt. 8% udz.

Wśród przyczep ciężarowych pow. 3,5 t, na pierwszym miejscu jest firma Wecon (513 szt.), drugi Gniotpol (358szt.). Trzecie miejsce po rejestracji 196 szt. zajmuje w tej grupie firma Redos z Nowego Tomyśla.

Przeczytaj też:
Schmitz Cargobull - masowy spadek zamówień i szybka poprawa

Rok finansowy 2020/21 w Schmitz Cargobull to przede wszystkim sytuacja związana z koronawirusem, jednak firmie szybko udało się osiągnąć pozytywny wynik i utrzymać swoją pozycję rynkową, jako wiodącego europejskiego producenta naczep.

Wydanie IVECO S-WAY NP dla firmy Sachs Trans International

IVECO S-WAY to obecnie najlepiej sprzedająca się ciężarówka zasilana gazem ziemnym. Zapraszamy na film:

Petronas Urania Road Show - poznajemy oleje do samochodów ciężarowych

Ponad 200 osób zjechało na Autodrom Jastrząb, aby poznać gamę produktów smarnych marki Petronas podczas tegorocznej imprezy Petronas Urania Road Show. Uczestnikami spotkania byli klienci oraz partnerzy serwisowi firmy Suder.eu, która od niedawna jest oficjalnym dystrybutorem olejów silnikowych Petronas do samochodów ciężarowych.

 

 

Trailer Dynamics i Krone ogłaszają strategiczne partnerstwo

Wspólnym celem jest opracowanie zelektryfikowanej naczepy gotowej do produkcji seryjnej.

Przewoźnicy chcą przesunięcia wprowadzenia systemu opłat e-TOLL - list do Premiera

Sygnatariusze Forum Transportu Drogowego żądają od premiera Mateusza Morawieckiego zawieszenia systemu e-TOLL do czasu zapewnienia jego pełnej sprawności.

Prezentacja naczep w oddziałach EWT Truck & Trailer Polska

Rok po otwarciu dwóch serwisów dealera marki Schmitz Cargobull, firma zdecydowała się na prezentację nowych pojazdów, które zamierza oferować swoim klientom.

 

Prawo jazdy przy cukrzycy? Zmiana przepisów ułatwia zdobycie uprawnień kierowcy

Nieświadomość hipoglikemii nie jest już przeciwwskazaniem do posiadania prawa jazdy dla osoby chorującej na cukrzycę. Pod warunkiem jednak, że na stałe korzysta ona z systemu do monitorowania glikemii w czasie rzeczywistym (CGM-rt).

Od 1 października - kolejny etap kontroli na granicy UK – UE

Z dniem 1 października 2021 roku nastąpią kolejne zmiany w zasadach przeprowadzania kontroli granicznej pomiędzy UK a UE. Poniżej lista planowanych zmian:

Co dalej z zawyżonymi stawkami Maut w Niemczech? Przewoźnicy mogą wystąpić z roszczeniem

Europejski Trybunał Sprawiedliwości w 2020 r., orzekł że ceny opłat drogowych dla samochodów ciężarowych w Niemczech były od lat obliczane nieprawidłowo.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL