Naczepy Krone

Rynek nowych naczep w górę

Grupa nowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t osiągnęła, od początku roku, wynik 23 742 szt., co oznacza zwiększenie popytu na te pojazdy o 118% w porównaniu z sytuacją sprzed roku.

 

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t rynek wyniósł we wrześniu br. 2700 szt. i był większy niż rok wcześniej o 77,2% (+1 176 szt.) i wyższy o 2,4% niż w sierpniu br. Z wyjątkiem stycznia br. rynek w tej grupie był większy od 2 tys. szt. a w marcu i lipcu przekroczył 3 tys. szt. Średnia po dziewięciu miesiącach wyniosła 2638 szt. Popyt na te pojazdy rozwija się pozytywnie w dużej części w wyniku wcześniejszego wzrostu na rynku ciągników samochodowych.

We wrześniu 2021 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep i naczep pow. 3,5 t leaderem jest marka Schmitz Cargobull po wydaniu 796 pojazdów ze wzrostem o 239%. Na drugim miejscu tym razem był Krone, który wprowadził 543 nowych pojazdów do użytkowania (+140%). Koegel– dostarczył użytkownikom 181 pojazdów (+79%). Kolejne miejsce zajął Kaessbohrer z liczbą 105 szt. (+28%).

Od początku 2021 r. w grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t. zarejestrowano 23 742 szt.; o 118% więcej niż w 2020. Tylko przyczep przybyło 2012 szt. (+61,7%) a naczep 21 730 (+125,3%). Podkreślmy, że już w lipcu br. rejestracje przekroczyły poziom całego słabego 2020 r., kiedy zarejestrowano 16,5 tys. szt. po spadku o -28%. Teraz po wrześniu br. poziom jest już również wyższy niż w całym 2019r. wtedy wyniósł niespełna 23 tys. szt. po spadku o 12%. Wydaje się, że jeśli nie wydarzy się nic nieoczekiwanego, to jest prawie pewne przekroczenie wyniku ostatnio rekordowego roku 2018 (26,1 tys. szt.), do którego brakuje niespełna 2,4 tys. szt.

W rankingu marek od początku 2021 r. w grupie przyczep i naczep pow. 3,5 t czołówkę stanowią:
- na pierwszym miejscu, jest Schmitz Cargobull, który wydał 6134 szt. - znacznie więcej pojazdów niż przed rokiem (+4 045 szt.; +194%);
- druga jest firma Krone z liczbą rejestracji 4861 szt. i wzrostem o 183%. Te dwie marki mają odpowiednio 26% i 20% udziału w rynku. Obie wzmocniły swoją obecność, pierwsza o 6,7pkt. proc. a druga o 4,7 punktu proc.

W ogólnym rankingu przyczep i naczep, według podrodzaju od początku b.r., największą grupę stanowiły niezmiennie, platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe - zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 13 085 szt.; więcej o 151% (+7 877 szt.) niż rok wcześniej. Ich udział wynosi 55% wobec 48% w analogicznym okresie 2020 r. Najwięcej rejestracji przypadło marce Krone (3 430 szt.), następnie Schmitz Cargobull (2 763 szt.) i Koegel (1953 szt.). Liderzy w tej grupie odczuli wzrosty odpowiednio o 201%, 172% i 112%.

Na drugim miejscu w rankingu były furgony, których przybyło 5012 szt. (+170%). Zajmują 21% rynku wobec 17% rok wcześniej. Wyróżniono wśród nich 2479 chłodni (+99%), 1650 izoterm (63x więcej), których w 2020 roku było 26 szt. i 881 (+52%) furgonów uniwersalnych. Najwięcej chłodni zarejestrowały do tej pory marki - Schmitz Cargobull (1519; +95%) ,Krone (723; +86%). Wśród izoterm kolejność jest taka sama 1350 (67x więcej niż w ub.r.) było na podwoziach Schmitz Cargobull a 298 na podwoziach marki Krone.

Na trzecim miejscu wg podrodzaju były wywrotki, których przybyło 2516 szt. +36%. Zajmują 11% rynku o 6,4 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Wyróżnić tu można markę Bodex 408 szt., KEMPF (289 szt. -2%) i Schmitz Cargobull (287 szt.; +56%).

W całej grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t poza innymi, zarejestrowano także od początku br. 569 szt. cystern (+35%).
W grupie tylko naczep o DMC pow. 3,5 t (21 730 szt.; +125%; 92% udz. w rynku PiN pow. 3,5 t) zarejestrowano w 2021 r.: 11 818 platform/zabudowy skrzyniowe (+163%); 4 991 furgonów (+172%), na które złożyło się: 2 473 chłodnie, 1 645 izoterm i 871 furgony uniwersalne. Kolejne były wywrotki z liczbą 2 502 rejestracji (+37%).
W grupie przyczep (2012 szt.; +62%) oprócz zabudów skrzyniowych (1267 szt.; +78%), które miały tu 63% udział prawie o 5,8 pkt. proc. wyższy niż rok wcześniej, popularne były też przyczepy kłonicowe 163 szt. (8% udz.) i nadwozia wymienne 161 szt. 8% udz.

Wśród przyczep ciężarowych pow. 3,5 t, na pierwszym miejscu jest firma Wecon (513 szt.), drugi Gniotpol (358szt.). Trzecie miejsce po rejestracji 196 szt. zajmuje w tej grupie firma Redos z Nowego Tomyśla.

Przeczytaj też:
Wielton z ofertą systemów wymiennych Spółka Wielton, polski producent naczep i przyczep, poszerzył swoją ofertę o kolejne pojazdy.
Wielton z unikalną ofertą finansowania Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przewoźników, spółka Wielton oferuje możliwość nabycia nowych pojazdów w leasingu, w oparciu o atrakcyjne warunki finansowania udzielone przez PKO Leasing.
Konfiskata aut pijanym kierowcom - najczęściej zadawane pytania W dniu 14 marca 2024 r. wchodzą w życie przepisy pozwalające na konfiskatę samochodów pijanym kierowcom. Co prawda nie ma jeszcze do nich przepisów wykonawczych, lecz jest to tylko kwestia najbliższych tygodni.
Wynagrodzenia dla kierowców muszą wzrosnąć w 2024 roku Zmiany w wynagrodzeniach kierowców zawodowych w 2024 – o tym warto wiedzieć.
Producent naczep ostrożnie o inwestycjach w 2024 roku Grupa Krone może uznać rok 2023 za udany, jednak szefowie firmy są pełni obaw.
Skuteczne zmniejszenie kary nałożonej przez Border Force W lutym ubiegłego roku, zostały wprowadzone zmiany w przepisach w zakresie przeciwdziałania wjazdowi nielegalnych imigrantów na teren Wielkiej Brytanii. Kary są znacznie bardziej dotkliwe, a przewoźnicy są częściej na nie narażeni.
Nowe przepisy dotyczące pojazdów nienormatywnych W dniu 17 lutego 2024r. wchodzą w życie nowe przepisy w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych.
Firma Schmitz Cargobull nagrodził Partnerów serwisowych roku 2023 W tym roku nagroda Service Partners of the Year 2023 zostanie wręczona w 33 krajach.
Grupa Wielton gra z WOŚP i zaprasza do licytacji Tradycyjnie Grupa wspiera zbiórkę Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, której tegorocznym mottem jest „Tu wszystko gra OK!”.