Silnik Diesla ma przed sobą jeszcze długą przyszłość

MAN silniki Norymberga

W Norymberdze wmurowano kamień węgielny pod przyszłą fabrykę silników dla ciężarówek: MAN, Scania oraz Navistar.

 

Ciekawostka jest fakt, że przyszła nowa fabryka ma produkować nadal silniki wysokoprężne. Producent pojazdów użytkowych zdecydował się na napędy neutralne pod względem emisji, jednakże silniki Diesla nadal odgrywają ważną rolę, szczególnie w zastosowaniach długodystansowych i terenowych. W celu spełnienia surowych przepisów środowiskowych i CO2 Scania i MAN od 2017 roku pracują nad rozwojem nowej platformy silników i raczej nie zanosi się na to, że teraz zaprzestaną swoich prac.

Dr Frederik Zohm, odpowiedzialny za badania i rozwój w Zarządzie MAN Truck & Bus:
- Koncentrujemy się na rozwoju napędów akumulatorowo-elektrycznych do autobusów i ciężarówek. Alternatywnie, w Norymberdze, prowadzimy badania nad napędami wodorowymi. Jednak rozwój i produkcja ostatniej, całkowicie nowej generacji silników wysokoprężnych w sektorze ciężkich pojazdów jest dla nas bardzo korzystna. Partnerstwo MAN i Scania zaowocowało stworzeniem doskonałej platformy dla nowego silnika wysokoprężnego.

 

Silniki generacji CBE będą produkowane w zakładzie MAN w Norymberdze od 2024 r. Mniej więcej w tym samym czasie, co rozpoczęcie seryjnej produkcji dalekobieżnych elektrycznych ciężarówek MAN w zakładzie w Monachium. Z Norymbergi będą pochodzić także elektryczne jednostki napędowe.

W trakcie transformacji technologicznej w przyszłości napędy konwencjonalne i zelektryfikowane będą działać obok siebie. - Pożegnanie z silnikiem Diesla nie odbywa się za naciśnięciem przycisku. Przypomina to bardziej sterowanie suwakowe - mówi Ulrich Zimmer, odpowiedzialny za produkcję montażową w MAN i kierownik budowy zakładu w Norymberdze.

 

 

Przeczytaj też:
Ponowny wzrost liczby nowych samochodów ciężarowych

We wrześniu 2021 r. zarejestrowano 2781 wszystkich rodzajów pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to 32,4% więcej niż przed rokiem i więcej niż w sierpniu br. (+37,5%).

TRATON z nowym zarządem

Rada Nadzorcza TRATON SE podjęła dziś decyzję o zmianie Zarządu w TRATON. Obecny prezes i dyrektor generalny Scania, Christian Levin, będzie teraz kierował TRATON SE, jako nowy dyrektor generalny.

MAN dla fundacji Ronalda McDonalda

Wrzesień to miesiąc aktywności sportowych i zaangażowania firmy w projekty CSR. Społeczna odpowiedzialność biznesu to dla MAN jedna z wartości, którą koncern realizuje w różnych obszarach swojej działalności.

  

Nowy system cyfrowych lusterek MAN Optiview

W dniach od 3 do 24 sierpnia pojazdy MAN nowej generacji brały udział w trasie MAN TruckLife Tour prowadzącej przez sześć państw europejskich.

Pomorska Miss Scania powraca

Już 4 września teren gdańskiego oddział Scania po raz kolejny zamieni się w zlot pojazdów Scania. W tym roku o tytuł najpiękniejszego pojazdu Scania będzie można zawalczyć już po raz dziewiętnasty.

MAN TGX model 2022 - bez lusterek, z nowymi systemami ADAC testuje systemy asystenta skrętu w ciężarówkach. Nie wszystkie są skuteczne

Testerzy przebadali dziewięć systemów do samodzielnego montażu. Nie wszystkie są dostatecznie dobre.

Jakie nowe ciężarówki kupuje się w Rosji. 10 najpopularniejszych marek

Patriotyzm, czy państwowe regulacje, sprawiają, że rosyjscy przewoźnicy w większości wybierają rodzime marki.

MAN TGX 640 km zaprojektowany przez Drudi Performance

Słynny projektant Aldo Drudi zaprojektował i zbudował ekskluzywną wersję flagowego pojazdu MAN TGX 18.640.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL