Elektryczne ciężarówki Mercedes-Benz Trucks już niebawem w produkcji
Dzisiaj Mercedes-Benz Trucks zaprezentował kilka innowacji w swoich pojazdach ciężarowych. Chodzi przede wszystkim o ciężarówki elektryczne.
eActros do ciężkich przewozów dystrybucyjnych, zaprezentowany niedawno w czerwcu 2021 r., którego produkcja ma się rozpocząć w zakładzie w Wörth, od października 2021 r., jest juz gotowy do wdrożenia. Zaawansowane prace trwają też z modelem eEconic, który zostanie wprowadzony na rynek w drugiej połowie 2022 r.
Karin Rådström, Członek Zarządu Daimler Truck AG
- W 2030 roku chcemy, aby ponad połowa naszych nowych pojazdów ciężarowych sprzedawanych w Europie była bezemisyjna. Aby tak się stało, nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania. Zgodnie z różnymi przypadkami użycia naszych klientów, stosujemy strategię podwójnej elektryfikacji, opartą na samochodach elektrycznych zasilanych bateriami i ogniwami paliwowymi. Potrzebne są jednak dalsze działania – zarówno w zakresie infrastruktury, jak i niezawodnych ram regulacyjnych.
Obecnie trwają intensywne testy, po których eEconic przejdzie do praktycznych testów z klientami. Specyfikacja techniczna jest w dużej mierze identyczne z tymi z eActrosa; pojazd do zbiórki odpadów eEconic został zaprojektowany tak, aby pokonywać większość typowych tras zbiórki bez konieczności doładowywania. Jeszcze przed rozpoczęciem produkcji, firma zajmująca się utylizacją odpadów w Danii, złożyła zamówienie na jedenaście pojazdów eEconic.
Mercedes-Benz Trucks szykuje także eActrosa do transportu długodystansowego, ma on być gotowy do produkcji seryjnej w 2024 roku, a w 2027 r. pierwsze seryjne ciężarówki GenH2 z napędem na ogniwa paliwowe wodorowe zjadą z linii produkcyjnej. Oba pojazdy umożliwią lokalnie neutralny pod względem emisji CO2 transport drogowy towarów na trasach dalekobieżnych.
Andreas von Wallfeld, kierownik ds. marketingu, sprzedaży i usług w Mercedes-Benz Trucks:
- Praca z naszymi klientami i dla naszych klientów w celu znalezienia idealnego rozwiązania zawsze była dla mnie czymś wyjątkowym – ponieważ każdy klient ma swoje indywidualne wymagania i wyzwania, którym należy sprostać. Aby być prawdziwymi partnerami, robimy dwie główne rzeczy: po pierwsze, bardzo uważnie słuchamy tego, co mówią nasi klienci. Po drugie rozwijamy nasze ciężarówki – bez względu na to, czy mają klasyczne silniki wysokoprężne, czy są zelektryfikowane. Także usługi, które służą określonemu celowi : przyczyniać się do sukcesu naszych klientów.
Na dzisiejszej imprezie Mercedes-Benz Trucks "Shaping the Now & Next 2021" producent nie tylko przekazał informacje o swoich w pełni elektrycznych pojazdach, ale także zaprezentował usługi doradcze, takie jak eConsulting i strategiczne partnerstwa w zakresie integracji floty, infrastruktury ładowania i sieci. połączenie. MB Trucks zaprezentowało również swoje najnowsze modele z klasycznego segmentu silników Diesla, takie jak Actros F, Actros L i Edition 2.