Elektryczne ciężarówki Mercedes-Benz Trucks już niebawem w produkcji

MB trucks

Dzisiaj Mercedes-Benz Trucks zaprezentował kilka innowacji w swoich pojazdach ciężarowych. Chodzi przede wszystkim o ciężarówki elektryczne.

 

eActros do ciężkich przewozów dystrybucyjnych, zaprezentowany niedawno w czerwcu 2021 r., którego produkcja ma się rozpocząć w zakładzie w Wörth, od października 2021 r., jest juz gotowy do wdrożenia. Zaawansowane prace trwają też z modelem eEconic, który zostanie wprowadzony na rynek w drugiej połowie 2022 r.

Karin Rådström, Członek Zarządu Daimler Truck AG
- W 2030 roku chcemy, aby ponad połowa naszych nowych pojazdów ciężarowych sprzedawanych w Europie była bezemisyjna. Aby tak się stało, nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania. Zgodnie z różnymi przypadkami użycia naszych klientów, stosujemy strategię podwójnej elektryfikacji, opartą na samochodach elektrycznych zasilanych bateriami i ogniwami paliwowymi. Potrzebne są jednak dalsze działania – zarówno w zakresie infrastruktury, jak i niezawodnych ram regulacyjnych.

 

Obecnie trwają intensywne testy, po których eEconic przejdzie do praktycznych testów z klientami. Specyfikacja techniczna jest w dużej mierze identyczne z tymi z eActrosa; pojazd do zbiórki odpadów eEconic został zaprojektowany tak, aby pokonywać większość typowych tras zbiórki bez konieczności doładowywania. Jeszcze przed rozpoczęciem produkcji, firma zajmująca się utylizacją odpadów w Danii, złożyła zamówienie na jedenaście pojazdów eEconic.
Mercedes-Benz Trucks szykuje także eActrosa do transportu długodystansowego, ma on być gotowy do produkcji seryjnej w 2024 roku, a w 2027 r. pierwsze seryjne ciężarówki GenH2 z napędem na ogniwa paliwowe wodorowe zjadą z linii produkcyjnej. Oba pojazdy umożliwią lokalnie neutralny pod względem emisji CO2 transport drogowy towarów na trasach dalekobieżnych.

Andreas von Wallfeld, kierownik ds. marketingu, sprzedaży i usług w Mercedes-Benz Trucks:
- Praca z naszymi klientami i dla naszych klientów w celu znalezienia idealnego rozwiązania zawsze była dla mnie czymś wyjątkowym – ponieważ każdy klient ma swoje indywidualne wymagania i wyzwania, którym należy sprostać. Aby być prawdziwymi partnerami, robimy dwie główne rzeczy: po pierwsze, bardzo uważnie słuchamy tego, co mówią nasi klienci. Po drugie rozwijamy nasze ciężarówki – bez względu na to, czy mają klasyczne silniki wysokoprężne, czy są zelektryfikowane. Także usługi, które służą określonemu celowi : przyczyniać się do sukcesu naszych klientów.

 

Na dzisiejszej imprezie Mercedes-Benz Trucks "Shaping the Now & Next 2021" producent nie tylko przekazał informacje o swoich w pełni elektrycznych pojazdach, ale także zaprezentował usługi doradcze, takie jak eConsulting i strategiczne partnerstwa w zakresie integracji floty, infrastruktury ładowania i sieci. połączenie. MB Trucks zaprezentowało również swoje najnowsze modele z klasycznego segmentu silników Diesla, takie jak Actros F, Actros L i Edition 2.

 

Przeczytaj też:
Z taśmy montażowej zjechał pierwszy seryjny eActros

W dniu 7 października z taśmy produkcyjnej z zakładu w Wörth zjechał pierwszy seryjny egzemplarz elektrycznej ciężarówki.

Limitowana wersja Actrosa Edition 2 dla polskiego przewoźnika

Seria Mercedes-Benz Actros Edition 2 liczy zaledwie 400 ciągników wyprodukowanych przez spółkę Daimler Truck na całym świecie. Cztery z limitowanej edycji sprzedał Kujawski Truck Center z Rogówka pod Toruniem. Pierwszy model wydany został spółce ADAMTRANS.

Volvo Trucks z największym zamówieniem na elektryczne ciężarówki

Duński gigant logistyczny firma DFDS zamówiła od Volvo Trucks ponad 100 elektrycznych ciężarówek typu FM Electric.

Trailer Dynamics i Krone ogłaszają strategiczne partnerstwo

Wspólnym celem jest opracowanie zelektryfikowanej naczepy gotowej do produkcji seryjnej.

Rosyjska bezzałogowa elektryczna ciężarówka już w 2022 roku

Rosyjska bezzałogowa ciężarówka o ładowności 21 ton zacznie kursować między głównymi rosyjskimi miastami w 2022 roku.

Ciężarówka eActros jest wreszcie gotowa do masowej produkcji, ostatnie testy odbyły się w Alpach

Po raz pierwszy Mercedes-Benz zaprezentował elektrycznego Actrosa w 2018 roku, jako pojazd ciężarowy z napędem elektrycznym. Obecnie, trzy lata później, producent deklaruje gotowość do produkcji seryjnej, która ma ruszyć za kilka dni.

Renault Trucks z trzecią elektryczną ciężarówką

Oprócz modeli Renault Trucks D ZE i D Wide ZE o masie 16 i 26 ton, produkowanych seryjnie od 2020 roku, dostępny jest już model D Wide ZE o masie 19 ton. Producent oferuje również szerszą gamę rozstawów osi dedykowanych do zabudów chłodniczych.

IVECO i Nikola otworzyły zakład produkcyjny E-ciężarówek

Prawie dwa lata po rozpoczęciu budowy nowy zakład Nikola w Ulm został otwarty. Firma deklaruje, że od 2022 roku mają tu być produkowane akumulatorowo-elektryczne seryjne modele Nikoli Tre.

Volta Trucks uruchomi produkcję ciężarówek w Austrii

Volta Trucks właśnie ujawniło, że jej ciężarówki Volta Zero przeznaczone do dostaw miejskich będą produkowane w Austrii przez firmę Steyr Automotive, dawniej zakład MAN Truck and Bus Austria.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL