MB trucks

Elektryczne ciężarówki Mercedes-Benz Trucks już niebawem w produkcji

Dzisiaj Mercedes-Benz Trucks zaprezentował kilka innowacji w swoich pojazdach ciężarowych. Chodzi przede wszystkim o ciężarówki elektryczne.

 

eActros do ciężkich przewozów dystrybucyjnych, zaprezentowany niedawno w czerwcu 2021 r., którego produkcja ma się rozpocząć w zakładzie w Wörth, od października 2021 r., jest juz gotowy do wdrożenia. Zaawansowane prace trwają też z modelem eEconic, który zostanie wprowadzony na rynek w drugiej połowie 2022 r.

Karin Rådström, Członek Zarządu Daimler Truck AG
- W 2030 roku chcemy, aby ponad połowa naszych nowych pojazdów ciężarowych sprzedawanych w Europie była bezemisyjna. Aby tak się stało, nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania. Zgodnie z różnymi przypadkami użycia naszych klientów, stosujemy strategię podwójnej elektryfikacji, opartą na samochodach elektrycznych zasilanych bateriami i ogniwami paliwowymi. Potrzebne są jednak dalsze działania – zarówno w zakresie infrastruktury, jak i niezawodnych ram regulacyjnych.

 

Obecnie trwają intensywne testy, po których eEconic przejdzie do praktycznych testów z klientami. Specyfikacja techniczna jest w dużej mierze identyczne z tymi z eActrosa; pojazd do zbiórki odpadów eEconic został zaprojektowany tak, aby pokonywać większość typowych tras zbiórki bez konieczności doładowywania. Jeszcze przed rozpoczęciem produkcji, firma zajmująca się utylizacją odpadów w Danii, złożyła zamówienie na jedenaście pojazdów eEconic.
Mercedes-Benz Trucks szykuje także eActrosa do transportu długodystansowego, ma on być gotowy do produkcji seryjnej w 2024 roku, a w 2027 r. pierwsze seryjne ciężarówki GenH2 z napędem na ogniwa paliwowe wodorowe zjadą z linii produkcyjnej. Oba pojazdy umożliwią lokalnie neutralny pod względem emisji CO2 transport drogowy towarów na trasach dalekobieżnych.

Andreas von Wallfeld, kierownik ds. marketingu, sprzedaży i usług w Mercedes-Benz Trucks:
- Praca z naszymi klientami i dla naszych klientów w celu znalezienia idealnego rozwiązania zawsze była dla mnie czymś wyjątkowym – ponieważ każdy klient ma swoje indywidualne wymagania i wyzwania, którym należy sprostać. Aby być prawdziwymi partnerami, robimy dwie główne rzeczy: po pierwsze, bardzo uważnie słuchamy tego, co mówią nasi klienci. Po drugie rozwijamy nasze ciężarówki – bez względu na to, czy mają klasyczne silniki wysokoprężne, czy są zelektryfikowane. Także usługi, które służą określonemu celowi : przyczyniać się do sukcesu naszych klientów.

 

Na dzisiejszej imprezie Mercedes-Benz Trucks "Shaping the Now & Next 2021" producent nie tylko przekazał informacje o swoich w pełni elektrycznych pojazdach, ale także zaprezentował usługi doradcze, takie jak eConsulting i strategiczne partnerstwa w zakresie integracji floty, infrastruktury ładowania i sieci. połączenie. MB Trucks zaprezentowało również swoje najnowsze modele z klasycznego segmentu silników Diesla, takie jak Actros F, Actros L i Edition 2.

 

Przeczytaj też:
Wodorowy MAN hTGX - firma rozszerza ofertę produktów zeroemisyjnych MAN Truck & Bus będzie pierwszym europejskim producentem samochodów ciężarowych, który wprowadzi na rynek serię z wodorowym silnikiem spalinowym.
Rekordowe zamówienie z Jeleniej Góry - wybrali autobusy Yutong Zamówienie obejmowało zakup łącznie 20 sztuk modelu E12, który zadebiutował na polskim rynku właśnie w Jeleniej Górze.
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.