Wózek Dolly Schmitz Cargobull w transportach modułowych

EcoDuo Schmitz Cargobull

Przyczepy z wózkiem dolly Schmitz Cargobull to historia sukcesu.

 

Obecna wersja wózka typu dolly jest produkowana w zakładzie w Altenberge i staje się coraz bardziej popularna, szczególnie jako element dla ciężarówek o długości 25,25 m oraz dla kombinacji EcoDuo 31,5 m. Do tej pory zamówiono i dostarczono do wielu klientów łącznie 500 sztuk.

Podobnie jak naczepy, dwuosiowa przyczepa dolly jest oparta na popularnym systemie modułowym Schmitz Cargobull. W połączeniu z zawieszeniem pneumatycznym, sprawdzonym systemem podwozia ROTOS i systemem Multi Ride Height z różnymi wielkościami opon można je stosować zarówno do standardowej wysokości, jak w typach Mega. Dzięki szerokiej gamie opcji dyszla naczepa z wózkiem dolly może być również używana do sprzęgów niskopodłogowych oraz ze wszystkimi pozycjami i wersjami sprzęgów. Aby zapewnić optymalną reakcję na jazdę, wózki dolly są wyposażone w obrotowe siodło.

W preferowanej przez Schmitz Cargobull kombinacji EcoDuo (31,5 m.) dwie standardowe naczepy są połączone za pomocą wózka dolly i sprzęgnięte z ciągnikiem. Ta elastyczna koncepcja – oparta na standardowych przyczepach – ma wiele zalet. W konwencjonalnych koncepcjach długich ciężarówek długość używanych nośników ładunku może się różnić, co oznacza, że ​​nie można je łączyć w celu elastycznego wykorzystania. Ponieważ nie ma znormalizowanych przepisów europejskich, trudno jest wykonywać nieprzerwane transgraniczne zlecenia transportowe. Przypomnijmy, że eksploatacja na drogach publicznych, bez dodatkowych zezwoleń, "długich zestawów" została już zatwierdzona w Skandynawii, a obecnie jest testowana w Hiszpanii i Holandii.

Dwie naczepy w zestawie przyczep EcoDuo można łatwo podzielić między dwa ciągniki na punktach granicznych lub w określonych obszarach. W porównaniu do konwencjonalnych ciągników i jednej naczepy o całkowitej masie 40 t, koncepcja EcoDuo ma kilka zalet. Na przykład zmniejsza zużycie paliwa na przewożoną tonę oraz emisję CO2, sieć drogowa jest mniej obciążona dzięki mniejszej liczbie używanych jednostek pojazdów., a drogi i mosty są lepiej chronione, ponieważ nacisk na oś i liczba naczep są mniejsze. Cała kombinacja pojazdów jest zrównoważona i przyjazna środowisku. Pomaga również przeciwdziałać brakowi kierowców, ponieważ tylko jeden kierowca może przewieźć dwie naczepy jednym ciągnikiem na duże odległości.

Wraz z koncepcją EcoDuo, Schmitz Cargobull opowiada się za wprowadzeniem w całej Europie koncepcji transportu, która zmniejsza obciążenie istniejącej infrastruktury, zmniejsza emisje CO2, uwzględnia aktualne standardy branży transportowej – szczególnie w przypadku zadań transportu multimodalnego – i może idealnie być używane do transportu pozamiejskiego.

Przeczytaj też:
Gwałtowne Burze i nieczynne drogi we Francji

Dwanaście departamentów w środkowej i południowej Francji jest w pomarańczowym alarmie Météo France w związku z powodziami lub gwałtownymi burzami.

Kolejna edycja akcji Profesjonalni Kierowcy na autodromie Jastrząb

W dniu 9 września Autodrom Jastrząb wypełnił się uczestnikami akcji Profesjonalni Kierowcy, którzy otrzymali certyfikaty potwierdzające ich sumienne przygotowanie do zawodu.

Odzyskali trzy skradzione ciężarówki

Funkcjonariusze Nadbużańskiego Oddziału Straży Granicznej z Placówki w Terespolu odzyskali trzy pojazdy ciężarowe o łącznej wartości 160 tys. zł.

Krone na targach Comtrans 2021

Producent naczep Krone, wraz ze swoim importerem firmą RKS Nutzfahrzeuge LTD, zaprezentuje najnowsze pojazdy i rozwiązania telematryczne dla wymagającego rynku rosyjskiego.

Z e-TOLL za przejazd po drogach płatnych zapłacisz o 25% mniej

Ministerstwo Finansów wprowadza czasowe ułatwienia dla przewoźników.

Praca na lata – na co zwrócić uwagę przy wyborze pracodawcy w branży transportowej?

Po trudnym okresie w branży, w wyniku którego wiele firm borykało się z problemami, a pracownicy musieli szukać nowego zatrudnienia, powoli wracamy do normalności.

Nowy system cyfrowych lusterek MAN Optiview

W dniach od 3 do 24 sierpnia pojazdy MAN nowej generacji brały udział w trasie MAN TruckLife Tour prowadzącej przez sześć państw europejskich.

Norwegia podnosi pensje dla kierowców ciężarówek

Wynagrodzenia kierowców zawodowych w Norwegii wzrosną.

Pomorska Miss Scania powraca

Już 4 września teren gdańskiego oddział Scania po raz kolejny zamieni się w zlot pojazdów Scania. W tym roku o tytuł najpiękniejszego pojazdu Scania będzie można zawalczyć już po raz dziewiętnasty.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL