ADAC testuje systemy asystenta skrętu w ciężarówkach. Nie wszystkie są skuteczne

Asystent skrętu w ciężarówce

Testerzy przebadali dziewięć systemów do samodzielnego montażu. Nie wszystkie są dostatecznie dobre.

 

Asystenci skrętu ciężarówek rozpoznają rowerzystów i pieszych znajdujących się w martwym polu i pomagają uniknąć niebezpiecznych sytuacji. Od 2022 r. system asystenta skrętu będzie obowiązkowy dla wszystkich nowych modeli ciężarówek w całej UE, a od 2024 r. dla wszystkich nowo zarejestrowanych ciężarówek i autobusów.

ADAC przetestował dziewięć asystentów skrętu ciężarówek. Jednak nie wszystkie testowane modele uzyskały ocenę "dobrą". W rzeczywistości tylko dwa systemy osiągnęły pozytywną ocenę, dwa otrzymały ocenę "zadowalający", jeden "wystarczający", a cztery "słaby".


Sprawdzono m.in., czy urządzenia w porę reagują również na rolkarzy i użytkowników wózków inwalidzkich, jak duży jest dany obszar zasięgu i jak często uruchamiane jest fałszywe ostrzeżenie.

Zwycięzcą testu jest asystent Eyeyes o nazwie handlowej TASET001 z oceną 2,2. Według ADAC system ten nie generował żadnych fałszywych raportów w rzeczywistym ruchu drogowym i był w stanie wykryć rowerzystów w odległości sześciu metrów od ciężarówki. Wizualna informacja zwrotna dla kierowcy jest łatwa i zrozumiała. Jednak zwycięzca testu jest również najdroższy z ceną prawie 3700 euro.

Inne systemy firm: H3M (Truck! Warn FLEX), Knorr Bremse (ProFleet +GEN2) i Wüllhorst (WUE AAS-4.0) ocenione jako dobre i zadowalające - również były w stanie odróżnić obiekty statyczne od poruszających się użytkowników dróg. Urządzenia rejestrowały również rowerzystów przy prawie wszystkich prędkościach, odległościach i wariantach testowych. Kierowca ciężarówki został ostrzeżony sygnałami optycznymi i akustycznymi.

W systemach Dometic (BSC01), Rosho (TurnCAM), Axion (ICA Turn-Assist AAS Set), H3M (Truck! Warn DELUXE) i Continental (RightViu), systemy Dometic (BSC01), Rosho (TurnCAM) i H3M (Truck! Warn DELUXE) i Continental (RightViu) wykryto dużą liczbę fałszywych ostrzeżeń, a także mały obszar ich widzenia. Systemy Rosho, Axion i Dometic rejestrowały rowerzystów, tylko wtedy, gdy wyprzedzali ciężarówkę, ale nie wtedy, gdy oba pojazdy jechały obok siebie lub ciężarówka wyprzedzała rowerzystę. System Conti działał tylko wtedy, gdy kierowca włączył kierunkowskaz.

 

Przeczytaj też:
Niemcy rekrutują truckerów z Włoch i oferują im wyższe zarobki

Niemcy chcą rozwiązać problem niedoboru kierowców ciężarówek rekrutując kierowców z zagranicznych firm przewozowych wjeżdżających do tego kraju swoimi ciężarówkami.

Wielka Brytania boryka się ze skutkami braku kierowców i dlatego chce rozszerzyć kabotaż

W walce z rażącym niedoborem kierowców ciężarówek rząd brytyjski chce złagodzić zasady pracy dla zagranicznych firm transportowych.

Incydent na granicy. Pociąg z ciężarówkami zmuszony do powrotu do Szwajcarii

Pociągi przewożące ciężarówki, jako element transportów intermodalnych, po raz pierwszy przejechały trasę Freiburg–Novara 11 lipca 2001 roku. Przewoźnikiem jest firma RAlpin z Freiburga, która od tego czasu przerzuciła ponad 1,7 miliona pojazdów ciężarowych z dróg na tory odciążając Alpy Szwajcarskie.

Rumuńscy kierowcy ciężarówek przyłapani na kradzieży oleju napędowego

Dwóch rumuńskich kierowców ciężarówek aresztowano w Hiszpanii po tym, jak przyłapano ich na kradzieży oleju napędowego z innych ciężarówek.

Duże korki ciężarówek na granicy z Chinami. Gwałtownie wzrósł transport kołowy do Chin

W samochodowym punkcie kontrolnym Zabajkalsk na granicy rosyjsko-chińskiej odprawa transportów będzie odbywała się również w nocy.

Chorwacka policja odnalazła 22 z 50 skradzionych ciężarówek tego lata w Austrii

Latem w Austrii skradziono 50 ciężarówek z naczepami o wartości ponad pięciu milionów euro.

Policja w Dreźnie stosuje specjalną metodę kontroli ciężarówek na autostradzie

Policja odnotowała 505 wykroczeń. 174 razy kierowcy ciężarówek korzystali z telefonu komórkowego podczas prowadzenia samochodu.

Limitowana wersja Actrosa Edition 2 dla polskiego przewoźnika

Seria Mercedes-Benz Actros Edition 2 liczy zaledwie 400 ciągników wyprodukowanych przez spółkę Daimler Truck na całym świecie. Cztery z limitowanej edycji sprzedał Kujawski Truck Center z Rogówka pod Toruniem. Pierwszy model wydany został spółce ADAMTRANS.

Nowe radary w Holandii zarejestrowały 85 ciężarówek w ciągu dwóch dni

Holandia uruchamia nowy radar, który wykrywa naruszenia kierowców ciężarówek w kabinie.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL