Utrudnienia dla kierowców wjeżdżających do Niemiec z Holandii

Holandia Niemcy wjazd

We wtorek 27 lipca 2021 r. Holandia ponownie zostanie sklasyfikowana przez Niemcy, jako obszar wysokiego ryzyka.

 

Dla kierowców transportu towarów wjeżdżających do Niemiec od strony Holandii oznacza to:

W przypadku pobytu dłuższego niż 72 godziny wymagany jest jeden z następujących dowodów:
– Dowód negatywnego wyniku testu; szybkie testy nie starsze niż 48 godzin, testy PCR nie starsze niż 72 godziny.
– Świadectwo szczepień; wydane co najmniej 14 dni przed wjazdem.
– Dowód powrotu do zdrowia (jeśli chorowałeś na  COVID-19).

Wszystkie powyższe dokumenty są dopuszczalne w języku niemieckim, angielskim, francuskim, włoskim lub hiszpańskim, zarówno w formie pisemnej, jak i cyfrowej. Żadne z powyższych zaświadczeń nie jest wymagane, w przypadku pobytów krótszych niż 72 godziny.

Ograniczenia zaczynają obowiązywać o północy i dotyczą również kierowców ciężarówek. W przypadku poprzednich pobytów w obszarach o wysokiej zachorowalności, w ciągu ostatnich 10 dni przed wjazdem, kierowcy ciężarówek muszą jedynie przedstawić negatywny test w przypadku pobytów dłuższych niż 72 godziny (należy wypełnić przed wjazdem; test PCR maks. 72 h, szybki test maks. 48 h), alternatywnie dowód szczepienia lub wyzdrowienia.

Brak wymogu rejestracji – kierowcy, którzy znajdowali się w normalnym obszarze ryzyka lub w obszarze o wysokiej zachorowalności w ciągu 10 dni przed wjazdem, są zwolnieni z rejestracji cyfrowej.

Przeczytaj też:
Co może zaskoczyć kierowców w porcie w Hamburgu

Firmy MAN Truck & Bus oraz Hamburger Hafen und Logistik, HHLA pomyślnie zakończyły pierwsze testy praktyczne programu Hamburg TruckPilot. Chodzi o wykorzystanie autonomicznych ciężarówek w terminalach portowych.

KamAZ K5 we flocie CRAFTER Group

Grupa CRAFTER, z siedzibą w Moskwie, poinformowała o nabyciu dwudziestu ciągników siodłowych KamAZ K5.

Polska ciężarówka utknęła w Sotiello pomimo znaków ostrzegawczych

Niewłaściwe wskazania GPS doprowadziły kierowcę do smutnego zakończenia. Otrzymał mandat i musiał wezwać holownik.

KamAZ z nowym podwoziem średniej ładowności

Firma KamAZ wyprodukowała kilka egzemplarzy nowej średniej serii 53251 z kabiną ciągnika siodłowego K5, która została zapożyczona z ostatniej generacji Mercedes-Benz Actros.

Czy będą kontrole na granicy polsko-niemieckiej?

Związek Policji Federalnej potwierdził swój plan po tym, jak coraz większa liczba uchodźców napłynęła nielegalnie do Niemiec.

BAG podsumowało kontrole kierowców ciężarówek

Federalny Urząd Transportu Towarowego, co miesiąc składa raport z działań kontrolnych na drogach w Niemczech.

Niemcy rekrutują truckerów z Włoch i oferują im wyższe zarobki

Niemcy chcą rozwiązać problem niedoboru kierowców ciężarówek rekrutując kierowców z zagranicznych firm przewozowych wjeżdżających do tego kraju swoimi ciężarówkami.

Wielka Brytania boryka się ze skutkami braku kierowców i dlatego chce rozszerzyć kabotaż

W walce z rażącym niedoborem kierowców ciężarówek rząd brytyjski chce złagodzić zasady pracy dla zagranicznych firm transportowych.

Incydent na granicy. Pociąg z ciężarówkami zmuszony do powrotu do Szwajcarii

Pociągi przewożące ciężarówki, jako element transportów intermodalnych, po raz pierwszy przejechały trasę Freiburg–Novara 11 lipca 2001 roku. Przewoźnikiem jest firma RAlpin z Freiburga, która od tego czasu przerzuciła ponad 1,7 miliona pojazdów ciężarowych z dróg na tory odciążając Alpy Szwajcarskie.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL