Polski transport odnotowuje wyraźny wzrost przewozów
W pierwszej połowie 2021 roku na niemieckich drogach jeździło znacznie więcej ciężarówek podlegających opłatom drogowym z Polski, Rumunii, Litwy i Czech, niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Firmy transportowe z Europy Wschodniej były wyraźnie aktywniejsze, w pierwszych sześciu miesiącach 2021 r., na niemieckich drogach płatnych. Przebieg polskich pojazdów wzrósł o 14 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Rumuńskich i litewskich ciężarówek o 12,4 proc., a czeskich o 9,5 proc. Łącznie odległość pokonana przez ciężarówki o masie całkowitej powyżej 7,5 tony wyniosła 20,8 miliarda kilometrów, to o 6,5 procent więcej, niż w tym samym okresie roku poprzedniego. Jest to, jak dotąd, najwyższa wartość od 2005 r., o czym świadczą aktualne półroczne statystyki opłat drogowych Federalnego Urzędu Transportu Towarowego (BAG). Oznacza to, że drogowy ruch towarowy jest obecnie znacznie powyżej poziomu sprzed okresu zanim pojawił się koronawirus.
Przebieg niemieckich ciężarówek wzrósł o stosunkowo niewielkie 2,7 proc. Ich udział zmniejszył się z 59,8 proc. w I półroczu 2020 r. do 57,7 proc. Polskie ciężarówki stanowią obecnie 17,2 proc., a rumuńskie, litewskie i czeskie od 3 do 3,4 proc. transportów pokonujących niemieckie autostrady.
Info: BAG