Naczepy nowe

Naczepy - rejestracje w czerwcu 2021

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w czerwcu 2021 r. rejestracje kontynuowały trzycyfrowy wzrost. Osiągnięty przy tym wysoki poziom jest czwartym najwyższym miesięcznym rezultatem tej kategorii po marcu i kwietniu br. oraz marcu 2019 r., od czasu kryzysu z lat 2008-2009.

 

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t rynek wyniósł w czerwcu br. 2718 szt. i był wyższy niż rok wcześniej o 138,2% (+1577 szt.) i wyższy o 1,7% niż w maju br. To czwarty najwyższy miesięczny rezultat od 2009 r. po marcu i kwietniu br. kiedy zarejestrowano 3143 szt. i 2957 szt. oraz marcu 2019 (2801). Popyt na te pojazdy rozwija się pozytywnie w dużej części w wyniku wcześniejszego wzrostu na rynku ciągników samochodowych.

W czerwcu 2021 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep i naczep pow. 3,5t leaderem jest marka Schmitz Cargobull po wydaniu 784 pojazdów ze wzrostem o 294%. Na drugim miejscu tym razem było Krone, które wprowadziło 543 nowych pojazdów do użytkowania (+248%). Za nim Koegel – dostarczył użytkownikom 240 pojazdów (+216%). Piąte miejsce zajął Schwarzmueller z liczbą 95 szt. (+150%).

Od początku 2021 r. w grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t. zarejestrowano 15 385 szt.; o 122,4% więcej niż w 2020. Tylko przyczep przybyło 1271 szt. (+62,5%) a naczep 14 114 (+130,1%).


W ogólnym rankingu przyczep i naczep, według podrodzaju od początku b.r., największą grupę stanowiły niezmiennie, platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe - zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 8327 szt.; więcej o 160% (+5 125 szt.) niż rok wcześniej. Ich udział wynosi 54% wobec 46% w analogicznym okresie 2020 r. Najwięcej rejestracji przypadło marce Krone (2219 szt.), następnie Schmitz Cargobull(1 652 szt.) i Koegel (1 260 szt.). Liderzy w tej grupie odczuli wzrosty odpowiednio o 224%, 164%, 183% i 113%.

Na drugim miejscu w rankingu były furgony, których przybyło 3323 szt. (+151%). Zajmują 22% rynku wobec 19% rok wcześniej. Wyróżniono wśród nich 1656 chłodni (+85%), 1069 izoterm (97x więcej), których w 2020 roku było 11 szt. i 597 (+43%) furgonów uniwersalnych. Najwięcej chłodni zarejestrowały do tej pory marki - Schmitz Cargobull (885) która prześcignęła w ostatnim miesiącu Krone (642. Wśród izoterm kolejność jest taka sama 887 było na podwoziach Schmitz Cargobull a 180 na podwoziach marki Krone.

Na trzecim miejscu wg podrodzaju były wywrotki, których przybyło 1677 szt. +47%. Zajmują 11% rynku o 5,6 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Pierwsze miejsca należą do marek: Bodex 256 szt., pierwsza ze wzrostem +10% a druga +69% . Trzeci Schmitz Cargobull (227 szt. +68%). Za nim Kempf (216 szt.; +19%)
W całej grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t poza innymi, zarejestrowano także od początku br. 381 szt. cystern (+37%), W grupie tylko naczep o DMC pow. 3,5 t (14 114 szt.; +130%; 92% udz. w rynku PiN pow. 3,5 t) zarejestrowano w 2021 r.: 7493 platformy/zabudowy skrzyniowe (+175%); 3 311 furgonów (+152%), na które złożyło się: 1652 chłodnie, 1066 izoterm i 592 furgony uniwersalne. Kolejne były wywrotki z liczbą 1668 rejestracji (+48%).
W grupie przyczep (1271 szt.; +63%) oprócz zabudów skrzyniowych (834 szt.; +75%), które miały tu 66% udział prawie o 4,5 pkt. proc. wyższy niż rok wcześniej, popularne były też przyczepy kłonicowe 99 szt. (8% udz.) i nadwozia wymienne 95 szt. 7% udz.

 

Przeczytaj też:
Telematyka Schmitz Cargobull we wszystkich naczepach TIP Grupa TIP, jeden z wiodących dostawców wynajmu, leasingu i serwisu naczep w Europie, oraz Schmitz Cargobull, największy europejski producent naczep, podpisały umowę, aby wyposażyć 2500 naczep w systemy telematyczne. Modernizacje sprzętu TrailerConnect® obejmują pojazdy wszystkich typów przyczep i producentów.
Finał Profesjonalni Kierowcy odbył się w Wieluniu Podwozie typu tandem Volvo FH z zabudową oraz naczepą Wielton stanęły w Wieluniu podczas VIII edycji akcji Profesjonalni Kierowcy. A to wszystko po to, aby dostarczyć porządną dawkę wiedzy kierowcom z kategorią C+E, którzy nie są obecnie aktywni zawodowo.
Wielton inwestuje w kolejny zakład produkcji naczep W celu usprawnienia procesu produkcyjnego oraz poprawy wydajności Wielton zbudował kolejny zakład w Wieluniu.
Wielton na tegorocznych targach TransLogistica Firma Wielton po raz pierwszy zaprezentuje się na targach TransLogistica Poland w Warszawie.
Najlepszy serwis EWT Truck & Trailer Polska w 2023 roku EWT Truck & Trailer Polska, generalny dystrybutor naczep SCHMITZ Cargobull poinformowała, że najlepszym warsztatem roku 2023 partnerskiej sieci serwisowej w Polsce została firma KM Serwis W. Kożuchowski – J. Marciniak w Starej Łubiance.
Nowa Strategia Grupy Wielton na lata 2023 – 2027 Zgodnie ze Strategią rozwoju na lata 2023–2027 skonsolidowane wolumeny sprzedaży, z uwzględnieniem fuzji i przejęć, wyniosą w 2027 r. ok. 45 tys. sztuk pojazdów w porównaniu do poziomu 23,2 tys. sztuk w 2022 r. (wzrost o 93 proc.).
Naczepa firanka Schmitz Cargobull S.CS X-TOUGH nominowana do nagrody I-NNOVATION Podczas targów Solutrans w Lyonie miała miejsce premiera naczepy Schmitz Cargobull S.CS X-TOUGH.
Zmiany w produkcji naczep Wielton Redukcja wytwarzanych odpadów i recykling materiałów kluczem do zrównoważonej produkcji naczep w Wieltonie.
Berger Fahrzeugtechnik i Schmitz Cargobull AG w strategicznym partnerstwie Firmy zamierzają połączyć swoją wiedzę specjalistyczną, aby oferować zrównoważone i wydajne rozwiązania transportowe w Europie.