System rozwiązuje problem kradzieży ładunków z naczep
Tiel (Holandia) – ZF i Sioen Industries & Securitas połączyły siły z wiodącym europejskim producentem kurtyn do naczep Roland International.
Dzięki nowemu systemowi "wykrywania intruzów" firmy mają zamiar zmniejszyć narastający problem kradzieży ładunków z naczep. W tym celu została opracowana inteligentna, wielowarstwowa plandeka z naniesionym układem przewodzącym. System można zastosować na drzwiach, bokach i dachach w celu zapewnienia 360-stopniowej ochrony naczepy i jest on kompatybilny z chłodniami, skrzyniami, kontenerami i naczepami kurtynowymi. Jego samodzielna konstrukcja sprawia, że nadaje się on do zastosowania zarówno w nowych, jak i użytkowanych naczepach.
Trzy firmy w walce z kradzieżami ładunków
Roland opracował inteligentne rozwiązanie 360-stopniowej ochrony dla naczep kurtynowych, chłodni, skrzyń i kontenerów. ZF kontroluje technologię za pomocą zaawansowanego rozwiązania do zarządzania flotą marki Transics – TX-TRAILERGUARD™. To rozwiązanie można połączyć z inną wiodącą technologią firmy ZF, która zapewnia optymalne bezpieczeństwo – WABCO OptiLock ELB-Lock®. Ten bezprzewodowy elektryczny system zabezpieczający drzwi, który w czasie rzeczywistym zdalnie monitoruje i obsługuje drzwi naczepy, wyposażony jest w różne czujniki i alarmy.
System "wykrywania intruzów" to w pełni operacyjne rozwiązanie, które zostało przetestowane przez wiodące firmy transportowe, takie jak H. Essers, Wallenborn i Soncotra. Przedsiębiorstwo H. Essers od lat intensywnie inwestuje w rozwiązania o wysokim poziomie bezpieczeństwa. Obecnie posiada on ponad 1000 specjalnych jednostek bezpieczeństwa. Christopher van den Daele (kierownik jednostki biznesowej H. Essers) wyjaśnia swoje podejście do bezpieczeństwa ładunku: - Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, należy wziąć pod uwagę trzy kwestie. Przede wszystkim wybór sprzętu. Musimy upewnić się, że mamy odpowiedni sprzęt do wykrycia problemu w momencie jego wystąpienia. Po drugie, jest to oprogramowanie. Po rozpoczęciu skanowania dla tych zagadnień we flocie, na przykład, pozycje czujników drzwiowych i innych. Musimy być w stanie przedstawić te dane użytkownikowi końcowemu w formacie dla niego przyjaznym. Po trzecie, musimy zająć się procesami wykrywania problemów i określić, jak poradzić sobie z samym problemem. W tym celu zapewniamy klientom nadzór dyspozytorski, który monitoruje ładunek 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i zapewnia dostęp, w razie potrzeby, do europejskiej sieci reagowania na incydenty.
Roland International dostarczy zestaw Plug & Play z instrukcją montażu – gotowy do podłączenia do istniejącego systemu telematycznego naczepy.