KAMAZ 6x4 - poznajmy go bliżej

KAMAZ wywrotka

Rodzina KAMAZ to jedna z najnowocześniejszych ciężarówek wyprodukowanych w federacji rosyjskiej.

 


Budowlana wersja KAMAZ-54901 niczym nie ustępuje współczesnym konstrukcjom pojazdów ciężarowych i chyba definitywnie zrywa ze stereotypem ciężarówek z dawnych lat, które kojarzą nam się z miniona epoką.

Ciągnik siodłowy w konfiguracji 6x2 został wyposażony we wszystkie dostępne obecnie nowości techniczne. Ciężarówkę napędza silnik rzędowy KAMAZ-910, Euro-5 o mocy 450 KM. ze, zautomatyzowaną 12-biegową skrzynią biegów ZF Traxon, hipoidalną osią napędową Daimlera, wygodną kabiną o szerokości 2500 mm z płaską podłogą i dwiema leżankami. Samochód standardowo jest wyposażony w zbiornik paliwa o pojemności 650 litrów, a interwał serwisowy wynosi do 120 000 km. Naprawa główna jest przewidziana po przekroczeniu 1,2 mln km. przebiegu.

Ciekawie zapowiada się również trójosiowe podwozie do montażu muld wywrotek. Pod koniec zeszłego roku odbył się testowy montaż trzyosiowych pojazdów i uruchomiono pierwszą partię ciężarówek. Produkcja seryjna już trwa, wkrótce ruszy sprzedaż, a w listopadzie planują rozpoczęcie produkcji nowych kompletnych zestawów aut tej rodziny.

W tym roku fabryka wprowadza na rynek ciężkie wywrotki KAMAZ-65951 8x4 i KAMAZ-65952 6x6., przeznaczone do transportów ciężkich. To pierwsze pojazdy budowlane oparte na rodzinie K5, gdzie zastosowano wąskie kabiny dzienne - analogicznie jak w Aroxach Mercedesa.. Kończy się produkcja pilotażowej partii pojazdów, która następnie zostanie poddana gruntownym testom. Rozpoczęcie sprzedaży zaplanowano na lipiec 2021 roku .

Silniki KAMAZ-910 uzupełniają nie tylko 12-litrowe silniki rodziny KAMAZ-740 produkowane dla rosyjskich ciężarówek, ale także licencjonowane Cummins 4ISBe 4,5 litra, Cummins 6ISBe 6,7 litra i Cummins ISL 8,9 litra, produkowane we wspólnym przedsięwzięciu spółki Cummins KAMA.

Cummins 4ISBe 4,5 litra ma zakres mocy od 140 do 210 KM. sek., moment wynosi od 550 do 760 Nm, dla Cummins 6ISBe 6,7 litra zakres mocy wynosi od 210 litrów. s / 800 Nm do 310 litrów. sek./1200 Nm, a te silniki są prawie całkowicie zlokalizowane w najważniejszych podzespołach. Cummins ISL ma 8,9 litra, moc od 300 litrów. s / 1230 Nm do 400 litrów. s. / 1700 Nm. Montaż tego silnika został opanowany na początku 2017 roku i konieczne jest tylko zorganizowanie rosyjskiej produkcji głównych części z jego wykorzystaniem. Tak więc w Kama Automobile powstaje szeroka gama rzędowych sześciocylindrowych silników wysokoprężnych do samochodów ciężarowych o różnym przeznaczeniu. Najpotężniejszym jest nowy diesel KAMAZ-910. Posiada zakres mocy od 380 do 550 KM. sek., moment obrotowy od 1700 do 2540 Nm, natomiast najbardziej pożądane ustawienia mocy dla nowoczesnego ciągnika siodłowego lub wywrotki wynoszą od 420 do 460 litrów.

Modułowa skrzynia biegów ZF Traхon - to całkowicie oryginalna konstrukcja. Nowa skrzynia biegów jest w stanie przenieść moment obrotowy znacznie przekraczający 3000 Nm, dlatego jest interesująca dla producentów ciężkich samochodów. lub ciągników o masie brutto od 44 do 250 ton. ZF Traхon będzie oferowany w wersjach 12 lub 16-biegowych, które są dostępne w wersjach Direct Drive lub Overdrive. Konstrukcja zautomatyzowanej skrzyni biegów przewiduje opcję z dwoma dodatkowymi biegami wstecznymi, czyli łącznie z czterema biegami wstecznymi. Główną cechą konstrukcyjną skrzyni Trakhon jest możliwość połączenia podstawowego zespołu z pięcioma różnymi modułami. Możliwy jest kompletny zestaw z jednotarczowym lub dwutarczowym sprzęgłem membranowym. Dostępna jest wersja z modułem Trachon Hybrid do ciężkich pojazdów użytkowych, z silnikiem elektrycznym AC 120 kW i momentem obrotowym 1000 Nm, który pracuje również jako generator. Można zainstalować moduł podwójnego sprzęgła i odpowiednią skrzynię biegów, zasadniczo podobne do tych stosowanych w osobowym Volkswagen DSG lub w nowym Volvo FH - Volvo I-Shift Dual Clutch. Dzięki temu modułowi i elektronicznie sterowanemu systemowi zmiany biegów, ZF Traхon Dual wykonuje większość zmian biegów szybciej niż starszy ZF AS-Tronic, a zatem praktycznie nie ma przerwy w dopływie mocy do kół napędowych. W pojazdach przeznaczonych do ciężkich zadań transportowych istnieje możliwość zastosowania podstawowej skrzyni biegów Traхon w połączeniu ze zmiennikiem momentu obrotowego i sterowanym sprzęgłem. Moduł Traхon Torque umożliwia ruszanie i manewrowanie przy niskich prędkościach bez zużycia sprzęgła.

 

 

 

 

 

 

 

Przeczytaj też:
Rosenbauer Polska i Bocar podpisały umowę o współpracy

Firma Rosenbauer Polska sp. z o.o. podpisała umowę o współpracy z jednym z największych producentów zabudów specjalistycznych dla branży pożarniczej w Polsce z Przedsiębiorstwem Specjalistycznym "bocar" Sp. z o.o. Uroczystość podpisania umowy odbyła się 22 czerwca 2022 podczas Międzynarodowych Targów Interschutz w Hanowerze.

Nowe funkcje w ciężarówkach Volvo dla branży budowlanej

Volvo Trucks wprowadza szereg nowych funkcji, które które ułatwiają jazdę w terenie.

Samochodów używanych szukamy głównie w sieci

Aby zbadać podejście polskich kierowców do zakupu aut używanych, Santander Consumer Multirent zlecił badanie Polak kupuje auto używane, w którym zapytał ankietowanych m.in. o to gdzie kupili ostatni pojazd z drugiej ręki, ile auto miało lat w momencie zakupu i w jaki sposób go szukali.

System monitorujący rowerzystów i pieszych w Volvo Trucks już od września

Volvo Trucks wprowadza nowy system bezpieczeństwa, który wykrywa innych użytkowników dróg, którzy wchodzą w martwe pole widzenia po obu stronach samochodu ciężarowego.

Volkswagen Meteor ze sprzedażą pięciu tysięcy sztuk w niecałe dwa lata

W 2020 roku Volkswagen Caminhões e Ônibus ogłosił wprowadzenie na brazylijski rynek nowego modelu ciężarówki o nazwie Meteor.

Ogródki działkowe dla pracowników zamiast produkcji samochodów

Aby zapewnić dodatkowe wsparcie socjalne pracownikom przedsiębiorstwa, w czasie przestojów, udziałowcy i zarząd Avtotor postanowili bezpłatnie przydzielić ogródki działkowe. Jeszcze nie tak dawno montowali m.in. BMW teraz będą uprawiać warzywa.

Spadki rejestracji użytkowych w Europie. Polska na trzecim miejscu w ciężarówkach

W kwietniu 2022 roku liczba rejestracji nowych pojazdów użytkowych w Unii Europejskiej zmniejszyła się o 27,1% do 125 034 sprzedanych sztuk, przy czym spadki odnotowano we wszystkich segmentach.

Autonomiczna ciężarówka sama odnajduje drogę w terminalu

Wykorzystując pierwszą publiczną jazdę autonomicznej ciężarówki na torze testowym MAN w Monachium, partnerzy projektu poinformowali o swoich dotychczasowych osiągnięciach i zapowiedzieli wzmożone testy praktyczne oraz jazdy próbne, które odbędą się na terenie terminala kontenerowego w Ulm.

Dziewięćdziesiąt procent samochodu ciężarowego Volvo może być poddane recyklingowi

Takie obietnice składa szwedzki koncern, który chce zastosować nowe technologie w produkcji samochodów ciężarowych.

Wyszukiwarka

Informacje