Nowe naczepy u polskich przewoźników - rejestracje w maju

Naczepy EWT Polska

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w maju 2021 r. rejestracje zwiększyły się o 189,9% r/r. do 2 673 szt.

 

Osiągnięty teraz wysoki poziom jest trzecim najwyższym miesięcznym rezultatem tej kategorii po marcu (3143) i kwietniu (2957) br., od czasu kryzysu z lat 2008-2009.

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t rynek wyniósł w maju br. 2673 szt. i był wyższy niż rok wcześniej o 189,9% (+1 751 szt.) i niższy o 9,6% niż w kwietniu br. To trzeci najwyższy miesięczny rezultat od 2009r. po marcu i kwietniu br. kiedy zarejestrowano 3143 szt. i 2957 szt. Popyt na te pojazdy rozwija się pozytywnie w dużej części w wyniku wcześniejszego wzrostu na rynku ciągników samochodowych.

W maju 2021 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep i naczep pow. 3,5 t liderem jest marka Schmitz Cargobull po wydaniu 686 pojazdów ze wzrostem o 227%. Na drugim miejscu tym razem był Krone, który wprowadził 498 nowych pojazdów do użytkowania (+329%). Na trzecim, zakończył ostatni miesiąc Wielton, po wydaniu 351 pojazdów po 323% wzroście. Za nim Koegel – dostarczył użytkownikom 217 pojazdów (+164%). Piąte miejsce zajął Schwarzmueller z liczbą 95 szt. (+150%).

Z rejestracją czasową w maju br. pozostało w polskich rejestrach na koniec miesiąca 459 szt. przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t czyli więcej o (+265 szt.; +137%). Pojazdy te mogły być przeznaczone dla zagranicznych odbiorców lub zasilić jeszcze grupę stałych rejestracji. Wśród nich na czele był Wielton –290 szt., Bodex - 59 szt. następnie Mega 43 szt.

Od początku 2021 r. w grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t. zarejestrowano 12 667 szt.; o 119,3% więcej niż w 2020. Tylko przyczep przybyło 1091 szt. (+76%) a naczep 11 576 (+124,5%).

W rankingu marek od początku 2021r. w grupie przyczep i naczep pow. 3,5 t, na pierwszym miejscu, jest Schmitz Cargobull, który wydał 3032 szt. - znacznie więcej pojazdów niż przed rokiem (+1 883 szt.; +164%). Drugi jest Krone z liczbą rejestracji 2767 szt. i wzrostem o 178%. Te dwie marki mają odpowiednio 24% i 22% udziału w rynku. Obie marki wzmocniły swoją obecność , pierwsza o 4,1 pkt. proc. a druga o 4,6 punktu proc. Trzeci na liście - Wielton stracił - 2 pkt. proc. w rynku do (12%), po rejestracji 1 518 szt. notuje dwucyfrowy wzrost (+87%). Czwarty Koegel, który dostarczył klientom 1077 pojazdów ze wzrostem o 153%. Jego udział w tym okresie (8,5%) jest wyższy o 1,1 pkt. proc. w skali roku. Na piątym miejscu Schwarzmueller wydał 479 szt. ze wzrostem rezultatów (+133%). Zyskał 0,2 pkt, proc. udziału do poziomu 3,8%. Kaessbohrer otworzył drugą piątkę z wynikiem 333 szt. i wzrostem o 78% i wyprzedził markę Wecon (282 szt.; +154%).

Z rejestracją czasową w 2021 roku, pozostało w polskich rejestrach na koniec miesięcy 2150 szt. przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t czyli więcej o 1259 sztuki (+70,8%) niż rok wcześniej. Pojazdy te mogły być przeznaczone dla zagranicznych odbiorców lub zasilą jeszcze grupę stałych rejestracji. Wśród nich na czele pozostał Wielton -1324szt., następnie Bodex –354 szt. i Mega–122 szt.


W ogólnym rankingu przyczep i naczep, według podrodzaju od początku b.r., największą grupę stanowiły niezmiennie, platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe - zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 6831 szt.; więcej o 154% (+4 145 szt.) niż rok wcześniej. Ich udział sięgnął prawie 54% wobec 47% w 2020 r. Najwięcej rejestracji przypadło marce Krone (1784 szt.), następnie Schmitz Cargobull (1320 szt.) i Koegel(1031 szt.). a dalej Wielton (997 szt.) Liderzy w tej grupie odczuli wzrosty odpowiednio o 213%, 144%, 168% i 109%.

Na drugim miejscu w rankingu były furgony, których przybyło 2 704 szt. (+139%). Zajęły 21% rynku wobec 20% rok wcześniej. Wyróżniono wśród nich 1 313 chłodni (+72%), 881 izoterm (88x więcej), których w 2020 roku było 10 szt. i 509 (43%) furgonów uniwersalnych. Najwięcej chłodni zarejestrowały do tej pory marki - Krone (615) i Schmitz Cargobull (610).Wśród izoterm kolejność jest odwrotna 741 było na podwoziach Schmitz Cargobull, a 138 na podwoziach marki Krone.

Na trzecim miejscu wg podrodzaju były wywrotki, których przybyło 1400 szt. +52%. Zajęły 11% rynku o 5 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Pierwsze miejsca należą do marek: Wielton i Bodex po 209 szt. każda, pierwsza ze wzrostem +77% a druga +2% . Trzeci Schmitz Cargobull (200 szt. +74%). Za nim Kempf (182 szt.; +34%)
W całej grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t poza innymi, zarejestrowano także od początku br. 319 szt. cystern (+29%),
W grupie tylko naczep o DMC powyżej 3,5 t (11 576 szt.; +124,5%; 91% udz. w rynku PiN pow. 3,5 t) zarejestrowano w 2021 r.: 6098 platform/zabudów skrzyniowych (+163%); 2693 furgonów (+140%), na które złożyło się: 1309 chłodni, 878 izoterm i 505 furgonów uniwersalnych. Kolejne były wywrotki z liczbą 1395 rejestracji (+53%).
W grupie przyczep (1091 szt.; +76%) oprócz zabudów skrzyniowych (733 szt.; +101%), które miały tu 67% udział prawie o 8,5 pkt. proc. wyższy niż rok wcześniej, popularne były też nadwozia wymienne 80 szt. i przyczepy kłonicowe 78 szt. , każda po 7% udziałów.

W rankingu marek tylko wśród naczep pow. 3,5t od początku 2021 roku pierwsze miejsce zajął Schmitz Cargobull (3027 szt.), drugie Krone (2761 szt.) i trzecie Wielton (1384 szt.).
Wśród przyczep ciężarowych pow. 3,5t, na pierwszym miejscu jest Wecon (282 szt.), drugi Gniotpol (191szt.). Trzecie miejsce po rejestracji 134 szt. zajmuje w tej grupie Wielton.

Przeczytaj też:
Nowe przyczepy i naczepy - sprzedaż w kwietniu

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w kwietniu 2022 r. rejestracje osiągnęły 2382 szt. przy spadku o 19,4% r/r.

Kolejna odzyskana naczepa

Funkcjonariusze z Placówki Straży Granicznej w Korczowej udaremnili wywóz naczepy skradzionej na terytorium Czech.

Niemiecka naczepa zatrzymana niedaleko granicy litewskiej

Funkcjonariusze Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej i Krajowej Administracji Skarbowej odzyskali pochodzącą z kradzieży naczepę samochodu ciężarowego.

Wielton wstrzymuje dostawy naczep do Rosji

W związku z wojną w Ukrainie Zarząd Wielton S.A. zdecydował o zawieszeniu, do odwołania, dostaw produktów Grupy do Rosji.

Naczepa Schmitz Cargobull S.CS MEGA Power Curtain Plus

Elastyczna zabudowa kurtynowa naczepy Schmitz Cargobull, z solidną plandeką, radzi sobie bez listew nośnych i jest również certyfikowana do transportu opon.

Sprzedaż naczep i przyczep w marcu 2022

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w marcu 2022 r. rynek wyhamował. Po 17 miesiącach wzrostu rejestracje wykazały spadek o 23,4% r/r.

Schmitz Cargobull niezmiennie liderem

W lutym br. przybyło 2209 szt. naczep i przyczep pow. 3,5 t ze wzrostem +2,8% r/r.

Naczepa Krone z agregatem Celsineo ma coraz więcej klientów

Modułowe agregaty chłodnicze naczepowe marki Celsineo, będące efektem współpracy firm Krone i Liebherr, są z powodzeniem wykorzystywane przez wielu renomowanych klientów.

Krone Trusted podsumowała ubiegły rok

Krone Trusted - marka Krone zajmująca się sprzedażą części zamiennych została bardzo dobrze przyjęta przez rynek w ubiegłym roku.

Wyszukiwarka

Informacje