WITD Gorzów

Kierowca - szef podczas kontroli drogowej

Kierowca, będący jednocześnie szefem firmy transportowej użył magnesu do zakłócenia pracy tachografu. Jednocześnie zaingerował w prawidłowość pomiaru drogomierza.

 

We wtorek na drodze S3 koło Gorzowa Wielkopolskiego lubuscy inspektorzy ITD zatrzymali do rutynowej kontroli polską ciężarówkę, którą wykonywany był krajowy transport drogowy rzeczy. Pojazdem kierowała osoba, która jednocześnie była właścicielem firmy transportowej.

Podczas kontroli inspektorzy stwierdzili, że podczas zarejestrowanego przez tachograf odpoczynku kierowcy ciężarówka wjechała na załadunek i następnie wyjechała z załadunku. Kierowca sam wyjaśnił, że do nadajnika impulsów przyłożył magnes, ponieważ nie chciał przerywać rejestracji swojego odpoczynku. W taki sposób przejechał około 300 metrów. Analiza zapisów tachografu wykazała również, że oprócz użycia magnesu, kierowca kilkukrotnie skrócił dzienny czas odpoczynku. Dodatkowo stwierdzono, że przedsiębiorca nie dopełnił obowiązku terminowego pobierania danych z tachografu. Dane powinny być pobierane maksymalnie co 90 dni w celu zabezpieczenia ich przed utratą. Przedsiębiorca ostatni raz taką czynność wykonał prawie dwa lata wcześniej.

Z innych wykroczeń - podczas kontroli technicznej stwierdzono, że jedno z kół naczepy nie miało tarczy i zacisku hamulcowego oraz siłownika pneumatycznego. W związku z tym zatrzymano dowód rejestracyjny pojazdu i zakazano jego dalszej jazdy.

Wobec kierowcy ciężarówki, będącego jednocześnie przedsiębiorcą, zostanie wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia kary pieniężnej. Grozi mu kara w wysokości 12 tysięcy złotych. Dodatkowo poniesie również odpowiedzialność karną za używanie magnesu, którym ingerował w prawidłowość pomiaru drogomierza. W tym zakresie sprawę przekazano policji.

 

Info: WITD Gorzów Wlkp.

Przeczytaj też:
Konfiskata aut pijanym kierowcom - najczęściej zadawane pytania W dniu 14 marca 2024 r. wchodzą w życie przepisy pozwalające na konfiskatę samochodów pijanym kierowcom. Co prawda nie ma jeszcze do nich przepisów wykonawczych, lecz jest to tylko kwestia najbliższych tygodni.
Wymiana tachografów niezbędna przy międzynarodowych przewozach drogowych GITD przypomina, że do końca roku 2024 pojazdy wykorzystywane w międzynarodowych przewozach drogowych muszą zostać wyposażone w inteligentne tachografy drugiej wersji (tzw. retrofit).
Nowe przepisy dotyczące pojazdów nienormatywnych W dniu 17 lutego 2024r. wchodzą w życie nowe przepisy w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych.
Surowa kara za jazdę ciężarówką z zawieszoną działalnością W dniu 01 lutego 2024 r. inspektorzy z WITD w Gdańsku zatrzymali do rutynowej kontroli zestaw ciężarowy.
Ponad tysiąc kilometrów ciężarówką w jedną dobę 1300 km przejechał kierowca ciężarówki w jedną dobę, bez uprawnień, bez karty w tachografie.
Kilkanaście tysięcy złotych kary za tachograf W dniu 22 grudnia pilscy inspektorzy zatrzymali do kontroli zestaw pojazdów niemieckiego przewoźnika.
Inspektorzy ITD protestują, co to oznacza dla kierowców ciężarówek W Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego, od dnia 13 grudnia 2023 r., organizacje związkowe rozpoczęły akcje protestacyjne.
ITD stanie się formacją mundurową Rada Ministrów przyjęła 8 grudnia 2023 r. projekt ustawy o Inspekcji Transportu Drogowego, który ma na celu zwiększenie efektywności zarządzania tą służbą, a przez to podniesienie poziomu efektywności realizowanych przez nią działań.
Kierowca ciężarówki zatrzymany za transport narkotyków Policjanci CBŚP przejęli 120 kg marihuany ukrytej w 246 litrowych beczkach przewożonych przez ciężarówkę.