Norma emisji spalin Euro VII

Norma emisji spalin Euro VII od kiedy i dlaczego?

Przyszła norma emisji spalin Euro VII sprawi, że ciężarówki z silnikiem Diesla staną się jeszcze droższe. Naukowcy po raz pierwszy próbowali oszacować koszty produkcji.

 

Oczekuje się, że obecnie przygotowywana przez Komisję Europejską norma emisji spalin Euro VII spowoduje, że ciężkie pojazdy użytkowe będą droższe o 1500 do 4700 euro w porównaniu z dzisiejszymi pojazdami Euro VI. Wprowadzenie kolejnej siódmej już normy czystości spalin jest planowane na rok około 2025.

Oprócz dalszych dolnych wartości granicznych dla cząstek stałych i tlenków azotu, naukowcy oczekują, że Komisja Europejska przede wszystkim zaostrzy wymagania dotyczące zachowania norm czystości spalin na wolnych obrotach silnika przy zimnym silniku. Dobra wiadomość jest taka, że ​​wymagane technologie są już gotowe do lub wkrótce będą gotowe do produkcji seryjnej. Zmiany to przede wszystkim obejście chłodnicy recyrkulacji spalin, gdy silnik jest zimny, szybsze nagrzewanie katalizatora oraz podwójny i wstępnie podgrzany wtrysk substancji katalitycznej - mocznika.

Aby obliczyć dodatkowe koszty, naukowcy stworzyli przykładowe konfiguracje dla przyszłych układów oczyszczania spalin. Jeśli chcesz przedłużyć żywotność układu oczyszczania spalin z 700 000 kilometrów obecnie wymaganych przez prawo europejskie do 970 000 kilometrów, musisz dopłacić około 700 euro. Przy przedłużeniu żywotności układu do 1,3 miliona kilometrów można się spodziewać dopłaty w wysokości 1000 euro.

Pocieszeniem niech będzie informacje że Kalifornia uchwaliła podobne rozporządzenie, już w sierpniu 2020 r. (z etapem pośrednim do 2024 r.).

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
Konfiskata aut pijanym kierowcom - najczęściej zadawane pytania W dniu 14 marca 2024 r. wchodzą w życie przepisy pozwalające na konfiskatę samochodów pijanym kierowcom. Co prawda nie ma jeszcze do nich przepisów wykonawczych, lecz jest to tylko kwestia najbliższych tygodni.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.