Nowe naczepy i przyczepy odnotowują rekordy sprzedaży

Naczepy EWT

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w kwietniu 2021 r. rejestracje zwiększyły się o 274,3% r/r.

 

Od początku 2021 r. zarejestrowano łącznie 35 448 przyczep i naczep wszystkich rodzajów i jest to wynik wyższy o 73.5% niż rok wcześniej ( +15 020 szt.). Rejestracje przyczep wzrosły o 63,4% zapewniły utrzymanie wysokiego rezultatu całej zagregowanej grupy. Wśród naczep wynik zwiększył się ponad dwukrotnie (+111,3%). Składowa grupa nowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t osiągnęła w tym czasie 9 994 szt., co oznacza zwiększenie popytu na te pojazdy o 105,8%.

Nowe przyczepy i naczepy o DMC powyżej 3,5 t

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t rynek wyniósł w kwietniu br. 2957 szt. i był wyższy niż rok wcześniej o 274,3% (+2167 szt.) i niższy o 5,9% niż w marcu br. To drugi największy miesięczny rezultat od 2009r. po marcu br. kiedy zarejestrowano 3 143 szt. Popyt na te pojazdy rozwija się pozytywnie w dużej części w wyniku wcześniejszego wzrostu na rynku ciągników samochodowych.

W kwietniu 2021 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep i naczep pow. 3,5 t leaderem została marka Schmitz Cargobull po wydaniu 767 pojazdów ze wzrostem o 315%. Na drugim miejscu tym razem był Krone, która wprowadziła 741 nowych pojazdów do użytkowania (+550%). Na trzecim, zakończył ostatni miesiąc Wielton, po wydaniu 345 pojazdów po 373% wzroście. Za nim Koegel – dostarczył użytkownikom 194 pojazdy (+246%). Piąte miejsce zajął Schwarzmueller z liczbą 94 szt. (+276%).

Od początku 2021 r. w grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t. zarejestrowano 9994 szt.; o 105,8% więcej niż w 2020. Tylko przyczep przybyło 845 szt. (+60.6%) a naczep 9 149 (+111,3%).

Ranking marek od początku 2021r. w grupie przyczep i naczep pow. 3,5 t

- Schmitz Cargobull 2346 szt. - znacznie więcej pojazdów niż przed rokiem (+1 407 szt.; +150%);
- Krone z liczbą rejestracji 2 259 szt. i wzrostem o 158%.. Te dwie marki mają po 23% udziału w rynku każda. Obie marki wzmocniły swoją obecność na rynku , pierwsza o 4,2 pkt. proc. a druga o 4,6 punktu proc;
- Wielton stracił - 3,3 pkt. proc. w rynku do (11,7%), po rejestracji 1 167 szt. ale notuje dwucyfrowy wzrost (+60%);
- Koegel, który dostarczył klientom 860 pojazdów ze wzrostem o 150%. Jego udział w tym okresie (8,6%) jest wyższy o 1,5 pkt. proc. w skali roku;
- Schwarzmueller wydał 384 szt. ze wzrostem rezultatów (+129%). Zyskał 0,3 pkt, proc. udziału do poziomu 3,8%;
- Kaessbohrer otworzył drugą piątkę z wynikiem 260 szt. i wzrostem o 56%;
- Wecon (227 szt.; +141%).


W ogólnym rankingu przyczep i naczep, według podrodzaju od początku b.r., największą grupę stanowiły niezmiennie, platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe - zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 5332 szt.; więcej o 133% (+3 042 szt.) niż rok wcześniej. Ich udział przekroczył 53% wobec 47% w 2020 r.

Na drugim miejscu w rankingu były furgony, których przybyło 2 184 szt. (+122%). Zajęły 22% rynku wobec 20% rok wcześniej. Wyróżniono wśród nich 1 141 chłodnie (+61%), 648 izoterm (93x więcej), których w 2020 roku było 7 szt. i 394 (30%) furgony uniwersalne.

Na trzecim miejscu wg podrodzaju były wywrotki, których przybyło 1110 szt. +50%. Zajęły 11% rynku o 4,1 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
W grupie tylko naczep o DMC pow. 3,5 t (9 149szt.; +111%; 91% udz. w rynku PiN pow. 3,5 t) zarejestrowano w 2021 r.: 4764 platform/zabudów skrzyniowych (+141%); 2176 furgonów (+123%), na które złożyło się: 1 138 chłodni, 645 izoterm i 392 furgony uniwersalne. Kolejne były wywrotki z liczbą 1107 rejestracji (+51%).
W grupie przyczep (845 szt.; +61,5%) oprócz zabudów skrzyniowych (568 szt.; +82%), które miały tu 67% udział prawie o 7,7 pkt. proc. wyższy niż rok wcześniej, popularne były też przyczepy kłonicowe 67 szt. i nadwozia wymienne 66 szt. , każda po 8% udz.


Info: PZPM

Przeczytaj też:
Nowe przyczepy i naczepy - sprzedaż w kwietniu

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w kwietniu 2022 r. rejestracje osiągnęły 2382 szt. przy spadku o 19,4% r/r.

Kolejna odzyskana naczepa

Funkcjonariusze z Placówki Straży Granicznej w Korczowej udaremnili wywóz naczepy skradzionej na terytorium Czech.

Niemiecka naczepa zatrzymana niedaleko granicy litewskiej

Funkcjonariusze Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej i Krajowej Administracji Skarbowej odzyskali pochodzącą z kradzieży naczepę samochodu ciężarowego.

Wielton wstrzymuje dostawy naczep do Rosji

W związku z wojną w Ukrainie Zarząd Wielton S.A. zdecydował o zawieszeniu, do odwołania, dostaw produktów Grupy do Rosji.

Naczepa Schmitz Cargobull S.CS MEGA Power Curtain Plus

Elastyczna zabudowa kurtynowa naczepy Schmitz Cargobull, z solidną plandeką, radzi sobie bez listew nośnych i jest również certyfikowana do transportu opon.

Sprzedaż naczep i przyczep w marcu 2022

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t w marcu 2022 r. rynek wyhamował. Po 17 miesiącach wzrostu rejestracje wykazały spadek o 23,4% r/r.

Schmitz Cargobull niezmiennie liderem

W lutym br. przybyło 2209 szt. naczep i przyczep pow. 3,5 t ze wzrostem +2,8% r/r.

Naczepa Krone z agregatem Celsineo ma coraz więcej klientów

Modułowe agregaty chłodnicze naczepowe marki Celsineo, będące efektem współpracy firm Krone i Liebherr, są z powodzeniem wykorzystywane przez wielu renomowanych klientów.

Krone Trusted podsumowała ubiegły rok

Krone Trusted - marka Krone zajmująca się sprzedażą części zamiennych została bardzo dobrze przyjęta przez rynek w ubiegłym roku.

Wyszukiwarka

Informacje