Rejestracje ciężarowe kwiecień

Rejestracje nowych pojazdów użytkowych - ciężarówki, autobusy i samochody dostawcze

W kwietniu 2021r. zarejestrowano 3243 pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, to ponad trzykrotnie więcej (+226,9%), niż przed rokiem.

 

W całej grupie wyróżniliśmy 2849 samochodów ciężarowych (+181% r/r; -21,1% m/m) i 125 autobusów (+290,6% r/r; -39,6% m/m). Od początku 2021r. sprowadzono 12 429 używanych pojazdów użytkowych (+52%; +4 235 szt.), w tej liczbie znalazło się 11 786 samochodów ciężarowych (+59%; +4 364szt.) i 643 autobusy (-17%; -129 szt.). Wszystkich sprowadzonych używanych pojazdów było ponad 13% więcej niż zarejestrowano w tym czasie nowych.

Od początku 2021 roku przybyło 11 018 nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5 t. co oznacza wzrost o 80,8% r/r. W grupie samochodów ciężarowych rejestracji przybyło więcej o 88,6% w porównaniu z rezultatem w tym samym okresie 2020 r. a w grupie autobusów ubyło o 15,8%.

Nowe samochody ciężarowe powyżej 3,5 t

W całej grupie nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5 t w kwietniu br. zarejestrowano 3166 szt. To rezultat o 2238 szt. wyższy niż w takim samym miesiącu przed rokiem i tempo zmiany jest imponujące (+241,2% r/r;). Na szczególną uwagę zasługuje tempo wzrostu ciągników siodłowych, których wyjechało na drogi 2551 (+429,3%: +2069 szt.). To drugi rezultat miesięcznych rejestracji w historii. Więcej zaledwie o 11 sztuk przybyło w październiku znakomitego 2018 roku. Teraz wydano ciągników 5,3 razy więcej niż rok wcześniej. Rejestracje wszystkich podwozi były w ostatnim miesiącu ponad o 1/3 wyższe niż rok wcześniej (+37,9%; +169 szt.) i osiągnęły 615 szt. Złożyły się na nie kompletne (lub skompletowane) podwozia samochodów ciężarowych (558 szt.; +45,3% r/r) i samochodów specjalnych (77 szt.; -8,1%).
W porównaniu z wynikami z poprzedniego miesiąca br. rynek podwozi ciężarowych i specjalnych zmniejszył się łącznie o 16,8% (-124szt.). Wśród ciągników samochodowych popyt zwiększył się nieznacznie o +3,1% m/m (+77 szt.) i to jedyna kategoria gdzie wyniki kwietnia są wyższe niż w marcu pomimo krótszego miesiąca pod względem dni roboczych (-2 dni). Ogólnie w zagregowanej grupie rynek był nieznacznie niższy niż miesiąc wcześniej o 1,5% m/m (-47 szt.).

Od początku 2021 roku rynek samochodów ciężarowych o dmc. pow. 3,5 t wyniósł 10 634 szt. co przełożyło się na 88,6% wzrost (+4996 szt.).

W kwietniu 2021r. w rankingu marek wśród podwozi samochodów ciężarowych -
- pierwsze miejsce zajął Mercedes-Benz Trucks Polska (120 szt.) z 77% wzrostem r/r.;
- drugi był MAN Truck & Bus Polska (110 szt.);
- trzeci DAF Trucks Polska 108 szt.;
- czwarte w tej grupie było Iveco Poland (104 szt.);
- piąta Scania Polska z rezultatem 74 szt.;
- na szóstym miejscu Renault Trucks Polska (37 szt.);
- Volvo Trucks Polska (35 szt.).

Wśród ciągników siodłowych w kwietniu 2021 r.
- najwięcej zarejestrował DAF Trucks (860szt.; +470% r/r: +35% m/m);
- Scania 457 szt. (+562% r/r i -7% m/m);
- Mercedes-Benz Trucks z liczbą 411 szt. (+463% r/r i +7% m/m);
- MAN Truck & Bus (344 szt.; +483% r/r i +6% m/m);
- Volvo Trucks (270 szt.; +366% r/r; -30% m/m).

 

Należy zaznaczyć, że poszczególne wyniki sprzedaży wynikają w dużym stopniu z dostępności nowych samochodów na rynku. Niestety producenci nadal borykają się z trudnościami na produkcji, które były związane z dużą liczbą zachorowań wśród pracowników fabryk.

Nowe autobusy

Rynek autobusów osiągnął w kwietniu 2021 r. 77 rejestracji z pierwszym od początku 2021 roku wzrostem (r/r(+20,3%) ale ze spadkiem m/m o 23,8%. W grupie autobusów najcięższych od 16 t wyróżniliśmy w kwietniu b.r. 37 szt. wobec 52 szt. w kwietniu ub.r. i 40 szt. w marcu b.r.. Spadek r/r wyniósł 29% a do poprzedniego miesiąca -1%. Najliczniej reprezentowane w ostatnim miesiącu były marki: Autosan (16) oraz Solaris (11) i Evo Bus (Mercedes-Benz) (5).

W ogólnym rankingu marek w kwietniu 2021 r. przewodził bez zmiany Evo Bus (39szt.; +3%), za nim Autosan po rejestracji 16 szt. następnie marka Solaris po 11 szt. rejestracji.

Nowe samochody dostawcze

W grupie samochodów dostawczych do 3,5 t w kwietniu 2021 r. według analiz PZPM przygotowanych na podstawie wstępnych danych CEP, przybyło 6910 nowo zarejestrowanych pojazdów, ze wzrostem o 163,1% (+4 284 szt.) r/r. Od początku 2021 roku zarejestrowano 24 992 nowych samochodów dostawczych do 3,5t, co jest wynikiem wyższym niż w 2020 roku o +56,1%.

W kwietniu 2021 r. w rankingu samochodów dostawczych leaderem było Renault z wynikiem 1231 szt. (+263,1%). Drugi był Fiat z wynikiem 936 szt. (+230,7%). Trzeci Ford (871 szt. +153,9%). Za nim na czwartej pozycji IVECO (602 szt.; +124,6%), który zyskało 1 pozycje w rankingu wobec sytuacji z kwietnia ub.r. Piąty Volkswagen (563 szt. +211,%) podobnie jak rok wcześniej.
W ogólnym rankingu modeli, w kwietniu b.r. na pierwszym miejscu – Renault Master (993) podobnie jak przed rokiem i przed miesiącem. Drugie IVECO Daily (602). Trzeci – Fiat Ducato (597) a czwarty Mercedes-Benz Sprinter (457) i za nim Ford Transit (321).

W rankingu modeli samochodów dostawczych od początku roku:
- na pierwszym miejscu Renault Master (3387 rejestracje);
- na drugim Fiat Ducato (2227);
- na trzecim IVECO Daily (2222);
- Mercedes-Benz Sprinter (1436);
- Ford Transit (1325).

 

Info: PZPM

 

 

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
Dobre wyniki MAN Truck & Bus w roku finansowym 2023 Dzięki świetnym wynikom finansowym, MAN Truck & Bus jest dobrze przygotowany do kontynuowania transformacji firmy w kierunku zrównoważonych i inteligentnych rozwiązań transportowych.
Współpraca Ford Trucks i IVECO Ford Trucks, marka ciężkich pojazdów użytkowych Ford Otosan, oraz IVECO, firma należąca do Iveco Group N.V., podjęły niewiążące porozumienie wstępne mające na celu zbadanie możliwości potencjalnej współpracy dotyczącej opracowania wspólnej nowej kabiny dla ciężkich pojazdów użytkowych.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Alexander Vlaskamp pokieruje koncernem następne pięć lat Rady nadzorcze przedłużyły umowę dyrektora generalnego MAN Truck & Bus i członka zarządu TRATON GROUP do listopada 2029 r.