
Mercedes-Benz Trucks z ofertą na doposażenie ciężarówki w asystenta martwego pola
Mercedes-Benz Trucks już od 2016 r. oferuje asystenta martwego pola S1R jako opcjonalne seryjne wyposażenie fabryczne wielu modeli z typoszeregów Actros, Arocs i Econic.
Dla większości z tych modeli dostępny asystent martwego pola jest rozwiązaniem doposażeniowym. Od kwietnia 2021 r. również będzie to możliwe dla Actrosa i Arocsa najnowszej generacji. W tym również Actrosa F.
Oferta doposażenia pojazdu cieszy się zainteresowaniem klientów Mercedes-Benz Trucks. Od lata 2020 r. w asystenta martwego pola doposażono ok. 650 samochodów ciężarowych Mercedes-Benz. Jednocześnie coraz więcej przedsiębiorców transportowych już w momencie zakupu pojazdu decyduje się na takie rozwiązanie fabryczne.
Asystent martwego pola, jako wyposażenie fabryczne głównie zamawiają klienci w Niemczech i Szwajcarii, gdzie wynosi około 85% sprzedanych obecnie ciężarówek. - Świadczy to o tym, że wielu operatorów flot pragnie zapewnić swoim kierowcom samochody ciężarowe, które są nie tylko niezawodne i ekonomiczne, ale również posiadają doskonałe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa - komentuje Andreas von Wallfeld, szef działu marketingu, sprzedaży i usług MercedesBenz Trucks.
Asystent martwego pola S1R marki Mercedes-Benz to system bardzo pomocny szczególnie w skomplikowanych sytuacjach drogowych oraz na skrzyżowaniach w miastach. Jeśli istnieje ryzyko, że kierowca ciężarówki podczas wykonywania skrętu w prawo nie zauważy rowerzysty czy pieszego, pojawiającego się nieoczekiwanie w "martwym polu", możliwa jest interwencja systemu w postaci wielostopniowego procesu ostrzegania kierowcy. Ostrzeżenia wizualne S1R przekazuje na wyświetlaczu MirrorCam, który w nowym Actrosie i Arocsie montowany jest zamiast konwencjonalnych lusterek głównych i szerokokątnych. W ciężarówce wyposażonej w lusterka zewnętrzne ostrzeżenia pojawiają się na wskaźniku LED w słupku A. Sercem asystenta martwego pola są dwa czujniki radarowe bliskiego zasięgu umieszczone na ramie pojazdu po stronie pasażera, przed tylną osią ciężarówki. System ten jest zaprojektowany w taki sposób, aby obejmował całą długość zestawu ciężarowego plus dwa metry z przodu i maksymalnie metr z tyłu, a także obszar po prawej stronie pojazdu na odległość 3,75 m. Działa on zarówno w pojazdach bez przyczepy/naczepy, w zestawach siodłowych, jak i w kompletnych zestawach ciężarowych o długości do 18,75 m.
Począwszy od czerwca 2021 r. w większości modeli Actrosa i Arocsa asystent martwego pola S1R zostanie zastąpiony nowym asystentem martwego pola S1X z dodatkową funkcją. W wyposażeniu opcjonalnym dostępny będzie instalowany fabrycznie Active Sideguard Assist (ASGA), który już nie tylko ostrzega kierowcę przed znajdującymi się i poruszającymi po stronie pasażera rowerzystami lub pieszymi, ale także (do prędkości skrętu 20 km/h) uruchamia zautomatyzowane hamowanie, aż do zatrzymania pojazdu, o ile kierowca sam nie zareaguje w odpowiednim czasie.








