Nowe struktury i skład zarządu w Daimler Trucks

Daimler Truck new members

Spółka Daimler Truck AG podjęła decyzję o reorganizacji swojej struktury biznesowej. 

 

Oznacza to, że jednostki operacyjne i marki działające globalnie w najważniejszych regionach sprzedażowych otrzymają większą biznesową niezależność i swobodę działania. Przedsiębiorstwo skupiło się na rozwoju rozwiązań odpowiadających tym trendom - były to m.in. światowe premiery elektrycznych ciężarówek z napędem akumulatorowym w segmencie lekkim, średnim i ciężkim, zaprezentowany niedawno samochód ciężarowy z napędem wodorowym do transportu dalekobieżnego - Mercedes-Benz GenH2, czy autonomiczna ciężarówka Future Truck 2025.

Ze względu na coraz szybsze dążenie do osiągnięcia neutralnego bilansu CO2 w transporcie oraz szybki rozwój oprogramowania i łączności sieciowej pojazdów, Daimler Truck AG łączy wszystkie ważne działania w zakresie techniki i układów napędowych w jednym dziale biznesowym - Truck Technology Group (TT). Pod kierownictwem dr. Andreasa Gorbacha (lat 45) powstanie globalne centrum kompetencyjne w zakresie badań, rozwoju i produkcji wszelkich przyszłych rozwiązań technicznych związanych z układami napędowymi (spalinowymi, akumulatorowymi i na ogniwa paliwowe). Ponadto Truck Technology Group odpowiada za oprogramowanie pojazdów, elektrykę/elektronikę oraz globalne zakupy. Działania te umożliwiają nie tylko ekonomiczne skalowanie zróżnicowanych rozwiązań technicznych poprzez ich szerokie wykorzystanie we wszystkich regionach, ale także wykorzystanie globalnych synergii.

- Dzięki swej nowej strukturze korporacyjnej, Daimler Trucks & Buses zyskuje to, co najlepsze z dwóch perspektyw: maksymalną bliskość klienta i lokalną ekspansywność w regionach oraz maksymalną, skoncentrowaną moc wpływu na rozwój przyszłościowych rozwiązań technicznych. Dr Andreas Gorbach jest uznanym liderem z bogatym doświadczeniem zarówno w dziedzinie napędów konwencjonalnych, jak i bezemisyjnych. To doskonała nominacja na nowe stanowisko w zarządzie ds. Truck Technology Group. Aktualnie dr Gorbach jest dyrektorem generalnym cellcentric – działającej w branży ogniw paliwowych spółki joint venture z Volvo Group, gdzie ma ogromny udział sukcesie Daimler Truck AG, jakim jest osiągnięcie zdolności do produkcji seryjnej napędu wodorowego - mówi Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG.

Financial Services dla klientów Daimler Truck & Bus

Kolejnym krokiem w kierunku większej orientacji na klienta jest utworzenie nowej, własnej jednostki świadczącej usługi finansowe dla Daimler Truck AG. Zadaniem tej nowej spółki córki Daimler Truck AG ma być odpowiednie wsparcie sprzedaży największego na świecie producenta samochodów ciężarowych i autobusów za pomocą zindywidualizowanych rozwiązań w zakresie kredytu, leasingu i ubezpieczeń oraz wzmacnianie relacji z klientami. W przededniu wydzielenia i wejścia na giełdę pracownicy przyszłej jednostki Daimler Truck Financial Services przejdą z Daimler Mobility AG do nowej spółki i staną się częścią globalnej rodziny Daimler Truck. Kierownictwo tej nowej własnej jednostki ds. usług finansowych od 1 lipca 2021 r obejmie Stephan Unger (lat 54). Obejmując tę funkcję, Stephan Unger stanie się od tej chwili członkiem zarządu Daimler Truck AG.

- Bardzo się cieszę, że mogliśmy pozyskać Stephana Ungera jako członka zarządu nowej jednostki Daimler Truck Financial Services. Wnosi on szerokie międzynarodowe doświadczenie kierownicze zarówno w branży usług finansowych, jak i w segmencie samochodów ciężarowych. Własna jednostka ds. usług finansowych będzie dla nas silnym partnerem, który zaoferuje naszym klientom atrakcyjne produkty leasingowe, kredytowe i ubezpieczeniowe, a tym samym optymalnie uzupełni naszą ofertę rynkową. Serdecznie witamy Stephana Ungera i jego przyszły zespół w Daimler Trucks & Buses - dodaje Martin Daum.

Nowy skład zarządu Daimler Truck AG

- Prezes zarządu Daimler Truck, Martin Daum, kieruje przedsiębiorstwem wraz z zespołem zarządzającym, mającym wszelkie predyspozycje do przygotowania samodzielnej spółki Daimler Truck AG na wyzwania przyszłości.
- Karin Rådström jest odpowiedzialna za regiony Europy i Ameryki Łacińskiej oraz markę Mercedes-Benz Truck.
- John O’Leary, jako dyrektor generalny Daimler Trucks North America, odpowiada za region Ameryki Północnej oraz marki Freightliner, Western Star i Thomas Built Buses.
- Hartmut Schick, jako dyrektor generalny Daimler Trucks Asia, odpowiada za region Azji oraz marki FUSO i BharatBenz. Dr Andreas Gorbach poprowadzi Truck Technology Group.
- Stephan Unger będzie w zarządzie odpowiada przyszłą jednostkę Daimler Truck Financial Services. Jochen Götz jest odpowiedzialny za finanse i kontroling. Jürgen Hartwig odpowiada za zasoby ludzkie.
Przeczytaj też:
Rejestracje nowych pojazdów użytkowych - ciężarówki, autobusy i samochody dostawcze

W kwietniu 2021r. zarejestrowano 3243 pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, to ponad trzykrotnie więcej (+226,9%), niż przed rokiem.

Pierwsze z 400 ciężarówek Mercedes-Benz Actros Special Edition 2 gotowe do sprzedaży

Błyszczące, wypolerowane i gotowe do przekazania nowym właścicielom. Będzie ich zaledwie 400 sztuk.

 

Mercedes-Benz Trucks z ofertą na doposażenie ciężarówki w asystenta martwego pola

Mercedes-Benz Trucks już od 2016 r. oferuje asystenta martwego pola S1R jako opcjonalne seryjne wyposażenie fabryczne wielu modeli z typoszeregów Actros, Arocs i Econic.

PKS Gdańsk-Oliwa z nowymi ciężarówkami

Firma transportowa PKS Gdańsk-Oliwa SA rozpoczęła proces zakupu nowych pojazdów na potrzeby odnowienia własnej floty. Do końca 2021 roku będzie to 34 nowych ciągników marki Scania R450 w kabinie Highline.

Samochody ciężarowe w Europie

Jak podaje Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów w marcu br. odnotowano silne wzrosty sprzedaży nowych samochodów ciężarowych, ale również autokarów i samochodów dostawczych.

Nowy IVECO T‑WAY - propozycje dla branży budowlanej

Następca legendarnego modelu TRAKKER, IVECO T-WAY z nową zautomatyzowaną skrzynię biegów HI‑TRONIX.

Renault Trucks - program nowych ciężarówek długodystansowych na 2021 rok

Renault Trucks zmienia swoje pojazdy modele: T, T High, C i K w 2021, wprowadzając szereg ważnych zmian.

Co dalej z IVECO?

CNH Industrial NV zawiesił negocjacje z chińską grupą FAW w sprawie sprzedaży producenta ciężarówek i autobusów IVECO.

 

Niemcy szykują nowy taryfikator mandatów za przekroczenie prędkości

Jeśli nowy katalog mandatów wejdzie w życie zgodnie z planem, kierowcy pojazdów powyżej 3,5 ton będą musieli być przygotowani na zapłacenie dwukrotnie wyższych mandatów, niż dotychczas.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL