MAN TGX mistrzem wydajności

MAN TGX spalanie

Biorąc pod uwagę koszty operacyjne (będące jedną z kluczowych ocen w konkursie European Truck Challenge) MAN TGX 18.510 wyprzedził trzech konkurentów: Scanię 540 S, Mercedesa-Benz Actros 1853 oraz ciężarówkę DAF XF 530, uzyskując wynik 73,2 centa na kilometr.

 

Niskie zużycie paliwa na poziomie 28,1 litra na 100 kilometrów to wynik niemal identyczny z tym, który osiągnęła zwycięska maszyna Scania 540 S (28 litrów na 100 kilometrów). Dzięki najwyższym ocenom za systemy wspomagania kierowcy, obsługę pojazdu, wnętrze kabiny i miejsce odpoczynku dla kierowcy MAN zdobył solidne drugie miejsce w ogólnej klasyfikacji.

Nowy MAN TGX został po raz pierwszy zaprezentowany w lutym 2020 roku, od tamtego czasu ciężarówka potwierdziła swoje zalety w innych ważnych testach porównawczych. MAN TGX 18.430 uzyskując spalanie na poziomie 23,41 litra na 100 km i najlepsze oceny od kierowców, pokonał w teście Euro Truck takie marki jak Scania i Mercedes-Benz. - Wyniki jasno pokazują, że nasz nowy MAN jest bezkonkurencyjny, pod względem ekonomii i kosztów eksploatacji, a także poziomu komfortu kierowcy i łatwości obsługi - podsumowuje Andreas Tostmann, dyrektor generalny MAN Truck & Bus.

ETC i ETT

W roku 2020 miała miejsce siódma edycja European Truck Challenge (ETC). Konkurs odbywa się pod kierownictwem niemieckiego magazynu specjalistycznego "KFZ-Anzeiger" we współpracy z innymi europejskimi pismami. Trasa testowa leży w południowej Dolnej Saksonii, ma długość 188 kilometrów i rozciąga się od Bockenem w Harzu do Hannoversch Münden/Stauffenberg i z powrotem. W konkursie brały udział ciągniki siodłowe wyposażone w silniki o mocy około 500 KM i momencie obrotowym 2500 Nm.
Od 2006 roku niemieckie magazyny specjalistyczne "Trucker" i "Verkehrsrundschau" we współpracy z europejskimi czasopismami z branży organizują Euro Truck Test (ETT). Trasa, na której odbywa się test ma 342,8 km, biegnie na północ od Monachium, między innymi przez Regensburg, Norymbergę i Ingolstadt. Podczas ETT 2020 skupiono się głównie na ciągnikach siodłowych o mocy nieco powyżej 400 KM.

Przeczytaj też:
Firma Eko-Okna wybiera podwozia MAN TGX (video) PKS Gdańsk-Oliwa z nowymi ciężarówkami

Firma transportowa PKS Gdańsk-Oliwa SA rozpoczęła proces zakupu nowych pojazdów na potrzeby odnowienia własnej floty. Do końca 2021 roku będzie to 34 nowych ciągników marki Scania R450 w kabinie Highline.

Wydanie MAN TGX dla Eko-Okna

W dniu 13 kwietnia 2021 roku uczestniczyliśmy w przekazaniu podwozi MAN TGX dla firmy Eko-Okna. Odbiór samochodów z przyczepami był w firmie Wecon w Strumieniu. Następnie pojazdy przejechały do ST Truck w Radlinie. Stamtąd, po krótkim postoju, część z nich pojechała do siedziby firmy Eko-Okna, gdzie rozpocznie sie ich eksploatacja. 

 

Ciężarówki MAN nowej generacji dotarły na Bliski Wschód

MAN Truck & Bus wprowadza nową gamę TG w swoim największym obszarze sprzedaży.

 

Nowy MAN TGM Volkswagen Financial Services właścicielem EURO-Leasing

Volkswagen Financial Services wykupił 100% akcji spółki EURO-Leasing Polska, która pod brandem MAN Rental oferuje wynajem krótko i długoterminowy samochodów ciężarowych MAN Truck & Bus.

Sto ciągników siodłowych MAN TGX NG dla Sachs Trans International Nowy MAN TGX rok po premierze

Warto odnotować tę datę, gdyż dokładnie rok temu nic jeszcze nie wskazywało, że miniony rok okaże sie tak trudnym dla branży producentów samochodów ciężarowych.

 

MAN TGX Individual Lion S - co nowego w nowej ekskluzywnej wersji (video)

MAN TGX Individual Lion S to ekskluzywny topowy model nowej generacji MAN Truck.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL