MAN TGX mistrzem wydajności
Biorąc pod uwagę koszty operacyjne (będące jedną z kluczowych ocen w konkursie European Truck Challenge) MAN TGX 18.510 wyprzedził trzech konkurentów: Scanię 540 S, Mercedesa-Benz Actros 1853 oraz ciężarówkę DAF XF 530, uzyskując wynik 73,2 centa na kilometr.
Niskie zużycie paliwa na poziomie 28,1 litra na 100 kilometrów to wynik niemal identyczny z tym, który osiągnęła zwycięska maszyna Scania 540 S (28 litrów na 100 kilometrów). Dzięki najwyższym ocenom za systemy wspomagania kierowcy, obsługę pojazdu, wnętrze kabiny i miejsce odpoczynku dla kierowcy MAN zdobył solidne drugie miejsce w ogólnej klasyfikacji.
Nowy MAN TGX został po raz pierwszy zaprezentowany w lutym 2020 roku, od tamtego czasu ciężarówka potwierdziła swoje zalety w innych ważnych testach porównawczych. MAN TGX 18.430 uzyskując spalanie na poziomie 23,41 litra na 100 km i najlepsze oceny od kierowców, pokonał w teście Euro Truck takie marki jak Scania i Mercedes-Benz. - Wyniki jasno pokazują, że nasz nowy MAN jest bezkonkurencyjny, pod względem ekonomii i kosztów eksploatacji, a także poziomu komfortu kierowcy i łatwości obsługi - podsumowuje Andreas Tostmann, dyrektor generalny MAN Truck & Bus.
ETC i ETT
W roku 2020 miała miejsce siódma edycja European Truck Challenge (ETC). Konkurs odbywa się pod kierownictwem niemieckiego magazynu specjalistycznego "KFZ-Anzeiger" we współpracy z innymi europejskimi pismami. Trasa testowa leży w południowej Dolnej Saksonii, ma długość 188 kilometrów i rozciąga się od Bockenem w Harzu do Hannoversch Münden/Stauffenberg i z powrotem. W konkursie brały udział ciągniki siodłowe wyposażone w silniki o mocy około 500 KM i momencie obrotowym 2500 Nm.
Od 2006 roku niemieckie magazyny specjalistyczne "Trucker" i "Verkehrsrundschau" we współpracy z europejskimi czasopismami z branży organizują Euro Truck Test (ETT). Trasa, na której odbywa się test ma 342,8 km, biegnie na północ od Monachium, między innymi przez Regensburg, Norymbergę i Ingolstadt. Podczas ETT 2020 skupiono się głównie na ciągnikach siodłowych o mocy nieco powyżej 400 KM.