Renault Trucks T 2021

Renault Trucks - program nowych ciężarówek długodystansowych na 2021 rok

Renault Trucks zmienia swoje pojazdy modele: T, T High, C i K w 2021, wprowadzając szereg ważnych zmian.

 

W 2021 roku Renault Trucks zmienia wygląd zewnętrzny swoich pojazdów. Nowy grill, o strukturze plastra miodu,  zmienione reflektory, nadają bardziej nowoczesną i elegancką stylistykę Renault Trucks 2021.

We wnętrzu

Ciężarówki wyposażone są w nową, regulowaną w trzech osiach kolumnę kierownicy, co pozwala kierowcy ustawić pozycję idealnie, dostosowaną do jego potrzeb. Dzięki temu kierowca może przyjąć pozycję, która najbardziej mu odpowiada, dostosowaną do jego typu budowy, wymagań trasy lub osobistych preferencji.
Kolumna regulowana jest za pomocą nożnego przycisku blokady kierownicy, aby ustawić pozycję i pochylenie kierownicy. Regulacja obiema rękami na kierownicy i natychmiastowa blokada zapewniają precyzję i bezpieczeństwo. Dodatkowo stacyjka w kolumnie kierownicy została zastąpiona przez przycisk Start&Stop na tablicy rozdzielczej.

Kierowca spędza przeciętnie około 9 godzin za kierownicą, siedzenia powinny być więc wygodne w czasie całego okresu eksploatacji pojazdu i dopasowane do każdego kierowcy. Renault Trucks przeprojektowało siedzenia i teraz oferuje modułową gamę dla pełnej elastyczności, jeśli chodzi o ustawienia, wybór kombinacji i opcji. Producent wprowadził również nowe materiały, stworzone tak, aby wytrzymały wiele codziennych wejść i wyjść z kabiny. W opcji jest również dostępna wersja skórzanej tapicerki. Renault Trucks T, T High, C i K w wersji 2021 to również nowe rozwiązania w zakresie przechowywania. Dodano uchwyt na tablet i smartfon, ustawiony w zasięgu ręki kierowcy zapewniający dostęp do kilku urządzeń jednocześnie i ładowanie ich przez dwa gniazda USB-C.

Po stronie pasażera, pojazdy mają 2 schowki o łącznej pojemności 7 litrów, w tym 2 litrową przestrzeń chłodzącą. Przeprojektowana część sypialna typu home-from-home. Pojazd ciężarowy to nie tylko narzędzie pracy kierowcy, to również miejsce jego odpoczynku i snu. Dlatego jakość leżanki ma kluczowe znaczenie. W trosce o dobre samopoczucie kierowcy i dla zapewnienia dłużej żywotności wyposażenia, Renault Trucks zwiększyło grubość materaca Serenity o 13% i podwoiło liczbę sprężyn, zapewniając optymalne podparcie dzięki lepszemu rozłożeniu ciężaru ciała. Opcjonalnie można dodać odporną na zabrudzenia nakładkę na materac z pianki memory.
Materac oddzielony jest od podstawy co pozwala łatwo założyć dopasowane prześcieradło.
Dodatkowym udogodnieniem są dwa gniazda USB-C w obszarze leżanki, aby ułatwić ładowanie urządzeń elektronicznych w zasięgu ręki odpoczywającego kierowcy.
Wreszcie, aby poprawić jakość dźwięku w kabinie, Renault Trucks nawiązało współpracę z francuskim producentem Focal w zakresie dostaw sprzętu hi-fi i głośników.

Światła LED w standardzie

Nowe T, T High i C wyposażone są w standardzie w światła LED, które dzięki barwie światła zbliżonej do dziennego dają kierowcom lepszą percepcję kontrastów i kolorów. To znacznie poprawia widoczność w nocy i tym samym bezpieczeństwo. Kolejną zaletę technologii LED jest jej niezawodność i trwałość. Żywotność świateł LED jest nawet trzydzieści razy dłuższa niż w przypadku zwykłych żarówek.
Dodatkowe światła LED zostały umieszczone po wewnętrznej stronie drzwi, aby podświetlić ich próg, tym samym zwiększając bezpieczeństwo kierowcy podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu w nocy.
Dla optymalnego bezpieczeństwa kierowców, ich ładunków i użytkowników dróg dostępnych jest ponadto szereg rozwiązań w tym mechaniczne urządzenie antywłamaniowe (zamek bezpieczeństwa), kamery i czujniki obecności oraz drzwi VISION, przekładające się na doskonałą widoczność pieszych i rowerzystów. Wreszcie, awaryjne uruchamianie hamulca postojowego zmniejsza ryzyko nieoczekiwanego ruchu pojazdu - gdy kierowca opuszcza kabinę układ automatycznie aktywuje blokadę kół w celu zatrzymania ciężarówki.

Spali jeszcze mniej, przejedzie dłużej

Po pierwsze, poprawiono aerodynamikę kabiny wokół przedniego grilla i dodano przedłużenia nadkoli, aby poprawić przepływ powietrza. Po drugie, pojazdy zostały wyposażone w nową technologię, aby znacznie obniżyć zużycie paliwa. Do tych nowych rozwiązań należą m.in. nowa wersja predykcyjnego tempomatu Optivision z systemem kontroli oraz zoptymalizowany tempomat z dwoma trybami jazdy do wyboru. Eco on to tryb domyślny, który optymalizuje zużycie paliwa poprzez regulację przyspieszenia, zmiany biegów, tempomatu i zwalniania. Natomiast Eco off umożliwia kierowcom zmianę trybu jazdy. Wskaźnik dostarcza kierowcom informacji w czasie rzeczywistym o ich stylu jazdy; im większa liczba listków, tym jazda jest bardziej ekonomiczna. Poza tym nowa funkcja Pulse and Glide dodatkowo obniża zużycie paliwa, utrzymując prędkość pojazdu w pobliżu wartości zadanej tempomatu (+/- 2 km/h). Dodatkowo, premierowe pojazdy z linii T i T High standardowo wyposażane są w opony klasy A, najbardziej wydajne na rynku pod względem oszczędności paliwa.

W zależności od stylu eksploatacji i przebiegu, okresy wymiany oleju w pojazdach wyposażonych w 13-litrowe silniki Euro VI mogą być wydłużone do 150 000 km lub 18 miesięcy, co skutkuje niższymi zakontraktowanymi kosztami obsługi (robocizna i części), zoptymalizowanymi harmonogramami przeglądów z mniejszą liczbą postojów serwisowych oraz dodatkowymi oszczędnościami paliwa.

Serwis szyty na miarę

Renault Trucks opracowało nową technologię, pozwalającą regularnie aktualizować oprogramowanie w pojeździe - w czasie rzeczywistym - bez potrzeby przyjazdu do warsztatu. Ta nowa technologia jest częścią oferty serwisowej Excellence Predict, która umożliwia producentowi działać zanim pojawi się usterka i tym samym zapewnia klientom większy spokój ducha gwarantując ciągłą mobilność pojazdu. W praktyce oferta Excellence Predict oznacza:
- Połączony plan obsługi, idealnie dostosowany do eksploatacji pojazdu.
- Monitorowanie głównych elementów zużywających się, takich jak akumulator, tarcze sprzęgła i klocki hamulcowe.
- Innowacyjna technologia w czasie rzeczywistym zapobiega awariom dla 80% komponentów, które mogą prowadzić do przestojów.
- Zbiorowa i oparta na ścisłym współdziałaniu praca między Renault Trucks i jego siecią umożliwia proaktywne zarządzanie obsługą pojazdów. Planowanie zgrupowanych czynności, co optymalizuje ilość wizyt w serwisie.

 

Przeczytaj też:
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
RP-Trans nowym autoryzowanym punktem serwisowym Ford Trucks Polska Ford Trucks Polska otwiera piętnasty autoryzowany serwis pojazdów ciężarowych.
Słaby luty w pojazdach użytkowych Producenci pojazdów ciężarowych odnotowali kolejny spadek sprzedaży nowych ciężarówek.
FORD TRUCKS F-LINE następca serii Cargo Ford Trucks w oparciu o analizę zapotrzebowania rynku, wymagań klientów oraz regulacji prawnych na rynkach europejskich, nieustannie wprowadzania zmiany w swoich pojazdach.
Tytuł Dealer Roku DAF 2024 otrzymał serwis z Rzeszowa DAF Trucks Polska już od 13 lat nagradza czołowych dealerów marki w Polsce. W tym roku najlepszymi wynikami we wszystkich kluczowych aspektach działalności może pochwalić się oddział Grupy Wanicki z Trzciany pod Rzeszowem.