Gwiazdy dla najlepszych

Kawczynski Logistics

Dwa najnowsze, bogato wyposażone Actrosy 1848 odebrała firma Kawczyński Logistics ze Ślesina.

 

Pojazdy zostały uroczyście przekazane zwycięzcom firmowego konkursu na najbardziej ekonomiczną jazdę w siedzibie dealera Mercedes-Benz Trucks Polska, firmie Sobiesław Zasada Automotive w Brzozie.

Firma Kawczyński Logistics ze Ślesina pod Bydgoszczą była pierwszą w Polsce, która zdecydowała się na zakup nowych Actrosów. Pojazdy te jeżdżą w jej flocie od czerwca 2019 roku. W ciągu tego czasu udział ciągników Mercedesa w firmowej flocie stopniowo się zwiększał – w tym roku, w liczbie 150, będą one stanowiły już 100 proc. taboru. Między innymi dzięki temu możliwe stało się przeprowadzenie konkursu dla kierowców na najbardziej ekonomiczny styl jazdy – wszyscy mieli do dyspozycji to samo narzędzie pracy, a o ocenę ich stylu jazdy zadbał jeden system: Fleetboard.

Konkurs trwał od 1 marca do 30 listopada 2020 roku. Po trzech etapach zmagań, z których każdy trwał trzy miesiące, system Fleetboard wyłonił zwycięzców, na których czekała wyjątkowa nagroda: dwa nowe Actrosy 1848 z kabinami GigaSpace i bogatym wyposażeniem. Firma przewidziała je dla najlepszego kierowcy w pojedynczej obsadzie i najlepszej podwójnej obsady.

Laureatami konkursu okazali się kierowcy ciężarówek: Waldemar Wilczyński z oceną 9,72 oraz bracia Roman i Andrii Yuskiv z Ukrainy z oceną 9,75. Przez najbliższy rok to oni będą użytkownikami nowych Actrosów. Wszyscy trzej podkreślają, że najnowszy model flagowej ciężarówki Mercedes-Benz istotnie się przyczynił do takich wyników.
- Jestem kierowcą zawodowym od ponad 30 lat, z czego 27 jeżdżę ciężarówkami, dlatego mam trochę doświadczenia z różnymi pojazdami – mówi Waldemar Wilczyński. - W mojej opinii nowy Actros jest obecnie najlepszym rozwiązaniem, jeśli chodzi o oszczędność paliwa. Oczywiście nadal wiele zależy od umiejętności kierowcy, jednak systemy w Mercedesie są tu bardzo pomocne. Żeby osiągać dobre wyniki, wystarczy używać jak najwięcej tempomatu Predictive Powertrain Control i nie przeszkadzać mu w pracy. To kwestia wyrobienia sobie właściwych nawyków. Poza tym Actros ma kabinę zaprojektowaną idealnie pod potrzeby kierowcy, dlatego cieszę się, że firma zdecydowała się oprzeć flotę właśnie na Mercedesach – mówi kierowca, który w firmie Kawczyński pracuje już 11 lat.
Z kolei Roman Yuskiv, inżynier z wykształcenia, dodaje: – W nowej generacji Actrosa wiele elementów zostało poprawionych w stosunku do poprzednich wersji – między innymi działanie skrzyni biegów, przewidywanie trasy. Cały system Predictive Powertrain Control został udoskonalony. To ważne wsparcie, bo nawet bardzo dobry kierowca nie zawsze zna trasę, może nie przygotować się właściwie do podjazdu na wzniesienie. A system to zrobi bez jego udziału, w dodatku może pracować bez zmęczenia cały czas. Poza tym wiele wniósł system MirrorCam - pozytywnie wpływa na aerodynamikę i pozwala uzyskać oszczędność nawet 2,5-3 litry paliwa na 100 km w porównaniu do pojazdów z tradycyjnymi lusterkami. Z innych elementów mających wpływ na zużycie paliwa na pewno trzeba też wymienić pilnowanie właściwego ciśnienia w ogumieniu i właściwego wypoziomowania naczepy. No i właściwie dobrana prędkość do każdej trasy – z naszych doświadczeń wynika, że jeśli obniżyć prędkość maksymalną z 90 do 80 km/h, to prędkość średnia obniża się o 4-5 km. Traci się wtedy ok. 40 km w ciągu 9 godzin jazdy, ale spalanie zmniejsza się nawet o 4 litry. To bardzo dużo.

Paweł Chyła, który w firmie Kawczyński Logistics zajmuje się wspieraniem kierowców w osiąganiu najlepszych wyników spalania, podkreśla, że niższe wydatki na paliwo nie są jedynym priorytetem właścicieli. – Firma bardzo mocno stawia też na ekologię i świadomy wkład każdego pracownika w ochronę środowiska. W przypadku kierowców, niższe spalanie przekłada się bezpośrednio na mniejszą emisję CO2. Każdy z nich może mieć taki mikro wpływ na obniżenie poziomu dwutlenku węgla. W czasie jednej trasy liczącej 8,5 tys. kilometrów nasz najlepszy kierowca wyemitował ok. 5 ton CO2. To pokazuje skalę zjawiska, dlatego będziemy jako firma robić wszystko, żeby wpływ naszej floty na środowisko był jak najmniejszy. Stąd kryterium w konkursie był styl jazdy, a nie tylko samo spalanie w ruchu. Bo np. warto zauważyć, że zdarzają się kierowcy, którzy jeżdżą oszczędnie, ale zapominają o wyłączeniu silnika podczas postoju i wówczas całościowe zużycie potrafi wzrosnąć nawet o półtora litra – co przy flocie liczącej 150 pojazdów ma już duże znaczenie.

Nad pomiarami wyników w konkursie czuwał system Fleetboard, który nadzorował Adam Baszyński, Fleetboard Consultant w Mercedes-Benz Trucks Polska. – To zewnętrzne wsparcie umożliwiło nam bezstronne i wiarygodne raportowanie rezultatów konkursu – mówi Ryszard Witek, trener kierowców w firmie Kawczyński Logistics. Co ważne, w konkursie premiowani byli nie tylko najlepsi kierowcy, ale także ci, którzy zrobili największe postępy – otrzymali oni nagrody rzeczowe przekazane przez dealera Mercedes-Benz Trucks Polska, firmę Sobiesław Zasada Automotive w Brzozie.
- Wiedzieliśmy od początku, że nie możemy nagradzać tylko tych, którzy mają najlepsze wyniki, ponieważ chcieliśmy też zmotywować innych, mniej doświadczonych kierowców – mówi Ryszard Witek. – Na średni wynik spalania floty pracują wszyscy nasi kierowcy, nie tylko najlepsi, chcieliśmy docenić wysiłki tych, którzy najbardziej starają się poprawić swój styl jazdy.

 
Nowe Actrosy, którymi przez 12 miesięcy będą jeździć zwycięzcy: Waldemar Wilczyński oraz Roman i Andrii Yusikv, zostały bogato wyposażone. Mają między innymi elektryczną klimatyzację postojową, amortyzowany, klimatyzowany fotel kierowcy, łóżka premium comfort z wielostrefowymi materacami, kierownicę wykończoną skórą, oświetlenie Ambiente do jazdy i wypoczynku, reflektory biksenonowe i tylne światła LED. Całość efektu dopełnia podświetlana gwiazda na masce.
Przeczytaj też:
Co znaleźli niemieccy policjanci pod naczepą jadącą z Wielkiej Brytanii do Polski?

W czwartek 6 maja niemiecka policja przeprowadziła kontrolę transportu na niemieckiej A30 w pobliżu Bissendorf.

Rejestracje nowych pojazdów użytkowych - ciężarówki, autobusy i samochody dostawcze

W kwietniu 2021r. zarejestrowano 3243 pojazdy użytkowe pow. 3,5 t, to ponad trzykrotnie więcej (+226,9%), niż przed rokiem.

Rezerwacja cyfrowa: Shell ułatwi kierowcom ciężarówek znalezienie miejsca parkingowego

Klienci Shell Card mają możliwość rezerwacji przez Internet specjalnie zabezpieczonych miejsc parkingowych dla ciężarówek przed podróżą.

Francja częściowo znosi zakazy prowadzenia pojazdów ciężarowych w niektóre dni maja

Dekretem z 28 kwietnia 2021 r. zakazy prowadzenia pojazdów ciężarowych są zawieszane w niektóre dni maja pod pewnymi warunkami.

Profesjonalni kierowcy wystartowali po raz szósty

Dziś odbyła się inauguracja akcji Volvo Trucks wraz z partnerami: MJM Brokers, Volvo Financial Services (VFS), MAK Ubezpieczenia, Phillips Poland, Wielton, Continental, PKO Leasing, Ergo Hestia oraz Shell Polska.

Pierwsze z 400 ciężarówek Mercedes-Benz Actros Special Edition 2 gotowe do sprzedaży

Błyszczące, wypolerowane i gotowe do przekazania nowym właścicielom. Będzie ich zaledwie 400 sztuk.

 

Przewoźnicy krytykują nowy system opłat w Polsce eToll

Jeszcze do niedawna było wiadomo, że 30 czerwca ma wygasnąć viaToll, a od lipca kierowcy pojazdów o maksymalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t będą korzystać wyłącznie z nowego eToll.

Mercedes-Benz Trucks z ofertą na doposażenie ciężarówki w asystenta martwego pola

Mercedes-Benz Trucks już od 2016 r. oferuje asystenta martwego pola S1R jako opcjonalne seryjne wyposażenie fabryczne wielu modeli z typoszeregów Actros, Arocs i Econic.

Święto pracy z zakazem jazdy dla ciężarówek z wyjątkiem Niemiec

W Niemczech ze względu na gospodarcze znaczenie transportu towarowego kraje związkowe zdecydowały się na zawieszenie zakazu prowadzenia pojazdów do 30 czerwca. Oznacza to, że w sobotę 1 maja samochody ciężarowe mogą poruszać się jak w normalny dzień roboczy.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL