naczepy EWT

Co słychać w naczepach...

Marzec 2021 r. to kolejny dziesiąty już miesiąc z rzędu kiedy rynek tych pojazdów rośnie r/r. Tempo wzrostu wyniosło 138,3% i w dużej części jest to efekt niskiej sprzedaży z ub.r.

 

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t sprzedaż w marcu br. wyniosła 3143 szt. i była wyższa, niż rok wcześniej, o 160,6% (+737szt.) i wyższa o 32,6% niż w lutym br. To największy miesięczny wzrost od 2009 r.

Rejestracje ciągników samochodowych, które sygnalizują z wyprzedzeniem sytuację na rynku przyczep i naczep, zwiększyły się w marcu o 146,7% r/r do poziomu 2474 szt. i jednocześnie o 12,8% m/m (+281szt.).

W marcu 2021 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep i naczep pow. 3,5 t leaderem została marka KRONE po wydaniu 771 pojazdów ze wzrostem o 259%. Na drugim miejscu tym razem był Schmitz Cargobull, który wprowadził 727 nowych pojazdów do użytkowania (+203%). Na trzecim, zakończył ostatni miesiąc WIELTON, po wydaniu 341 pojazdów po 111% wzroście. Za nim KOEGEL – dostarczył użytkownikom 293 pojazdów (+331%). Piąte miejsce zajął SCHWARZMUELLER z liczbą 108 szt. pojazdów (+108%).

Od początku 2021 r. w grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t. zarejestrowano 7037 szt.; o 73,1% więcej niż w 2020. Tylko przyczep przybyło 636 szt. (+55,1%) a naczep 6 401 (+75,1%).

W rankingu marek od początku 2021 r. w grupie przyczep i naczep pow. 3,5 t, na pierwszym miejscu, jest EWT Truck & Trailer Polska (marka Schmitz Cargobull), która wydała 1579 szt. - znacznie więcej pojazdów, niż przed rokiem (+826 szt.; +109%). Drugie jest Pozkrone (marka KRONE) z liczbą rejestracji 1528 szt. i wzrostem o 100%. Rok temu o tej porze był leaderem. Te dwie marki mają po 22% udziału w rynku każda. Obie marki wzmocniły swoją obecność na rynku , pierwsza o 3,9 pkt. proc. a druga o 2,9 punktu proc. Trzeci na liście - WIELTON stracił on 4,9 pkt. proc. w rynku do (11,9%), po rejestracji 822 szt. ale notuje wzrost (+26%). Czwarty KOEGEL, który dostarczył klientom 666 pojazdów ze wzrostem o 131%. Jego udział w tym okresie (9,5%) jest wyższy o 2,2 pkt. proc. w skali roku. Na piątym miejscu SCHWARZMUELLER wydał 290 szt. ze wzrostem rezultatów (+103%). Pozwoliło mu to poprawić pozycję w rankingu o dwie lokaty wobec sytuacji rok wcześniej - zyskał 0,6 pkt, proc. udziału do poziomu 4,1%. KAESSBOHRER otworzył drugą piątkę z wynikiem 182 szt. i wzrostem o 26% i wyprzedził markę WECON (169 szt.; +104%).

 

W ogólnym rankingu przyczep i naczep, według podrodzaju od początku b.r., największą grupę stanowiły niezmiennie, platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe - zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 3916 szt.; mniej (+95,7% ; +1 915 szt.) niż rok wcześniej. Ich udział sięgnął prawie 56% wobec 49% w 2020 r. Najwięcej rejestracji przypadło marce KRONE (1081 szt.), następnie Schmitz Cargobull (706 szt.) i KOEGEL (638szt.). a dalej WIELTON (531szt.) Liderzy w tej grupie odczuli wzrosty odpowiednio o 148%, 83%, 142% i 31%.

Na drugim miejscu w rankingu były furgony, których przybyło 1 294 szt. (+59%). Zajęły 18% rynku wobec 20% rok wcześniej. Wyróżniono wśród nich 573 chłodnie (+7%), 427 izoterm (71x więcej), których w 2020 roku było 6 szt. i 294 (+8%) furgonów uniwersalnych i. Najwięcej chłodni zarejestrowały do tej pory marki - KRONE (278) i Schmitz Cargobull (262).

Na trzecim miejscu wg podrodzaju były wywrotki, których przybyło 841 szt. +40%. Zajęły 12% rynku o 2,8 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Pierwsze miejsca należą to do marek: BODEX (125 szt.; -11%), WIELTON (119 szt.;+37%), Schmitz Cargobull (113 szt. +77%). Za nim KEMPF (105 szt.; +3%).

W całej grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t poza innymi, zarejestrowano także od początku br. 175szt. cystern (+19%), 125 szt.. (+42%) kłonicowych.

Info: PZPM

 

Przeczytaj też:
Wielton z unikalną ofertą finansowania Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom przewoźników, spółka Wielton oferuje możliwość nabycia nowych pojazdów w leasingu, w oparciu o atrakcyjne warunki finansowania udzielone przez PKO Leasing.
Producent naczep ostrożnie o inwestycjach w 2024 roku Grupa Krone może uznać rok 2023 za udany, jednak szefowie firmy są pełni obaw.
Firma Schmitz Cargobull nagrodził Partnerów serwisowych roku 2023 W tym roku nagroda Service Partners of the Year 2023 zostanie wręczona w 33 krajach.
Grupa Wielton gra z WOŚP i zaprasza do licytacji Tradycyjnie Grupa wspiera zbiórkę Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, której tegorocznym mottem jest „Tu wszystko gra OK!”.
Telematyka Schmitz Cargobull we wszystkich naczepach TIP Grupa TIP, jeden z wiodących dostawców wynajmu, leasingu i serwisu naczep w Europie, oraz Schmitz Cargobull, największy europejski producent naczep, podpisały umowę, aby wyposażyć 2500 naczep w systemy telematyczne. Modernizacje sprzętu TrailerConnect® obejmują pojazdy wszystkich typów przyczep i producentów.
Finał Profesjonalni Kierowcy odbył się w Wieluniu Podwozie typu tandem Volvo FH z zabudową oraz naczepą Wielton stanęły w Wieluniu podczas VIII edycji akcji Profesjonalni Kierowcy. A to wszystko po to, aby dostarczyć porządną dawkę wiedzy kierowcom z kategorią C+E, którzy nie są obecnie aktywni zawodowo.
Wielton inwestuje w kolejny zakład produkcji naczep W celu usprawnienia procesu produkcyjnego oraz poprawy wydajności Wielton zbudował kolejny zakład w Wieluniu.
Wielton na tegorocznych targach TransLogistica Firma Wielton po raz pierwszy zaprezentuje się na targach TransLogistica Poland w Warszawie.
Nowa Strategia Grupy Wielton na lata 2023 – 2027 Zgodnie ze Strategią rozwoju na lata 2023–2027 skonsolidowane wolumeny sprzedaży, z uwzględnieniem fuzji i przejęć, wyniosą w 2027 r. ok. 45 tys. sztuk pojazdów w porównaniu do poziomu 23,2 tys. sztuk w 2022 r. (wzrost o 93 proc.).