Co słychać w naczepach...

naczepy EWT

Marzec 2021 r. to kolejny dziesiąty już miesiąc z rzędu kiedy rynek tych pojazdów rośnie r/r. Tempo wzrostu wyniosło 138,3% i w dużej części jest to efekt niskiej sprzedaży z ub.r.

 

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t sprzedaż w marcu br. wyniosła 3143 szt. i była wyższa, niż rok wcześniej, o 160,6% (+737szt.) i wyższa o 32,6% niż w lutym br. To największy miesięczny wzrost od 2009 r.

Rejestracje ciągników samochodowych, które sygnalizują z wyprzedzeniem sytuację na rynku przyczep i naczep, zwiększyły się w marcu o 146,7% r/r do poziomu 2474 szt. i jednocześnie o 12,8% m/m (+281szt.).

W marcu 2021 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep i naczep pow. 3,5 t leaderem została marka KRONE po wydaniu 771 pojazdów ze wzrostem o 259%. Na drugim miejscu tym razem był Schmitz Cargobull, który wprowadził 727 nowych pojazdów do użytkowania (+203%). Na trzecim, zakończył ostatni miesiąc WIELTON, po wydaniu 341 pojazdów po 111% wzroście. Za nim KOEGEL – dostarczył użytkownikom 293 pojazdów (+331%). Piąte miejsce zajął SCHWARZMUELLER z liczbą 108 szt. pojazdów (+108%).

Od początku 2021 r. w grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t. zarejestrowano 7037 szt.; o 73,1% więcej niż w 2020. Tylko przyczep przybyło 636 szt. (+55,1%) a naczep 6 401 (+75,1%).

W rankingu marek od początku 2021 r. w grupie przyczep i naczep pow. 3,5 t, na pierwszym miejscu, jest EWT Truck & Trailer Polska (marka Schmitz Cargobull), która wydała 1579 szt. - znacznie więcej pojazdów, niż przed rokiem (+826 szt.; +109%). Drugie jest Pozkrone (marka KRONE) z liczbą rejestracji 1528 szt. i wzrostem o 100%. Rok temu o tej porze był leaderem. Te dwie marki mają po 22% udziału w rynku każda. Obie marki wzmocniły swoją obecność na rynku , pierwsza o 3,9 pkt. proc. a druga o 2,9 punktu proc. Trzeci na liście - WIELTON stracił on 4,9 pkt. proc. w rynku do (11,9%), po rejestracji 822 szt. ale notuje wzrost (+26%). Czwarty KOEGEL, który dostarczył klientom 666 pojazdów ze wzrostem o 131%. Jego udział w tym okresie (9,5%) jest wyższy o 2,2 pkt. proc. w skali roku. Na piątym miejscu SCHWARZMUELLER wydał 290 szt. ze wzrostem rezultatów (+103%). Pozwoliło mu to poprawić pozycję w rankingu o dwie lokaty wobec sytuacji rok wcześniej - zyskał 0,6 pkt, proc. udziału do poziomu 4,1%. KAESSBOHRER otworzył drugą piątkę z wynikiem 182 szt. i wzrostem o 26% i wyprzedził markę WECON (169 szt.; +104%).

 

W ogólnym rankingu przyczep i naczep, według podrodzaju od początku b.r., największą grupę stanowiły niezmiennie, platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe - zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 3916 szt.; mniej (+95,7% ; +1 915 szt.) niż rok wcześniej. Ich udział sięgnął prawie 56% wobec 49% w 2020 r. Najwięcej rejestracji przypadło marce KRONE (1081 szt.), następnie Schmitz Cargobull (706 szt.) i KOEGEL (638szt.). a dalej WIELTON (531szt.) Liderzy w tej grupie odczuli wzrosty odpowiednio o 148%, 83%, 142% i 31%.

Na drugim miejscu w rankingu były furgony, których przybyło 1 294 szt. (+59%). Zajęły 18% rynku wobec 20% rok wcześniej. Wyróżniono wśród nich 573 chłodnie (+7%), 427 izoterm (71x więcej), których w 2020 roku było 6 szt. i 294 (+8%) furgonów uniwersalnych i. Najwięcej chłodni zarejestrowały do tej pory marki - KRONE (278) i Schmitz Cargobull (262).

Na trzecim miejscu wg podrodzaju były wywrotki, których przybyło 841 szt. +40%. Zajęły 12% rynku o 2,8 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Pierwsze miejsca należą to do marek: BODEX (125 szt.; -11%), WIELTON (119 szt.;+37%), Schmitz Cargobull (113 szt. +77%). Za nim KEMPF (105 szt.; +3%).

W całej grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t poza innymi, zarejestrowano także od początku br. 175szt. cystern (+19%), 125 szt.. (+42%) kłonicowych.

Info: PZPM

 

Przeczytaj też:
Naczepy Krone we flocie Scania demo

Centrum testowo-demonstracyjne Scania znajduje się w pobliżu Södertälje, tam też znajduje się siedziba szwedzkiego producenta ciężarówek
i fabryka ciężarówek.

Krone 25-Years-Edition - specjalna jubileuszowa wersja naczepy chłodni

Firma Krone wprowadziła na rynek swoją pierwszą naczepę chłodnię w 1996 roku. Aby uczcić 25-lecie modelu Cool Liner, wprowadzono na rynek Edycję 25-letnią.

Firma Kässbohrer Polska nawiązała partnerstwo z firmą P.U.H Lipiński Transport

Firma naczepowa Kässbohrer nawiązała nowe partnerstwo z firmą P.U.H Lipinski Transport i sprzedała 15 naczep Mega Curtainsider.

Automatyczny sprzęg naczepy - dobre czy złe rozwiązanie?

Z punktu widzenia wielu kierowców ciężarówek podejście to jest co najmniej dyskusyjne. Bo wygoda owszem, ale są sytuacje, gdzie człowiek sam musi ocenić, czy prawidłowo można sprzęgać naczepę np. na nierównym terenie.

 

Producent naczep firma Wielton rozszerza działalność w Niemczech

Wielton S.A., producent naczep, przyczep i zabudów Wielton, który na rynku niemieckim działa od 2017 r. zdecydował rozwinąć swoją działalność.

 

Bezpłatna inteligentna aplikacja do pozycjonowania czujnika opon w naczepach Schmitz Cargobull

Aplikacja TrailerConnect do konfiguracji i zarządzania zainstalowanymi czujnikami opon przyczepy Schmitz Cargobull jest bezpłatna..

Mercedes-Benz Actros z naczepa Schmitz Cargobull o zoptymalizowanej aerodynamice

Na drogi wyjeżdża właśnie pierwsza zoptymalizowana ciężarówka, przygotowana we współpracy z Mercedes-Benz Trucks, producentem naczep Schmitz Cargobull oraz specjalizującą się w projektowaniu aerodynamicznych rozwiązań firmą Betterflow.

 

Firma Koegel przedstawia nową generację innowacyjnych rozwiązań transportowych Kögel Mega Lightplus

Dzięki szerokiej gamie wyposażenia i niewielkiej masie własnej Kögel Mega Lightplus można dostosować do wymagań wielu ładunków.

 

Alltrucks obsłuży naczepy Krone w całej Europie

Alltrucks Truck & Trailer Service oraz KRONE - jeden z czołowych światowych producentów naczep - rozpoczęły współpracę.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL