KAMAZ-54901 - pierwsze wrażenia z jazdy

KAMAZ-54901

Z ogólnego punktu widzenia to Mercedes, jednak charakterystyka pracy silnika bardziej przypomina Scanię.


Najnowszy ciągnik siodłowy KAMAZ-54901, który tydzień temu wyjechał na europejskie drogi przejechał już 8 tys. km. po drogach Białorusi, Łotwy, Litwy, Polski i Niemiec. Testującym był kierowca białoruskiej firmy transportowej Janstrong Pavel Sinkevich.

Białoruski dealer KAMAZa, firma ParadAvto, dostarczyła pojazd Yanstrongowi do próbnej eksploatacji. Dyrektor firmy przewozowej Dmitrij Woroncow powiedział białoruskiej prasie, że od dawna czekał na możliwość przetestowania KAMAZA na długim ramieniu, ponieważ samochód jest atrakcyjny cenowo / jakościowo, a producent ma dobrze rozwiniętą usługę. sieć w Europie Zachodniej. Dodajmy też, że historycznie ciężarówki KAMAZ były używane do transportu krajowego, dlatego obecny przebieg można uznać za pierwszy kurs ciężarówki z Czelnów po europejskich drogach.

Kierowca ma stałą trasę, która pokonywał już MAN-em, Mercedesem, Renault, Volvo, i Scanią. Twierdzi, że KAMAZ jest z nimi na tym samym poziomie. Jeśli chodzi płynność jazdy, KAMAZ jest najbliżejMercedesa , a jeśli chodzi o charakterystykę dynamiczną - to jest to Scania. W kwestii komfortu pracy Pavel Sinkevich zwrócił szczególną uwagę na wygodę nawigacji, system Bluetooth łączy się z telefonem szybko, można bezpiecznie rozmawiać w trasie z dyspozytorem lub bliskimi. Duża leżanka i ergonomia jej składania zasługują na szczególne uznanie. Dla kierowcy ważny jest rozmiar łóżka oraz fakt, że można je podnieść, aby zrobić miejsce do gotowania. Bogactwo schowków i kieszeni na drobne rzeczy to również bardzo istotny szczaegół. W systemie akustycznym mozna by dodać więcej basu. Kierowca w samochodzie jest zawsze sam - jedzie, słucha i śpiewa. Ale akustyka to kwestia gustu. Nie wybierają się samochodu po zestawie audio. Wadą jest powstawanie "martwej strefy", gdy szyba przednia jest brudna w prawym górnym rogu. Jedno z lusterek pomocniczych, które ułatwia parkowanie, daje widok własnie przez ten punkt szyby. Oznacza to, że ​​musisz często czyścić górne rogi.

Na białoruskim kierowcy szczególne wrażenie wywarło dobre zestrojenie skrzyni biegów. Pavel poruszał się po płaskiej drodze w trybie eko, a gdy droga stawała sie bardziej górzysta, zmieniał tryb skrzyni w specjalny, co powodowało, że ciężarówka sama wjeżdżała pod górę. Nie ma czegoś takiego, że ciężarówka zaczyna tracic prędkość na wzniesieniu. Okazało się to bardzo przydatne w Niemczech. Niemcy mają szerokie autostrady, samochody osobowe trzymają się tam po lewej stronie, a ciężarówki po prawej. Ty zawsze jedziesz na tempomacie. Każdy jedzie z prędkością 82-88 kilometrów na godzinę, a KAMAZ pozwala ustawić 90 kilometrów... Kiedy droga zaczyna się wznosić, prędkość wszystkich spada do 50-70 km/h. Mając przed wzniesieniem 90 km/h utrata prędkości jest niewielka, bo cięzarówka uzyskuje wtedy nawet 87 km/h z 23 tonami ładunku. Górska specyfika KAMAZ-a, opisana przez Sinkevicha, z pewnością, przydała by się i w Austrii i w Hiszpanii. Drogi na południu Europy charakteryzują się górzystymi odcinkami, a KAMAZ może pokazać tam swoje zalety. Kierowcy z pewnością polubią go właśnie za dynamikę jazdy.

Warto jeszcze zwrócic uwagę na wygląd zewnętrzny. Europejscy koledzy, widząc cięzarówkę byli zdumieni. Z daleka samochód przypomina Mercedesa i tylko po dokładnym odczytaniu tabliczki na grilu można rozpoznać KAMAZa. na parkingu zaraz wszyscy biegną do robienia zdjęć i chcą zeby pozwolić im zobaczyć wnętrze pojazdu. Chyba nie ma powodu żeby się wstydzić...


Info: Vesti KAMAZ, Janstrong

Przeczytaj też:
KamAZ K5 we flocie CRAFTER Group

Grupa CRAFTER, z siedzibą w Moskwie, poinformowała o nabyciu dwudziestu ciągników siodłowych KamAZ K5.

KamAZ z nowym podwoziem średniej ładowności

Firma KamAZ wyprodukowała kilka egzemplarzy nowej średniej serii 53251 z kabiną ciągnika siodłowego K5, która została zapożyczona z ostatniej generacji Mercedes-Benz Actros.

Ciężarówka, przekształcona w dzieło sztuki, pochłania taką samą ilość CO2 z powietrza, jak drzewo

Farba na naczepie pochłania tyle samo CO2 z powietrza co drzewo i zapobiega rozwojowi wszelkiego rodzaju wirusów i bakterii.

KAMAZ 6x4 - poznajmy go bliżej

Rodzina KAMAZ to jedna z najnowocześniejszych ciężarówek wyprodukowanych w federacji rosyjskiej.

MAN Trucks rozbudowuje fabrykę ciężarówek w Niepołomicach

W ramach strategii New MAN w latach 2020-2022 rozbudowana zostanie fabryka pojazdów ciężarowych w Niepołomicach.

Podczas rozładunku...

Podczas rozładunku ciężarówka pochyliła się do tyłu.

Piwo ląduje na poboczu. Wypadek polskiej ciężarówki na autostradzie A10

W poważnym wypadku, w sobotnie popołudnie, na autostradzie A 10 brała udiał polska ciężarówka, która wypadła z pasa ruchu i przewróciła się na poboczu drogi.

Kabina ciężarówki – mobilne centrum dowodzenia kierowcy. Jak się zmieniały?

Kabiny ciężarówek to dziś niemal zdalne biura, w których kierowcy ciężarówek spędzają zwykle więcej czasu niż we własnym mieszkaniu - bo nawet 294 dni w roku.

 

Zuchwała kradzież elementów ciężarówki w środku miasta

Co zobaczył kierowca, gdy wrócił do swojej ciężarówki po nocnym odpoczynku? Złodzieje ukradli maskę i reflektory z zaparkowanej ciężarówki.

 

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje