wzrosty sprzedaży ciężarówek

Rekordowe wzrosty sprzedaży ciężarówek

Rejestracje nowych samochodów ciężarowych w marcu 2021.

 

W marcu 2021r. zarejestrowano 3313 wszystkich pojazdów użytkowych pow. 3,5 t, to ponad dwukrotnie więcej (+104,5%) niż przed rokiem i blisko 1/7 więcej niż w lutym (+14,8%). Jest to m.in. rezultat rekordowych rejestracji w grupie samochodów ciężarowych, w której przybyło 3213 pojazdów.
W grupie samochodów ciężarowych poprawę odnotowano, w prawie, wszystkich kategoriach - liczba ciągników siodłowych wzrosła o 146,7% , podwozi ciężarowych o 55,4%, tylko samochodów specjalnych zmniejszyła się o 8,1%. Dostawy wszystkich ciężarówek do odbiorców objęły 3213 szt. a autobusów 100 szt.

Nowe samochody ciężarowe

W całej grupie nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5 t w marcu 2021 r. zarejestrowano 3213 szt. To rezultat o 1709 szt. wyższy niż w takim samym miesiącu przed rokiem i tempo zmiany jest imponujące (+113,6% r/r;). Na szczególną uwagę zasługuje tempo wzrostu ciągników siodłowych, których wyjechało na drogi 2474 (+146,7%: +1471 szt.). To bardzo wysoki miesięczny rezultat. Przybyło 2,5 razy więcej ciągników, niż rok wcześniej.

Od początku 2021 roku zarejestrowano nowych samochodów ciężarowych pow. 3,5 t dmc - 7468 szt.

Wśród ciągników siodłowych, w marcu 2021 r., najwięcej zarejestrował DAF Trucks (635 szt.; +165% r/r: +0% m/m), następnie Scania 490 szt. (+165% r/r i +9% m/m). Na trzecim miejscu Mercedes-Benz Trucks z liczbą 386 szt. (+257% r/r i +60% m/m), a tuż za nim na czwartym Volvo Trucks (384 szt.; +47% r/r i -17% m/m). Pierwszą piątkę zamknął MAN Truck & Bus (325 szt.; +146% r/r; +19% m/m).

W marcu 2021r. w rankingu marek wśród podwozi samochodów ciężarowych i specjalnych (kompletnych lub skompletowanych), których rejestracje wyniosły 739 szt. wobec 501 rok wcześniej, pierwsze miejsce zajął Mercedes-Benz Trucks (159 szt.) z najwyższym 101% wzrostem r/r wśród pierwszej piątki marek. Drugi był MAN Truck & Bus (129 szt.). Trzecia była Scania - 112 szt.. Czwarty w tej grupie był DAF Trucks (102 szt.) i piąte Volvo Trucks z rezultatem 96szt. Marka IVECO (92 szt.) na szóstym, zarejestrowała więcej wydanych podwozi, niż Renault Trucks (39 szt.).

W ogólnym rankingu marek w marcu 2021 r. w grupie samochodów o DMC powyżej 3,5 t kolejnośc poszczególnych firm - producentów ciężarówek jest nastepująca:

- DAF Trucks 737 szt. (+129%; 23% udz. wobec 21% rok wcześniej).
- Scania 602 szt. (+147%) uzyskując ponad 19% tej części rynku – więcej jednak o 2,5 pkt. proc. niż przed rokiem.
- Mercedes-Benz Trucks 545 szt. (+195%). Jej udział wyniósł 17% i był wyższy niż w ub.r. (+4,5 pkt. proc).
- Volvo Trucks zarejestrowało 480 szt. (+48%) uzyskało 15 % udział w rynku ( -6,6 pkt. proc.).
- MAN Truck & Bus 454 szt. i wzrost o 98%.

Wśród firm rejestrujących na regon (objęły 86,0% podczas gdy przed rokiem 90,4% rynku), zasadniczą część stanowiły firmy prowadzące leasing czy CFM, na które przypadło 75,6 % rynku czyli mniej o 0,1 pkt. proc. niż rok wcześniej (75,7 %) i mniej niż miesiąc wcześniej o 3 pkt. proc.

Od początku 2021 r. zarejestrowano 7468 samochodów ciężarowych pow. 3,5 t. Wzrost wyniósł 58,6%. W całej grupie znalazło się 5758 ciągników i ich liczebność zwiększyła się porównaniu z poziomem w 2020 r. o 2299 szt. (+66,5%):

- DAF Trucks z liczbą 1596 rejestracji (+74%). Zwiększył udział w tym okresie o 1,2 pkt. proc. do prawie 28%.
- Volvo Trucks (1122 szt. +53%) firma straciła udział o 1,7 pkt. proc. i przekroczyła 19% rynku.
- Scania z rejestracjami 1116 szt. (+83%; 19% udz.).
- Mercedes-Benz Trucks (731; +92%) po wzroście o 1 pozycję w porównaniu z sytuacją rok wcześniej osiągnął blisko 13% udz. tj. 2,7 pkt. proc więcej .
- MAN Truck & Bus z12% udziałem (712 ; +38%).

W 2021 r. wydano 1710 kompletnych lub skompletowanych podwozi (+36,7%; +459 szt.). Wśród nich liderem został Mercedes-Benz Trucks (342 szt. 20% udz.) i vice liderem MAN Truck & Bus (333 szt.; 19% udz.). Na trzeciej pozycji Scania (250szt. i 15% udz.). Na czwartym miejscu jest w tej kategorii jest marka IVECO (238) a na piątej firma DAF Trucks (213).

Używane samochody ciężarowe

W marcu 2021 r. w całej grupie wyróżniliśmy 3610 samochodów ciężarowych (+114% r/r; +27% m/m) i 207 autobusów (+17% r/r; +42% m/m). Od początku 2021r. sprowadzono 9455 używanych pojazdów użytkowych (+32%; +2307 szt.), w tej liczbie znalazło się 8937 samochodów ciężarowych (+40%; +2 529 szt.) i 518 autobusów (-30%; -222 szt.). Wszystkich sprowadzonych używanych pojazdów było ponad 1/5 więcej, niż zarejestrowano w tym czasie nowych.

Przeczytaj też:
Nowy MAN TGE Next Level - bardziej cyfrowy i cyberbezpieczny MAN TGE Next Level dostępny w jedenastu nowych systemach wspomagających. W sumie 27 systemów wspomagających w ofercie MAN Truck & Bus.
Wodorowy MAN hTGX - firma rozszerza ofertę produktów zeroemisyjnych MAN Truck & Bus będzie pierwszym europejskim producentem samochodów ciężarowych, który wprowadzi na rynek serię z wodorowym silnikiem spalinowym.
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Pojazdy użytkowe po pierwszym kwartale 2024 r. To już siódmy miesiąc spadku na rynku pojazdów użytkowych we wszystkich grupach: ciągniki samochodowe obniżyły się o blisko 19%, podwozia samochodowe i nieliczne samochody specjalne o 21%.
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
Dobre wyniki MAN Truck & Bus w roku finansowym 2023 Dzięki świetnym wynikom finansowym, MAN Truck & Bus jest dobrze przygotowany do kontynuowania transformacji firmy w kierunku zrównoważonych i inteligentnych rozwiązań transportowych.
Współpraca Ford Trucks i IVECO Ford Trucks, marka ciężkich pojazdów użytkowych Ford Otosan, oraz IVECO, firma należąca do Iveco Group N.V., podjęły niewiążące porozumienie wstępne mające na celu zbadanie możliwości potencjalnej współpracy dotyczącej opracowania wspólnej nowej kabiny dla ciężkich pojazdów użytkowych.