Kierowca śmieciarki we Wrocławiu zażywał narkotyki podczas pracy

Wrocławscy policjanci nie mogą narzekać na brak nietypowych interwencji, które na długo zapadają w pamięć. Taka właśnie miała miejsce przed kilkoma dniami we Wrocławiu. Wszystko zaczęło się od kontroli drogowej...
Policyjni wywiadowcy, otrzymawszy niepokojący sygnał, postanowili skontrolować kierowcę śmieciarki należącej do jednej z prywatnych firm. W szoferce samochodu znajdowało się trzech mężczyzn. Resztki białej substancji znajdowały się jeszcze na twarzy, a dokładnie w okolicach nosa kierowcy. 41-letni kierujący po chwili przyznał się, że dosłownie przed chwilą zażywał amfetaminę, korzystając z przerwy w pracy. Policjanci sprawdzili też dane pozostałych pracowników firmy zajmującej się gospodarowaniem odpadami. Jeden z nich, 34-letni wrocławianin, okazał się osobą poszukiwaną w celu odbycia kary 2 lat pozbawienia wolności za wcześniej popełnione przestępstwa.
Na miejscu policjanci zabezpieczyli także biały proszek, który chwilę wcześniej zażywali mężczyźni. Zarówno kierowca śmieciarki, jak i też jego kolega zostali zatrzymani. Wywiadowcy przy pomocy testera sprawdzili także ślinę kierującego. Okazało się, że w organizmie mężczyzny znajduje się zarówno amfetamina, jak i metamfetamina. Od kierowcy została pobrana krew, celem dalszych badań. Funkcjonariusze zatrzymali również jego prawo jazdy.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, posiadanie substancji odurzających zagrożone jest karą do 3 lat pozbawienia wolności, natomiast kierowanie pojazdem mechanicznym pod ich wpływem to czyn, za który można spędzić maksymalnie 2 lata w zakładzie karnym.
Info: KMP we Wrocławiu

Renault Trucks Polska ogłasza 10., jubileuszową edycję konkursu Optifuel Challenge.

Jak donosi mazowiecka policja 43-letni mieszkaniec Ciechanowa usłyszał zarzuty za niezgodne z przepisami legalizowanie tachografów u klientów.

Dwa najnowsze, bogato wyposażone Actrosy 1848 odebrała firma Kawczyński Logistics ze Ślesina.

Mało kto może narzekać tak na samotność, jak zawodowy kierowca, który średnio w roku spędza w delegacji 224 dni, a za kółkiem pokonuje dziesiątki tysięcy kilometrów, to jest około 87 tys. km w roku.

Nowy system naliczania opłat za drogi krajowe i autostrady dla pojazdów pow. 3,5 t dmc. opóźniony.

Jeśli nowy katalog mandatów wejdzie w życie zgodnie z planem, kierowcy pojazdów powyżej 3,5 ton będą musieli być przygotowani na zapłacenie dwukrotnie wyższych mandatów, niż dotychczas.

Obfite opady śniegu w rejonie Liberca utrudniły ruch, zwłaszcza dla ciężarówek. Jednej z nich nie udało się bezpiecznie przejechać przez wzgórze Albrechtický i po poślizgu utknęła, blokując cała drogę przez około czternaście godzin.

W dniu 13 kwietnia 2021 roku uczestniczyliśmy w przekazaniu podwozi MAN TGX dla firmy Eko-Okna. Odbiór samochodów z przyczepami był w firmie Wecon w Strumieniu. Następnie pojazdy przejechały do ST Truck w Radlinie. Stamtąd, po krótkim postoju, część z nich pojechała do siedziby firmy Eko-Okna, gdzie rozpocznie sie ich eksploatacja.

Organy ścigania w Niemczech udzielają kierowcom z krajów Europy Wschodniej zniżek od 25 do 50 procent mandatów - prawda czy fałsz?