Kierowcy ciężarówek nie muszą robić testów przy wjeździe do Włoch, ale muszą się zarejestrować

Włochy wjazd ciężarówki

Rozporządzenie Ministra Zdrowia Włoch, z dnia 2 kwietnia 2021 r., nakłada dodatkowe ograniczenia na wszystkie osoby, które przebywały lub przejeżdżały tranzytem, w ciągu czternastu dni, przed wjazdem do Włoch w jednym lub kilku państwach i terytoriach wymienionych w wykazie.

 

Pośród krajów, które Włochy ujęły na swojej liście znajduje się również Polska, ale też: Austria - ze specjalnymi przepisami, Belgia, Bułgaria, Cypr, Chorwacja, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Irlandia, Łotwa , Litwa, Portugalia, Czechy, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja, Węgry, Islandia, Norwegia, Liechtenstein , Szwajcaria, Andora, Monako.

Obowiązujące do 30 kwietnia 2021 r. rozporządzenie stanowi, że przy wjeździe do Włoch obowiązkowe jest przedstawienie testu molekularnego lub antygenowego wykonanego nie później niż 48 godzin przed wjazdem, z wynikiem negatywnym, następnie pięciodniową izolację i kolejną sekundę test.

Zgodnie z wyjątkami dozwolonymi w art. 51 ust. 7 DPCM z dnia 2 marca 2021 r. po wjeździe do Włoch kierowcy zawodowi - bez objawów choroby - muszą mieć przy sobie standardowe zgłoszenie oraz standardowe środki zabezpieczające przed zakażeniem koronawirusem.

Oświadczenie musi być podpisane przez kierowcę i przesłane pocztą elektroniczną do władz sanitarnych w rejonie, w którym dokonywany jest wjazd. Wzór oświadczenia można pobrać, w języku angielskim, ze strony: esteri.it.

Wysokość kary za niezgłoszenie wynosi do 373 euro.

Przeczytaj też:
Konkurs dla kierowców ciężarówek Optifuel Challenge Renaullt Trucks - podajemy harmonogram eliminacji

Renault Trucks Polska ogłasza 10., jubileuszową edycję konkursu Optifuel Challenge.

 

Gwiazdy dla najlepszych

Dwa najnowsze, bogato wyposażone Actrosy 1848 odebrała firma Kawczyński Logistics ze Ślesina.

Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim psem?

Mało kto może narzekać tak na samotność, jak zawodowy kierowca, który średnio w roku spędza w delegacji 224 dni, a za kółkiem pokonuje dziesiątki tysięcy kilometrów, to jest około 87 tys. km w roku.

 

System poboru opłat drogowych dla ciężarówek e-TOLL przesunięty

Nowy system naliczania opłat za drogi krajowe i autostrady dla pojazdów pow. 3,5 t dmc. opóźniony.

Niemcy szykują nowy taryfikator mandatów za przekroczenie prędkości

Jeśli nowy katalog mandatów wejdzie w życie zgodnie z planem, kierowcy pojazdów powyżej 3,5 ton będą musieli być przygotowani na zapłacenie dwukrotnie wyższych mandatów, niż dotychczas.

Wydanie MAN TGX dla Eko-Okna

W dniu 13 kwietnia 2021 roku uczestniczyliśmy w przekazaniu podwozi MAN TGX dla firmy Eko-Okna. Odbiór samochodów z przyczepami był w firmie Wecon w Strumieniu. Następnie pojazdy przejechały do ST Truck w Radlinie. Stamtąd, po krótkim postoju, część z nich pojechała do siedziby firmy Eko-Okna, gdzie rozpocznie sie ich eksploatacja. 

 

Czy kierowcy ciężarówek z krajów Europy Wschodniej otrzymują niższe mandaty?

Organy ścigania w Niemczech udzielają kierowcom z krajów Europy Wschodniej zniżek od 25 do 50 procent mandatów - prawda czy fałsz?

 

Kto i kiedy ma pierwszeństwo?

Kolejność przejazdu to temat, który powinien być potraktowany priorytetowo na kursach prawa jazdy. U źle wyedukowanych kierowców często obowiązuje błędna zasada: kto szybszy ten pierwszy...

Kierowca śmieciarki we Wrocławiu zażywał narkotyki podczas pracy

Wrocławscy policjanci nie mogą narzekać na brak nietypowych interwencji, które na długo zapadają w pamięć. Taka właśnie miała miejsce przed kilkoma dniami we Wrocławiu. Wszystko zaczęło się od kontroli drogowej...

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL