Cyfrowe lusterko wsteczne w samochodach dostawczych Ford

Ford Transit lusterko cyfrowe

Nowe lusterko wewnętrzne działa również jako ekran i pokazuje sytuację na drodze za pomocą tylnej kamery. W rozwiązanie to można doposażyć modele Transit i Transit Custom.

 

Kierowcy zawodowi samochodów dostawczych nie mają dobrego widoku na to, co dzieje się z tyłu pojazdu. Ze względu na brak okien, ścianki działowej lub wypełnienie ładowni towarem, widok do tyłu przez lusterko wsteczne jest ograniczony. Lusterko wsteczne nie spełnia wtedy praktycznie żadnej funkcji.

Aby jednak umożliwić widok do tyłu, Ford opracował lusterko wewnętrzne, jako z pełnoekranowy wyświetlacz, które wygląda i może być również używane jak konwencjonalne lusterko wsteczne.

Według producenta, pole widzenia przez to lusterko jest dwukrotnie większe, niż w konwencjonalnych modelach a obraz jest dostosowywany do warunków dziennych lub nocnych za pomocą automatycznej regulacji jasności. Kamera zamontowana z tyłu pojazdu przesyła obrazy w wysokiej rozdzielczości i daje pewnego rodzaju panoramiczny obraz.

Urządzenia są kompatybilne z modelami Transita od roku budowy 2014 oraz wariantami furgonu, z tylnymi drzwiami bez okien, Transita Custom od roku budowy 2012.

Producent zwraca uwagę, że nowe lusterko wewnętrzne może pomóc i chronić pojazd przed uszkodzeniami związanymi z manewrowaniem, a także poprawia bezpieczeństwo osób znajdujących się w pobliżu tyłu samochodu.

Przeczytaj też:
Żabka kupiła eklektryczne dostawcze Volkswageny

Flotę Żabki zasiliły kolejne auta. Są to cztery elektryczne Volkswageny Transportery ABT, z których korzystać będą Interwencyjne Grupy Serwisowe, na co dzień obsługujące usterki w sklepach. To pierwsze tego typu auta z zabudową serwisową w Europie.

 

- Inwestycja w przyjazny środowisku, zeroemisyjny transport w miastach, to poprawa komfortu życia ich mieszkańców, dlatego stawiamy na rozwój Smart City logistics. Większość naszych placówek zlokalizowana jest w najbardziej atrakcyjnych punktach miast, o bardzo dużym natężeniu ruchu, często w ścisłym centrum. Zapewnienie odpowiedniego łańcucha dostaw do takich lokalizacji wymaga od nas odpowiedniego podejścia do planowania i obsługi sklepów, przy ograniczeniu emisji szkodliwych substancji oraz poziomu hałasu. Właśnie zainwestowaliśmy w cztery zeroemisyjne pojazdy serwisowe marki Volkswagen. Cały czas intensywnie śledzimy rynek motoryzacyjny w poszukiwaniu pojazdów zeroemisyjnych i zasilanych paliwami alternatywnymi, optymalnych do naszych potrzeb. Mowa tu również o pojazdach ciężarowych jak i osobowych dla kadry terenowej - mówi Adam Manikowski, Dyrektor Generalny Żabka Polska.

Do floty Żabki trafiły właśnie cztery elektryczne Volkswageny Transporter ABT. To pierwsze w Europie elektryczne samochody dostawcze z zabudową serwisową. Pojazdy zostały odpowiednio przygotowane, tak, by korzystać z nich mogły Interwencyjne Grupy Serwisowe Żabka zajmujące się ekspresowymi naprawami i serwisem urządzeń znajdujących się w sklepach Żabka w czterech miastach Polski: Poznaniu, Warszawie, Łodzi i Krakowie. Żabka zapewnia swoim franczyzobiorcom bezpłatny serwis w ramach współpracy franczyzowej. Fachowcy usuwają usterki dotyczące adaptacji, chłodnictwa, gastronomii, jak również problemy z zakresu wizualizacji i wyposażenia.

- Rozwijamy naszą pełną sukcesów współpracę z firmą Żabka Polska. Sieć Żabka to nasz długoletni, mocny klient flotowy. Pracując wspólnie stawiamy na elektromobilność, rozwiązania przyjazne środowisku i zwracamy się w kierunku ciągłego ulepszania tkanki miejskiej - tworzenia tzw. Smart City oraz dbania o poprawę jakości życia mieszkańców poprzez redukcję hałasu oraz emisji spalin. W ramach współpracy od lat zapewniamy sieci Żabka samochody flotowe, w ubiegłym roku dostarczyliśmy dwa nowoczesne elektryczne Volkswageny e-Crafter, a teraz flotę tej firmy zasiliły cztery elektryczne Transportery. W ten sposób spełniamy oczekiwania naszego klienta, razem podkreślając ogromną wagę rozwiązań zeroemisyjnych dla przyszłości naszych miast. Chcemy jako marka nie tylko dostarczać elektryczne samochody dostawcze, ale także współtworzyć nowoczesną logistykę miejską, promować alternatywne źródła energii, obalać mity i przełamywać bariery. Chcemy prowadzić z klientami dialog i wychodzić do nich z nowoczesnymi rozwiązaniami transportowymi - komentuje Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze.

Elektryczne pojazdy marki Volkswagen Samochody Dostawcze pomagają w codziennym, efektywnym funkcjonowaniu sklepów sieci Żabka. Poruszanie się elektrycznym Volkswagenem Transporterem ABT w centrum dużego miasta wiąże się z możliwością korzystania ze wszystkich udogodnień tworzonych przez samorządy dla samochodów elektrycznych. Mogą one bez przeszkód przemieszczać się tzw. buspasami, omijając w ten sposób uliczne korki oraz parkować bezpłatnie w miejskich strefach płatnego parkowania, co wpływa na efektywność logistyki i szybkość dotarcia do sklepów. Zarówno Volkswagen Samochody Dostawcze, jak i sieć Żabka, przykładają wagę do tego, by nowoczesne środki transportu były jak najbardziej ekologiczne. Wybrany przez Żabkę elektryczny Volkswagen Transporter ABT jest samochodem bezemisyjnym, nie zanieczyszcza powietrza spalinami, a dodatkowo nie emituje hałasu. Ma to bezpośredni wpływ na poprawę warunków życia mieszkańców miast, podwyższa komfort pracy kierowców jak również zapewnia franczyzobiorcom Żabki najwyższą jakości obsługi.

Elektryczne samochody dostawcze MAN eTGE we flocie DHL Parcel

Samochody elektryczne będzie można spotkać m.in. na ulicach Warszawy, Gdańska, czy Poznania.

Kto i kiedy ma pierwszeństwo?

Kolejność przejazdu to temat, który powinien być potraktowany priorytetowo na kursach prawa jazdy. U źle wyedukowanych kierowców często obowiązuje błędna zasada: kto szybszy ten pierwszy...

MAN TGE w programie Nasz nowy dom

Od czasu wprowadzenia na polski rynek samochodów dostawczych MAN TGE, MAN truck & Bus Polska wziął udział w licznych inicjatywach mających na celu pomoc nie tylko instytucjom charytatywnym, ale też konkretnym osobom.

 

Kierowcy ciężarówek nie muszą robić testów przy wjeździe do Włoch, ale muszą się zarejestrować

Rozporządzenie Ministra Zdrowia Włoch, z dnia 2 kwietnia 2021 r., nakłada dodatkowe ograniczenia na wszystkie osoby, które przebywały lub przejeżdżały tranzytem, w ciągu czternastu dni, przed wjazdem do Włoch w jednym lub kilku państwach i terytoriach wymienionych w wykazie.

 

Pierwsza w tym roku akcja Truck & Bus 2021 zakończona. Wzrosła liczba manipulacji tachografem

Ujawniono dane dotyczące kampanii Truck & Bus 2021 zorganizowanej przez Roadpol , europejską sieć policji drogowej.

 

Co się dzieje, gdy kierowca przedstawi sfałszowany test Covid-19?

Do zadań kontrolujących kierowców ciężarówek dołączyło nowe zadanie: sprawdzanie zaświadczeń o negatywnych testach na koronawirusa.

 

Wszystkie systemy Mercedesa...

Najpopularniejsze modele Actrosa i Arocsa będą wyposażone w Active Sideguard Assist od czerwca 2021 roku, ilekroć będzie potrzebny system wspomagania skrętu, ale nie wszystkie nowe wiadomości.

 

Ciężarówka zatrzymana z dwoma skradzionymi samochodami

We wtorek funkcjonariusze policji federalnej kontrolowali ciężarówki wjeżdżające na prom w Kilonii.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL