WiTD kontrole S3

Na S3 Inspektorzy ważyli samochody...

Szesnastokrotnie przeładowany samochód dostawczy.

 

W dniu 25 marca dolnośląscy inspektorzy transportu drogowego prowadzili działania na terenie powiatu legnickiego ukierunkowane na kontrolę wymiarów, mas oraz nacisków osi pojazdów przemieszczających się drogą ekspresową S3.

Pierwszym z zatrzymanych do kontroli był pojazd dostawczy o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 3500 kg i ładowności 220 kg. W wyniku ważenia inspektorzy stwierdzili, że jego dopuszczalna ładowność, wynosząca 220 kg, została przekroczona szesnastokrotnie. Rzeczywista masa pojazdu wynosiła 7000 kg, przekraczając dopuszczalną o 3500 kg. Stwierdzone naruszenie nie było nieumyślnym. Kierowca miał wiedzę na temat przeładowania pojazdu. Z okazanego dokumentu przewozowego wynikało, że waga ładunku wynosiła 3799 kg.

Kolejne dwa zatrzymane do kontroli pojazdy dostawcze ważyły 4950 kg i 4050 kg, przekraczając swoją dopuszczalną masę całkowitą odpowiednio o 1450 kg i 550 kg.

W wyniku ważenia zatrzymanego czteroosiowego samochodu ciężarowego inspektorzy stwierdzili, że została przekroczona jego rzeczywista masa o 4,8 t. Pojazd ważył 36,8 ton zamiast dopuszczalnych 32 ton.

Przeładowanym pojazdem przewożono luzem materiał niebezpieczny stały, zagrażający środowisku – o numerze UN 3077. Jednostka transportowa nie posiadała odpowiedniego oznakowania. Z przodu i z tyłu pojazdu umieszczono prostokątne tablice barwy pomarańczowej. Na bokach samochodu nie zamocowano tablic barwy pomarańczowej zaopatrzonych w numer rozpoznawczy zagrożenia oraz numer UN. Na obu bokach i z tyłu pojazdu nie umieszczono również nalepek ostrzegawczych wymaganych przy przewożonym materiale niebezpiecznym.

Info: WITD Dolny Śląsk

Przeczytaj też:
Nowe doskonalsze fotoradary na polskich drogach - sprawdź ich lokalizacje Nowatorska jakość sprzętu, wyłapująca serię pojazdów jednocześnie, ma być skutecznym straszkiem na kierowców.
Wymiana tachografów niezbędna przy międzynarodowych przewozach drogowych GITD przypomina, że do końca roku 2024 pojazdy wykorzystywane w międzynarodowych przewozach drogowych muszą zostać wyposażone w inteligentne tachografy drugiej wersji (tzw. retrofit).
Wynagrodzenia dla kierowców muszą wzrosnąć w 2024 roku Zmiany w wynagrodzeniach kierowców zawodowych w 2024 – o tym warto wiedzieć.
Skuteczne zmniejszenie kary nałożonej przez Border Force W lutym ubiegłego roku, zostały wprowadzone zmiany w przepisach w zakresie przeciwdziałania wjazdowi nielegalnych imigrantów na teren Wielkiej Brytanii. Kary są znacznie bardziej dotkliwe, a przewoźnicy są częściej na nie narażeni.
Nowe przepisy dotyczące pojazdów nienormatywnych W dniu 17 lutego 2024r. wchodzą w życie nowe przepisy w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych.
Dwa DAF-y LF w służbie Ośrodka Szkolenia Ochotniczej Straży Pożarnej Członkowie Ochotniczych Straży Pożarnych z województwa mazowieckiego mogą wziąć udział w szkoleniach, które przygotują ich do podniesienia kwalifikacji i uzyskania prawa jazdy kategorii C.
Surowa kara za jazdę ciężarówką z zawieszoną działalnością W dniu 01 lutego 2024 r. inspektorzy z WITD w Gdańsku zatrzymali do rutynowej kontroli zestaw ciężarowy.
Jakimi autami będą jeździć Polacy? Tegoroczna edycja badania Portfele Polaków pod lupą na zlecenie Volkswagen Financial Services przyniosła sporo niespodzianek.
Ponad tysiąc kilometrów ciężarówką w jedną dobę 1300 km przejechał kierowca ciężarówki w jedną dobę, bez uprawnień, bez karty w tachografie.