Na S3 Inspektorzy ważyli samochody...

WiTD kontrole S3

Szesnastokrotnie przeładowany samochód dostawczy.

 

W dniu 25 marca dolnośląscy inspektorzy transportu drogowego prowadzili działania na terenie powiatu legnickiego ukierunkowane na kontrolę wymiarów, mas oraz nacisków osi pojazdów przemieszczających się drogą ekspresową S3.

Pierwszym z zatrzymanych do kontroli był pojazd dostawczy o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 3500 kg i ładowności 220 kg. W wyniku ważenia inspektorzy stwierdzili, że jego dopuszczalna ładowność, wynosząca 220 kg, została przekroczona szesnastokrotnie. Rzeczywista masa pojazdu wynosiła 7000 kg, przekraczając dopuszczalną o 3500 kg. Stwierdzone naruszenie nie było nieumyślnym. Kierowca miał wiedzę na temat przeładowania pojazdu. Z okazanego dokumentu przewozowego wynikało, że waga ładunku wynosiła 3799 kg.

Kolejne dwa zatrzymane do kontroli pojazdy dostawcze ważyły 4950 kg i 4050 kg, przekraczając swoją dopuszczalną masę całkowitą odpowiednio o 1450 kg i 550 kg.

W wyniku ważenia zatrzymanego czteroosiowego samochodu ciężarowego inspektorzy stwierdzili, że została przekroczona jego rzeczywista masa o 4,8 t. Pojazd ważył 36,8 ton zamiast dopuszczalnych 32 ton.

Przeładowanym pojazdem przewożono luzem materiał niebezpieczny stały, zagrażający środowisku – o numerze UN 3077. Jednostka transportowa nie posiadała odpowiedniego oznakowania. Z przodu i z tyłu pojazdu umieszczono prostokątne tablice barwy pomarańczowej. Na bokach samochodu nie zamocowano tablic barwy pomarańczowej zaopatrzonych w numer rozpoznawczy zagrożenia oraz numer UN. Na obu bokach i z tyłu pojazdu nie umieszczono również nalepek ostrzegawczych wymaganych przy przewożonym materiale niebezpiecznym.

Info: WITD Dolny Śląsk

Przeczytaj też:
Konkurs dla kierowców ciężarówek Optifuel Challenge Renaullt Trucks - podajemy harmonogram eliminacji

Renault Trucks Polska ogłasza 10., jubileuszową edycję konkursu Optifuel Challenge.

 

Gwiazdy dla najlepszych

Dwa najnowsze, bogato wyposażone Actrosy 1848 odebrała firma Kawczyński Logistics ze Ślesina.

Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim psem?

Mało kto może narzekać tak na samotność, jak zawodowy kierowca, który średnio w roku spędza w delegacji 224 dni, a za kółkiem pokonuje dziesiątki tysięcy kilometrów, to jest około 87 tys. km w roku.

 

System poboru opłat drogowych dla ciężarówek e-TOLL przesunięty

Nowy system naliczania opłat za drogi krajowe i autostrady dla pojazdów pow. 3,5 t dmc. opóźniony.

Niemcy szykują nowy taryfikator mandatów za przekroczenie prędkości

Jeśli nowy katalog mandatów wejdzie w życie zgodnie z planem, kierowcy pojazdów powyżej 3,5 ton będą musieli być przygotowani na zapłacenie dwukrotnie wyższych mandatów, niż dotychczas.

Wydanie MAN TGX dla Eko-Okna

W dniu 13 kwietnia 2021 roku uczestniczyliśmy w przekazaniu podwozi MAN TGX dla firmy Eko-Okna. Odbiór samochodów z przyczepami był w firmie Wecon w Strumieniu. Następnie pojazdy przejechały do ST Truck w Radlinie. Stamtąd, po krótkim postoju, część z nich pojechała do siedziby firmy Eko-Okna, gdzie rozpocznie sie ich eksploatacja. 

 

Czy kierowcy ciężarówek z krajów Europy Wschodniej otrzymują niższe mandaty?

Organy ścigania w Niemczech udzielają kierowcom z krajów Europy Wschodniej zniżek od 25 do 50 procent mandatów - prawda czy fałsz?

 

Kto i kiedy ma pierwszeństwo?

Kolejność przejazdu to temat, który powinien być potraktowany priorytetowo na kursach prawa jazdy. U źle wyedukowanych kierowców często obowiązuje błędna zasada: kto szybszy ten pierwszy...

Kierowca śmieciarki we Wrocławiu zażywał narkotyki podczas pracy

Wrocławscy policjanci nie mogą narzekać na brak nietypowych interwencji, które na długo zapadają w pamięć. Taka właśnie miała miejsce przed kilkoma dniami we Wrocławiu. Wszystko zaczęło się od kontroli drogowej...

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL