Pierwsza w tym roku akcja Truck & Bus 2021 zakończona. Wzrosła liczba manipulacji tachografem

Ujawniono dane dotyczące kampanii Truck & Bus 2021 zorganizowanej przez Roadpol , europejską sieć policji drogowej.
Kontrole ciężkich pojazdów, zarówno ciężarówek, jak i autobusów, odbywały się w dniach od 8 do 14 lutego2021 r. i dotyczyły głównych europejskich dróg i autostrad.
Inicjatywa ma na celu weryfikację zachowań kierowców ciężarówek, aby byli bardziej świadomi znaczenia prawidłowej jazdy, a co za tym idzie, podniesienia poziomu bezpieczeństwa na drogach. Łącznie wszystkie jednostki europejskiej policji drogowej skontrolowały 240 924 pojazdy użytkowe i 88 505 autobusów.
Tegoroczna akcja ujawniła wzrost liczby naruszeń. Wśród najczęściej występujących naruszeń, znacznie większych, niż w ostatniej kampanii prewencyjnej z października 2020 r., wyróżnia się ingerencja w tachograf.
Z 4255 przypadków nielegalnego obchodzenia się z tachografem policja wykryła 796 naruszeń elementów wewnętrznych. Praktyka ta ma na celu obejście rejestracji podstawowych parametrów dotyczących czasu pracy kierowcy zawodowego. Dla przypomnienia: w październiku 2020 r. liczba przypadków manipulacji tachografem wyniosła 321 na 206304 skontrolowanych ciężarówek.
Oprócz ingerencji w tachograf pojawiło się kilka raczej niepokojących naruszeń, które mogą powodować sytuacje potencjalnego zagrożenia. Prawie jeden policjant na trzech kontrolujących ujawnił naruszenie. W sumie wykroczenia kierowców wyniosły 66 919, czyli 26,93% ogółu kontroli. W 1769 przypadkach, ze względu na potencjalnie niebezpieczne sytuacje, policjanci musieli zatrzymać ciężarówkę, uniemożliwiając kierowcy dalszą jazdę.
Do najczęstszych naruszeń należy nieprzestrzeganie czasu jazdy i odpoczynku, co w naturalny sposób negatywnie wpływa na kondycję psychofizyczną kierowców podczas prowadzenia pojazdu. 10 773 kierowców ciężarówek zostało ukaranych za nieprzestrzeganie czasów jazdy i odpoczynku. Wśród nich 116 jechało w stanie odurzenia, a kolejne 4 pod wpływem narkotyków.
Stwierdzono również różne nieprawidłowości w zakresie maksymalnej prędkości i stanu technicznego pojazdów. Powodem złego stanu technicznego była niewłaściwa lub brak obsługi codziennej pojazdu. Pojazdy z problemami technicznymi to 3969, 2072 przeładowane i 1315 z ładunkiem zamocowanym w niewłaściwy sposób - przez co stwarzały niebezpieczeństwo.
Kolejna kampania Roadpol zaplanowana jest na wiosnę, od 10 do 16 maja 2021 roku.

Renault Trucks Polska ogłasza 10., jubileuszową edycję konkursu Optifuel Challenge.

Dwa najnowsze, bogato wyposażone Actrosy 1848 odebrała firma Kawczyński Logistics ze Ślesina.

Mało kto może narzekać tak na samotność, jak zawodowy kierowca, który średnio w roku spędza w delegacji 224 dni, a za kółkiem pokonuje dziesiątki tysięcy kilometrów, to jest około 87 tys. km w roku.

Nowy system naliczania opłat za drogi krajowe i autostrady dla pojazdów pow. 3,5 t dmc. opóźniony.

Jeśli nowy katalog mandatów wejdzie w życie zgodnie z planem, kierowcy pojazdów powyżej 3,5 ton będą musieli być przygotowani na zapłacenie dwukrotnie wyższych mandatów, niż dotychczas.

W dniu 13 kwietnia 2021 roku uczestniczyliśmy w przekazaniu podwozi MAN TGX dla firmy Eko-Okna. Odbiór samochodów z przyczepami był w firmie Wecon w Strumieniu. Następnie pojazdy przejechały do ST Truck w Radlinie. Stamtąd, po krótkim postoju, część z nich pojechała do siedziby firmy Eko-Okna, gdzie rozpocznie sie ich eksploatacja.

Organy ścigania w Niemczech udzielają kierowcom z krajów Europy Wschodniej zniżek od 25 do 50 procent mandatów - prawda czy fałsz?

Duńska policja poinformowała o kontroli drogowej polskiej ciężarówki i nałożeniu gigantycznej grzywny.

Kolejność przejazdu to temat, który powinien być potraktowany priorytetowo na kursach prawa jazdy. U źle wyedukowanych kierowców często obowiązuje błędna zasada: kto szybszy ten pierwszy...