Przegoniliśmy Zachód - zakupy nowych samochodów ciężarowych w Europie

Sprzedaż samochodów ciężarowych

Europejski rynek pojazdów przemysłowych wykazuje ogólne oznaki ożywienia, ale porusza się, jakby z dwoma prędkościami. Wschodnia część jest do przodu, a zachodnia wciąż w tyle, z wyjątkiem Włoch, gdzie sprzedaż wzrosła o dziesięć procent.

 

Tak wygląda dziś sytuacja, którą pokazują sondaże Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów Przemysłowych (ACEA), dotyczące rejestracji w lutym. Ogółem w miesiącu zarejestrowano 156 144 jednostki, co oznacza wzrost o 1,2% w porównaniu z tym samym miesiącem 2020 r. (Kiedy to we Włoszech pojawiły się pierwsze ograniczenia spowodowane pandemią Covid-19). Jednak wzrost jest skoncentrowany w Europie Wschodniej, z + 17,2%, podczas gdy na Zachodzie pozostaje na minusie. Podobnie, jak pierwsze dwa lata ogólnie na minusie, z zarejestrowanymi 297 651 szt. pojazdów (- 3,3%). W Europie Zachodniej największy spadek odnotowała Hiszpania (-22%), a następnie Niemcy (-9,6%). We Francji wielkość sprzedaży była mniej więcej podobna do ubiegłorocznej (-0,2%), podczas gdy Włochy były jedynym dużym rynkiem, na którym odnotowano wzrost (+ 1,9%).

W segmencie pojazdów o masie całkowitej powyżej 3,5 tony europejskie rejestracje wzrosły w lutym o 6,6%, głównie za sprawą dobrych wyników na rynkach Europy Wschodniej (+ 33,1%). trzy z czterech największych rynków Europy Zachodniej również wypadają pozytywnie: Włochy (+ 12,3%), Hiszpania (+ 6,4%) i Niemcy (+ 1,2%). W pierwszych dwóch latach rejestracje w Europie utrzymywały się na stabilnym poziomie (-0,3%) w porównaniu z rokiem poprzednim. Patrząc ponownie na główne rynki, popyt spadł we Francji (-6,5%), Niemczech (-5,4%) i Hiszpanii (-4,1%), podczas gdy we Włoszech odnotowano wzrost o 9,9%.

Ograniczając analizę do pojazdów o masie całkowitej powyżej 16 ton, w lutym w Europie zarejestrowano 19 630 sztuk, co oznacza wzrost o 8,8%. Europa Wschodnia zapewniła silny impuls do tego wzrostu (+ 36%), a Polska, jeden z najważniejszych rynków pod względem wolumenu, odnotowała wzrost sprzedaży ciężarówek o 51,3%. Z wyjątkiem Francji (-10,2%), główne rynki Europy Zachodniej również znacząco przyczyniły się do pozytywnych wyników regionu: Włochy (+ 15,8%), Hiszpania (+ 9,7%) i Niemcy (+ 4,2%). W pierwszych dwóch miesiącach 2021 r. Rejestracje wzrosły o 2% na poziomie europejskim. Wyniki były różne na czterech głównych rynkach UE, przy czym Włochy odnotowały wzrost (+ 11,7%), podczas, gdy Francja wypadła gorzej niż rok wcześniej (-9%).

 

 

Przeczytaj też:
Co dalej z IVECO?

CNH Industrial NV zawiesił negocjacje z chińską grupą FAW w sprawie sprzedaży producenta ciężarówek i autobusów IVECO.

 

Niemcy szykują nowy taryfikator mandatów za przekroczenie prędkości

Jeśli nowy katalog mandatów wejdzie w życie zgodnie z planem, kierowcy pojazdów powyżej 3,5 ton będą musieli być przygotowani na zapłacenie dwukrotnie wyższych mandatów, niż dotychczas.

Rekordowe wzrosty sprzedaży ciężarówek

Rejestracje nowych samochodów ciężarowych w marcu 2021.

 

Kabina ciężarówki – mobilne centrum dowodzenia kierowcy. Jak się zmieniały?

Kabiny ciężarówek to dziś niemal zdalne biura, w których kierowcy ciężarówek spędzają zwykle więcej czasu niż we własnym mieszkaniu - bo nawet 294 dni w roku.

 

Kłopoty producentów ciężarówek z częściami do pojazdów są coraz większe

Pandemia to nie tylko brak pracowników w fabrykach. Firmy borykają się również z brakiem podzespołów do montażu pojazdów.

 

Renault Trucks T X-64 - nowy produkt eksportowy fabryki pojazdów używanych

Renault Trucks rozwija ofertę używanych samochodów ciężarowych i rozpoczyna sprzedaż odnowionych ciężarówek po remoncie w fabryce Used Trucks w Bourg-en-Bresse.

 

Andreas Renschler, odchodzi w VW. Jaka będzie jego emerytura?

Czołowa postać branży producentów ciężarówek, najpierw w Mercedes-Benz ostatnio w Traton, pożegnał się z koncernem.

 

PETRONAS Urania – nowa gama olejów syntetycznych do samochodów ciężarowych

Oleje silnikowe z nowej gamy PETRONAS Urania to najnowocześniejsze produkty dostosowane do rosnących wymagań rynkowych firm transportowych. Powstały na bazie autorskiej technologii StrongTech.

 

Najwyższy podnośnik koszowy znajduje się w Gdańsku

Dzięki podnośnikowi strażacy mogą skuteczne prowadzić działania ratowniczo-gaśnicze na wysokości 81 m.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL