Wszystkie systemy Mercedesa...

Mercedes-Benz Actros systemy bezpieczeństwa

Najpopularniejsze modele Actrosa i Arocsa będą wyposażone w Active Sideguard Assist od czerwca 2021 roku, ilekroć będzie potrzebny system wspomagania skrętu, ale nie wszystkie nowe wiadomości.

 

Mercedes-Benz Trucks inwestuje setki milionów euro rocznie w badania i rozwój, aby systemy wspomagające jeszcze bardziej wspomagały kierowców zawodowych w ich pracy i zwiększały bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg. Najnowsze przykłady obejmują Active Sideguard Assist z funkcją automatycznego hamowania i Active Drive Assist 2 z funkcją automatycznego zatrzymania awaryjnego, które firma zaprezentowała światu zeszłej jesieni. Ze skutkiem natychmiastowym klienci w 24 krajach UE i na wybranych rynkach poza UE mogą zamówić nowe systemy wspomagania bezpieczeństwa do wielu samochodów ciężarowych Mercedes-Benz, dla których są one dostępne. Produkcja rusza w czerwcu 2021 roku.

Mercedes-Benz Sideguard Assist na rynku od 2016 roku

Przebywanie na drodze ciężarówki w ruchu miejskim, czasami na wąskich drogach lub skrzyżowaniach, jest wyzwaniem dla wielu zawodowych kierowców. Dotyczy to zwłaszcza manewrów skrętu. Kierowca musi zwracać uwagę na sygnalizację świetlną, oznakowanie oraz nadjeżdżający i poprzeczny ruch z przodu, a także pieszych i rowerzystów z boku. Problem: uczestnicy ruchu często nie zdają sobie sprawy, że kierowca ciężarówki może ich nawet nie widzieć w pewnych sytuacjach.

W takich sytuacjach pomocny może być Sideguard Assist (S1R), opracowany przez Mercedes-Benz Trucks i dostępny fabrycznie dla wielu wariantów modeli Actros, Arocs i Econic od 2016 roku. Sideguard Assist może ostrzec kierowcę za pomocą wieloetapowego procesu podczas skrętu w prawo w przypadku, gdy system rozpozna na przykład pieszego lub rowerzystę w strefie monitorowania po stronie pasażera.

Nowość: Active Sideguard Assist z automatycznym hamowaniem

Od czerwca 2021 Sideguard Assist (S1R) zostanie zastąpiony w większości modeli Actros i Arocs'a nowym Active Sideguard Assist (S1X) wyposażonym w dodatkową funkcję, która w pewnych okolicznościach może ratować życie: Active Sideguard Assist (ASGA) może nie tylko ostrzec kierowcę o poruszających się pieszych lub rowerzystach po prawej stronie kabiny, ale także zainicjować manewr automatycznego hamowania (przy prędkościach skrętu do 20 km/h), powodując zatrzymanie pojazdu w przypadku, gdy kierowca nie reaguje na sygnały ostrzegawcze.

Nowość: Active Drive Assist 2 z funkcją zatrzymania awaryjnego

Active Drive Assist (ADA) to również krok naprzód w zakresie bezpieczeństwa - to system, który w 2018 roku uczynił nowego Actrosa pierwszą na świecie seryjną ciężarówką z możliwością częściowo zautomatyzowanej jazdy (poziom SAE 2). Pod pewnymi warunkami aktywnie wspiera kierowcę i może automatycznie utrzymywać odległość od poprzedzającego pojazdu, przyspieszać, a także kierować, jeśli spełnione są niezbędne warunki systemowe, takie jak odpowiedni promień zakrętu lub dobrze widoczne oznakowanie drogi. Jeśli kierowca podejdzie zbyt blisko poprzedzającego pojazdu, ADA może automatycznie zahamować ciężarówkę do momentu przywrócenia ustalonej z góry minimalnej odległości. Gdy to nastąpi, system może ponownie przyspieszyć ciężarówkę do wcześniej ustalonej prędkości.

Dostępna od czerwca 2021 r. najnowsza generacja ADA 2 potrafi jeszcze więcej: system jest w stanie zainicjować zatrzymanie awaryjne, jeśli rozpozna, że ​​kierowca nie był aktywnie zaangażowany w proces jazdy przez dłuższy czas, np. z powodu problemów zdrowotnych. Najpierw system wysyła do kierowcy żądanie wizualne i dźwiękowy, aby położył ręce na kierownicy. Ale jeśli nie zareaguje po 60 sekundach, nawet po wielu ostrzeżeniach, hamując, kierując, przyspieszając lub obsługując systemy pojazdu za pomocą przycisków na kierownicy, w ramach swoich ograniczeń system może zahamować, dopóki ciężarówka bezpiecznie nie zatrzyma się. zatrzymał się na swoim pasie ruchu, ostrzegając następujące pojazdy za pomocą świateł awaryjnych. Manewr zatrzymania awaryjnego zainicjowany przez system można zatrzymać w dowolnym momencie za pomocą kick-down. Jeśli wózek się zatrzyma, system może automatycznie włączyć nowy elektroniczny hamulec postojowy. Ponadto drzwi są odblokowane, dzięki czemu ratownicy medyczni i inne osoby udzielające pierwszej pomocy mogą bezpośrednio dotrzeć do kierowcy w przypadku nagłego wypadku medycznego.

Active Brake Assist 5 - asystent hamowania awaryjnego na autostradach iw ruchu miejskim

Automatycznej interwencji hamowania Active Sideguard Assist i automatycznego zatrzymania awaryjnego Active Drive Assist 2 nie należy mylić z funkcją hamowania awaryjnego Active Brake Assist 5. ABA 5 współpracuje z połączeniem systemów radarowych i kamerowych. W porównaniu z ABA 4, może reagować na poruszające się osoby nie tylko częściowym, ale także zautomatyzowanym manewrem hamowania z pełnym zatrzymaniem do prędkości pojazdu 50 km / h.

Jeśli ABA 5 rozpozna niebezpieczeństwo wypadku z poprzedzającym pojazdem, nieruchomą przeszkodą lub pieszego nadjeżdżającym, przejeżdżającym, idącym własnym pasem lub nagle zatrzymującym się w wyniku szoku, kierowca może najpierw otrzymać ostrzeżenie wizualne lub dźwiękowe. Jeśli kierowca nie zareaguje odpowiednio, system może w drugim kroku zainicjować manewr częściowego hamowania ze zmniejszeniem prędkości nawet o trzy metry na sekundę, co odpowiada ok. 50 procent maksymalnej skuteczności hamowania. Jeśli jednak kolizja jest nieuchronna, w granicach systemu ABA 5 może wykonać automatyczny manewr hamowania awaryjnego z pełnym zatrzymaniem, a następnie włączyć nowy elektroniczny hamulec postojowy po zatrzymaniu się.

Do wszystkich systemów bezpieczeństwa Mercedes-Benz Trucks obowiązują następujące zasady: wszystkie zostały zaprojektowane tak, aby w jak największym stopniu wspierać kierowcę w ramach ograniczeń systemu - jednak zgodnie z prawem kierowca ponosi pełną i ostateczną odpowiedzialność za swoje lub jej pojazd.

 

Przeczytaj też:
Konkurs dla kierowców ciężarówek Optifuel Challenge Renaullt Trucks - podajemy harmonogram eliminacji

Renault Trucks Polska ogłasza 10., jubileuszową edycję konkursu Optifuel Challenge.

 

Gwiazdy dla najlepszych

Dwa najnowsze, bogato wyposażone Actrosy 1848 odebrała firma Kawczyński Logistics ze Ślesina.

Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim psem?

Mało kto może narzekać tak na samotność, jak zawodowy kierowca, który średnio w roku spędza w delegacji 224 dni, a za kółkiem pokonuje dziesiątki tysięcy kilometrów, to jest około 87 tys. km w roku.

 

System poboru opłat drogowych dla ciężarówek e-TOLL przesunięty

Nowy system naliczania opłat za drogi krajowe i autostrady dla pojazdów pow. 3,5 t dmc. opóźniony.

Niemcy szykują nowy taryfikator mandatów za przekroczenie prędkości

Jeśli nowy katalog mandatów wejdzie w życie zgodnie z planem, kierowcy pojazdów powyżej 3,5 ton będą musieli być przygotowani na zapłacenie dwukrotnie wyższych mandatów, niż dotychczas.

Wydanie MAN TGX dla Eko-Okna

W dniu 13 kwietnia 2021 roku uczestniczyliśmy w przekazaniu podwozi MAN TGX dla firmy Eko-Okna. Odbiór samochodów z przyczepami był w firmie Wecon w Strumieniu. Następnie pojazdy przejechały do ST Truck w Radlinie. Stamtąd, po krótkim postoju, część z nich pojechała do siedziby firmy Eko-Okna, gdzie rozpocznie sie ich eksploatacja. 

 

Czy kierowcy ciężarówek z krajów Europy Wschodniej otrzymują niższe mandaty?

Organy ścigania w Niemczech udzielają kierowcom z krajów Europy Wschodniej zniżek od 25 do 50 procent mandatów - prawda czy fałsz?

 

Używane ciężarówki Mercedes-Benz z gwarancją na układ napędowy

Używane ciężarówki z etykietą programu Mercedes-Benz Certified są już dostępne w Polsce. Ciężarówki są sprawdzone pod względem technicznym i objęte 12- lub 24-miesięczną gwarancją.

Podwozie Mercedes-Benz Actros zabudowa frontloader marki Terberg

Pierwsza w Polsce śmieciarka frontloader na podwoziu czteroosiowego Actrosa 3543 dla firmy EKO z Kalisza.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL