Mercedes-Benz Actros systemy bezpieczeństwa

Wszystkie systemy Mercedesa...

Najpopularniejsze modele Actrosa i Arocsa będą wyposażone w Active Sideguard Assist od czerwca 2021 roku, ilekroć będzie potrzebny system wspomagania skrętu, ale nie wszystkie nowe wiadomości.

 

Mercedes-Benz Trucks inwestuje setki milionów euro rocznie w badania i rozwój, aby systemy wspomagające jeszcze bardziej wspomagały kierowców zawodowych w ich pracy i zwiększały bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg. Najnowsze przykłady obejmują Active Sideguard Assist z funkcją automatycznego hamowania i Active Drive Assist 2 z funkcją automatycznego zatrzymania awaryjnego, które firma zaprezentowała światu zeszłej jesieni. Ze skutkiem natychmiastowym klienci w 24 krajach UE i na wybranych rynkach poza UE mogą zamówić nowe systemy wspomagania bezpieczeństwa do wielu samochodów ciężarowych Mercedes-Benz, dla których są one dostępne. Produkcja rusza w czerwcu 2021 roku.

Mercedes-Benz Sideguard Assist na rynku od 2016 roku

Przebywanie na drodze ciężarówki w ruchu miejskim, czasami na wąskich drogach lub skrzyżowaniach, jest wyzwaniem dla wielu zawodowych kierowców. Dotyczy to zwłaszcza manewrów skrętu. Kierowca musi zwracać uwagę na sygnalizację świetlną, oznakowanie oraz nadjeżdżający i poprzeczny ruch z przodu, a także pieszych i rowerzystów z boku. Problem: uczestnicy ruchu często nie zdają sobie sprawy, że kierowca ciężarówki może ich nawet nie widzieć w pewnych sytuacjach.

W takich sytuacjach pomocny może być Sideguard Assist (S1R), opracowany przez Mercedes-Benz Trucks i dostępny fabrycznie dla wielu wariantów modeli Actros, Arocs i Econic od 2016 roku. Sideguard Assist może ostrzec kierowcę za pomocą wieloetapowego procesu podczas skrętu w prawo w przypadku, gdy system rozpozna na przykład pieszego lub rowerzystę w strefie monitorowania po stronie pasażera.

Nowość: Active Sideguard Assist z automatycznym hamowaniem

Od czerwca 2021 Sideguard Assist (S1R) zostanie zastąpiony w większości modeli Actros i Arocs'a nowym Active Sideguard Assist (S1X) wyposażonym w dodatkową funkcję, która w pewnych okolicznościach może ratować życie: Active Sideguard Assist (ASGA) może nie tylko ostrzec kierowcę o poruszających się pieszych lub rowerzystach po prawej stronie kabiny, ale także zainicjować manewr automatycznego hamowania (przy prędkościach skrętu do 20 km/h), powodując zatrzymanie pojazdu w przypadku, gdy kierowca nie reaguje na sygnały ostrzegawcze.

Nowość: Active Drive Assist 2 z funkcją zatrzymania awaryjnego

Active Drive Assist (ADA) to również krok naprzód w zakresie bezpieczeństwa - to system, który w 2018 roku uczynił nowego Actrosa pierwszą na świecie seryjną ciężarówką z możliwością częściowo zautomatyzowanej jazdy (poziom SAE 2). Pod pewnymi warunkami aktywnie wspiera kierowcę i może automatycznie utrzymywać odległość od poprzedzającego pojazdu, przyspieszać, a także kierować, jeśli spełnione są niezbędne warunki systemowe, takie jak odpowiedni promień zakrętu lub dobrze widoczne oznakowanie drogi. Jeśli kierowca podejdzie zbyt blisko poprzedzającego pojazdu, ADA może automatycznie zahamować ciężarówkę do momentu przywrócenia ustalonej z góry minimalnej odległości. Gdy to nastąpi, system może ponownie przyspieszyć ciężarówkę do wcześniej ustalonej prędkości.

Dostępna od czerwca 2021 r. najnowsza generacja ADA 2 potrafi jeszcze więcej: system jest w stanie zainicjować zatrzymanie awaryjne, jeśli rozpozna, że ​​kierowca nie był aktywnie zaangażowany w proces jazdy przez dłuższy czas, np. z powodu problemów zdrowotnych. Najpierw system wysyła do kierowcy żądanie wizualne i dźwiękowy, aby położył ręce na kierownicy. Ale jeśli nie zareaguje po 60 sekundach, nawet po wielu ostrzeżeniach, hamując, kierując, przyspieszając lub obsługując systemy pojazdu za pomocą przycisków na kierownicy, w ramach swoich ograniczeń system może zahamować, dopóki ciężarówka bezpiecznie nie zatrzyma się. zatrzymał się na swoim pasie ruchu, ostrzegając następujące pojazdy za pomocą świateł awaryjnych. Manewr zatrzymania awaryjnego zainicjowany przez system można zatrzymać w dowolnym momencie za pomocą kick-down. Jeśli wózek się zatrzyma, system może automatycznie włączyć nowy elektroniczny hamulec postojowy. Ponadto drzwi są odblokowane, dzięki czemu ratownicy medyczni i inne osoby udzielające pierwszej pomocy mogą bezpośrednio dotrzeć do kierowcy w przypadku nagłego wypadku medycznego.

Active Brake Assist 5 - asystent hamowania awaryjnego na autostradach iw ruchu miejskim

Automatycznej interwencji hamowania Active Sideguard Assist i automatycznego zatrzymania awaryjnego Active Drive Assist 2 nie należy mylić z funkcją hamowania awaryjnego Active Brake Assist 5. ABA 5 współpracuje z połączeniem systemów radarowych i kamerowych. W porównaniu z ABA 4, może reagować na poruszające się osoby nie tylko częściowym, ale także zautomatyzowanym manewrem hamowania z pełnym zatrzymaniem do prędkości pojazdu 50 km / h.

Jeśli ABA 5 rozpozna niebezpieczeństwo wypadku z poprzedzającym pojazdem, nieruchomą przeszkodą lub pieszego nadjeżdżającym, przejeżdżającym, idącym własnym pasem lub nagle zatrzymującym się w wyniku szoku, kierowca może najpierw otrzymać ostrzeżenie wizualne lub dźwiękowe. Jeśli kierowca nie zareaguje odpowiednio, system może w drugim kroku zainicjować manewr częściowego hamowania ze zmniejszeniem prędkości nawet o trzy metry na sekundę, co odpowiada ok. 50 procent maksymalnej skuteczności hamowania. Jeśli jednak kolizja jest nieuchronna, w granicach systemu ABA 5 może wykonać automatyczny manewr hamowania awaryjnego z pełnym zatrzymaniem, a następnie włączyć nowy elektroniczny hamulec postojowy po zatrzymaniu się.

Do wszystkich systemów bezpieczeństwa Mercedes-Benz Trucks obowiązują następujące zasady: wszystkie zostały zaprojektowane tak, aby w jak największym stopniu wspierać kierowcę w ramach ograniczeń systemu - jednak zgodnie z prawem kierowca ponosi pełną i ostateczną odpowiedzialność za swoje lub jej pojazd.

 

Przeczytaj też:
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Nowe doskonalsze fotoradary na polskich drogach - sprawdź ich lokalizacje Nowatorska jakość sprzętu, wyłapująca serię pojazdów jednocześnie, ma być skutecznym straszkiem na kierowców.
Wynagrodzenia dla kierowców muszą wzrosnąć w 2024 roku Zmiany w wynagrodzeniach kierowców zawodowych w 2024 – o tym warto wiedzieć.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Skuteczne zmniejszenie kary nałożonej przez Border Force W lutym ubiegłego roku, zostały wprowadzone zmiany w przepisach w zakresie przeciwdziałania wjazdowi nielegalnych imigrantów na teren Wielkiej Brytanii. Kary są znacznie bardziej dotkliwe, a przewoźnicy są częściej na nie narażeni.
Dwa DAF-y LF w służbie Ośrodka Szkolenia Ochotniczej Straży Pożarnej Członkowie Ochotniczych Straży Pożarnych z województwa mazowieckiego mogą wziąć udział w szkoleniach, które przygotują ich do podniesienia kwalifikacji i uzyskania prawa jazdy kategorii C.
Jakimi autami będą jeździć Polacy? Tegoroczna edycja badania Portfele Polaków pod lupą na zlecenie Volkswagen Financial Services przyniosła sporo niespodzianek.
Drugi historyczny wynik sprzedaży w Daimler Truck Polska Daimler Truck Polska sprzedał 5881 pojazdów ciężarowych i utrzymał 2. pozycję pod względem udziału w rynku.