Solaris 25 lat

Dwadzieścia pięć lat firmy Solaris

Mija dwadzieścia pięć lat od momentu, w którym Solaris wyprodukował pierwszy niskopodłogowy autobus miejski.

 

W dniu 22 marca 1996 roku z fabryki w Bolechowie wyjechał pierwszy autobus. Wówczas w firmie pracowało raptem 36 osób, a przez cały rok wyprodukowała 56 niskopodłogowych pojazdów. Dziś na międzynarodowy sukces Solarisa pracuje 2700 pracowników w Polsce i za granicą, zaś liczba pojazdów, które wyjechały na ulice europejskich miast w ciągu minionych 12 miesięcy wyniosła 1560, spośród których niemal 700 posiadało napędy elektryczne.

Przez ten czas w firmie zmieniło się niemal wszystko. Prawdziwą transformację przeszło również - z wielką pomocą autobusów Urbino - oblicze europejskiego transportu miejskiego. Dziś Solaris świętuje swoją rocznicę, podkreślając, że niezwykła historia firmy i jej spektakularny rozwój to przede wszystkim wynik wysiłku pracowników, którym przyświecają wspólne wartości.

Od samego początku kluczem rynkowego sukcesu firmy były innowacje. Już dwie dekady temu Solaris postawił na elektromobilność i nieustannie rozwija technologie zmniejszające wpływ na środowisko naturalne. W bezemisyjnym portfolio Urbino są dziś autobusy wodorowe, autobusy elektryczne i trolejbusy, a Solaris wyrósł na jednego z europejskich liderów w tym obszarze, eksperta w branży, wyróżnianego licznymi nagrodami i będącego aktywnym członkiem stowarzyszeń i konsorcjów.

Korzystając z doświadczenia konstrukcji i budowy ponad 20 tysięcy pojazdów, Solaris patrzy dziś przede wszystkim w przyszłość, stawiając przed sobą ambitny cel, by z każdym realizowanym kontraktem realnie zmieniać oblicze transportu publicznego – na ekologiczny, dostępny, zrównoważony. Oprócz oferowania klientom najlepszych produktów i usług, Solaris chce przede wszystkim wspierać operatorów transportu publicznego i władze miast w procesie transformacji transportu na czysty, cichy i atrakcyjny dla mieszkańców. Powodowane jest to przekonaniem, że nowoczesna komunikacja zbiorowa jest fundamentem zrównoważonych miast.

Przeczytaj też:
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Pierwszy MAN eTruck sprzedany w Polsce W piątek 19 stycznia 2024 r. w Krakowie została podpisana pierwsza w Polsce umowa sprzedaży w pełni elektrycznej ciężarówki MAN eTruck.
Rozpoczęcie sprzedaży nowego eSprintera i Sprintera Mercedes-Benz eSprinter o zasięgu do 440 kilometrów.