ITD kontrole S3

Nocne działania inspektorów ITD na S3

Dwa zatrzymane pojazdy nienormatywne, cztery wszczęte postępowania administracyjne za naruszenia przepisów prawa o ruchu drogowym, czasu pracy oraz dotyczących użytkowania urządzeń rejestrujących, to efekt nocnych działań inspektorów z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu.

 

W nocy z 16 na 17 marca inspektorzy Transportu Drogowego prowadzili działania, na drodze ekspresowej S3 na terenie powiatu legnickiego, ukierunkowane na kontrolę pojazdów nienormatywnych. Wytypowano i zatrzymano do kontroli dwa zestawy pojazdów, którymi przewożono elementy elektrowni wiatrowych. Już na pierwszy rzut oka pojazdy znacząco przekraczały dopuszczalne wymiary. Okazało się również, że przejazd nie był zabezpieczony poprzez dostateczną ilość pojazdów pilotujących. Brakowało bowiem pojazdu poprzedzającego przejazd.

Zmierzono zatrzymane zestawy pojazdów i stwierdzono, że jeden z nich przekraczał długość 54 m, a kolejny 33 metry. Szerokość pierwszego przekraczała 4,2, a następnego 3,3 metra. Kierowcy okazali wymagane zezwolenia na przejazd pojazdów nienormatywnych.

Naruszone zostały jednak zasady dotyczące ich pilotowania. Brakowało jednego pojazdu pilotującego, który powinien przemieszczać się przed zatrzymaną kolumną pojazdów. Dwa kolejne jadące za kontrolowanymi pojazdami były nieprawidłowo oznakowane wymaganymi "tablicami pojazdu pilotującego", które były umieszczone z tyłu pojazdu zamiast na dachu, co powodowało, że nie były widoczne. Na pojazdach nie umieszczono również informacji o szerokości pilotowanych pojazdów.

W wyniku analizy czasu pracy kierowców inspektorzy stwierdzili, że jeden z kierowców ma zarejestrowany okres jazdy krótszy od drugiego o około 1 godzinę, a obaj kierowcy ciężarówek przewóz rozpoczęli z tego samego miejsca załadunku o tym samym czasie. Jak się okazało, część trasy kierujący pokonał bez włożonej karty do tachografu.

Inspektorzy WITD stwierdzili również naruszenia dotyczące skrócenia wymaganego okresu odpoczynku oraz braku wymaganych wpisów związanych z aktywnościami kierowców oraz wskazujących na kraje rozpoczęcia i zakończenia dziennych okresów pracy kierowcy.

W związku z powyższym inspektorzy wszczęli 4 postępowania administracyjne wobec przewoźnika realizującego przewozy i firmę odpowiedzialną za pilotowanie kontrolowanych pojazdów, a na kierowców inspektorzy nałożyli mandaty karne.

Do momentu usunięcia nieprawidłowości inspektorzy wydali zakaz dalszej realizacji przewozu.

Info: WITD Dolny Śląsk

 

 

Przeczytaj też:
Nowe doskonalsze fotoradary na polskich drogach - sprawdź ich lokalizacje Nowatorska jakość sprzętu, wyłapująca serię pojazdów jednocześnie, ma być skutecznym straszkiem na kierowców.
Wymiana tachografów niezbędna przy międzynarodowych przewozach drogowych GITD przypomina, że do końca roku 2024 pojazdy wykorzystywane w międzynarodowych przewozach drogowych muszą zostać wyposażone w inteligentne tachografy drugiej wersji (tzw. retrofit).
Wynagrodzenia dla kierowców muszą wzrosnąć w 2024 roku Zmiany w wynagrodzeniach kierowców zawodowych w 2024 – o tym warto wiedzieć.
Skuteczne zmniejszenie kary nałożonej przez Border Force W lutym ubiegłego roku, zostały wprowadzone zmiany w przepisach w zakresie przeciwdziałania wjazdowi nielegalnych imigrantów na teren Wielkiej Brytanii. Kary są znacznie bardziej dotkliwe, a przewoźnicy są częściej na nie narażeni.
Nowe przepisy dotyczące pojazdów nienormatywnych W dniu 17 lutego 2024r. wchodzą w życie nowe przepisy w sprawie pilotowania pojazdów nienormatywnych.
Dwa DAF-y LF w służbie Ośrodka Szkolenia Ochotniczej Straży Pożarnej Członkowie Ochotniczych Straży Pożarnych z województwa mazowieckiego mogą wziąć udział w szkoleniach, które przygotują ich do podniesienia kwalifikacji i uzyskania prawa jazdy kategorii C.
Surowa kara za jazdę ciężarówką z zawieszoną działalnością W dniu 01 lutego 2024 r. inspektorzy z WITD w Gdańsku zatrzymali do rutynowej kontroli zestaw ciężarowy.
Jakimi autami będą jeździć Polacy? Tegoroczna edycja badania Portfele Polaków pod lupą na zlecenie Volkswagen Financial Services przyniosła sporo niespodzianek.
Ponad tysiąc kilometrów ciężarówką w jedną dobę 1300 km przejechał kierowca ciężarówki w jedną dobę, bez uprawnień, bez karty w tachografie.