Andreas Renschler, odchodzi w VW. Jaka będzie jego emerytura?

Traton

Czołowa postać branży producentów ciężarówek, najpierw w Mercedes-Benz ostatnio w Traton, pożegnał się z koncernem.

 

Odkąd Volkswagen ograniczył wynagrodzenia członków zarządu, spektakularne roczne pensje, które pojawiły się lata temu, należą już do przeszłości. Jednak dla byłych managerów VW musi przeznaczyć 396 milionów euro.

Jednym z nich jest Andreas Renschler, który do lipca 2020 roku kierował działem ciężarówek koncernu VW. Jego emerytura została wyliczona na prawie 30 mln euro.

Renschler okazał się drogim zakupem dla VW. kiedy przeszedł w 2015 r. z Mercedesa. VW najpierw musiał wykupić uprawnienia emerytalne dla Renschlera od byłego pracodawcy Daimlera. Mówi się, że na start w nowej firmie Renschler otrzymał ponad jedenaście milionów euro. Ale to tylko początek. Grupa VW, każdego roku, odkładała na rzecz menadżera ponad pięć milionów euro.

Menedżer był w zarządzie tylko przez pięć lat . To daje miesięczną emeryturę w wysokości 62 000 euro. Według raportu rocznego wypłaty rozpoczną się 16 lipca 2022 r.

Do tego dochodzą regularne pensje zarządu VW w 2020 r., które nadal się należą ponieważ umowa Renschlera obowiązywałaby do 2024 r. Zgodnie z prawem odprawy są ograniczone do dwóch rocznych pensji, co w przypadku byłego szefa ciężarówki wynosi 10,1 mln euro (jak podaje VW). W 2022 roku zostanie doliczona wypłata z planu za wyniki. Jego wartość będzie można określić dopiero w przyszłym roku.

Na podobnym poziomie zarabia obecny szef VW W. Diess. Jednak jest to wartość bardzo teoretyczna, ponieważ obecnie firma z Wolfsburga ma górny limit wynagrodzenia w wysokości dziesięciu milionów dla prezesa Grupy i 5,5 miliona dla pozostałych członków zarządu.

 

Przeczytaj też:
Alexander Vlaskamp nowym szefem MAN Truck & Bus SE

Rada Nadzorcza TRATON SE powołała do Zarządu Aleksandra Vlaskampa. Przejmuje on stanowisko po Andreasie Tostmann'ie, który był prezesem Zarządu MAN Truck & Bus SE.

Kolekcja zabytkowych ciężarówek Mercedres-Benz opuszcza Stuttgart

Podział Daimlera na dwie niezależne firmy skutkuje przeniesieniem zabytkowych ciężarówek do Wörth.

 

MAN TGX Individual Lion S - prawdziwy lew w owczej skórze

Uważni od razu dostrzegą czerwone akcenty podkreślające sportowy charakter. Jednak w transporcie nie chodzi o sport, a tym bardziej wyścigi czy coś w tym rodzaju. Model Individual Lion S to przede wszystkim usługa, którą oferuje MAN Truck & Bus najbardziej wymagającym klientom.

 

Mercedes-Benz Actros 2563 L z limitowanej serii Edition 2 dla firmy SL Express

Actros Edition 2 został wyposażony w zasadzie we wszystko, co może zaoferować Mercedes-Benz Trucks dla pojazdu ciężarowego. To już drugi pojazd z puli 400 wyprodukowanych przez fabrykę egzemplarzy Edition 2, który odebrał wieloletni klient dealera Mercedes-Benz - EWT Automotive w Ołtarzewie.

DAF modele: XF, XG i XG+ z tytułem International Truck of the Year 2022

Podczas uroczystej kolacji na targach motoryzacyjnych Solutrans 2021 w Lyonie ogłoszono zwycięzcę prestiżowego konkursu International Truck of the Year 2022.

Kto otrzyma Truck of the Year 2022?

Jury International Truck of The Year, ogłosi dziś zwycięzcę tegorocznego konkursu Międzynarodowa Ciężarówka Roku 2022.

Mercedes-Benz Actros ma już 25 lat

W Actrosie swoją premierę miały liczne techniczne kamienie milowe, takie jak pierwszy system wspomagania hamowania awaryjnego, który reaguje niezależnie na przeszkody, asystent martwego pola czy system wspomagania jazdy półautomatycznej (poziom 2). A na początku października 2021 r. rozpoczęto seryjną produkcję nowego eActrosa z w pełni elektrycznym napędem do ciężkiego transportu dystrybucyjnego.

Modyfikacje w silnikach Volvo Trucks

Volvo Trucks wprowadza szereg istotnych modyfikacji w swoich silnikach 11- i 13-litrowych spełniających normę emisji spalin Euro 6, których celem jest zapewnienie niższego zużycia paliwa przy jednoczesnej poprawie właściwości jezdnych.

Lipiński Transport odbiera kolejne nowe IVECO S-WAY LNG

IVECO Poland przekazało firmie Lipiński Transport-Spedycja 20 ciągników siodłowych IVECO S-WAY zasilanych skroplonym gazem ziemnym (LNG).

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje