Nowy Volkswagen Caddy 5 Cargo

Caddy 5 Cargo

Nowy Volkswagen Caddy 5 w wersji Cargo, to świetna propozycja dla indywidualnych przedsiębiorców, dla flot i dla usług.

 

W poszukiwaniu najważniejszych funkcjonalności, przedsiębiorcy i osoby odpowiedzialne za floty testują różne pojazdy. Przedsiębiorcy zapytani o to, jakie marki dominują w ich służbowych flotach, wymieniają ich aż 26, przy czym najwięcej respondentów (19 proc.) wskazuje na Volkswagena (wg "Skaner MŚP" – Instytut Keralla na zlecenie Carfleet S.A. – 2020 r.). W tej grupie ważne miejsce zajmuje Volkswagen Caddy – najbardziej popularny miejski samochód dostawczy w swojej klasie. Marka, wychodząc naprzeciw potrzebom przedsiębiorców, wyposażyła nowego Volkswagena Caddy 5 w szereg niespotykanych wcześniej w tym modelu rozwiązań.

Volkswagen Caddy 5 Cargo został skonstruowany na platformie MQB i jest pomyślany, jako samochód typowo do transportu ładunków. Maksymalna pojemność ładunkowa jego krótszej wersji, zgodnie ze standardami SAE V6 wynosi 3,1 m3. Rozstaw osi w wersji krótszej to 2755 mm. Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej do przegrody wynosi 1797 mm, natomiast maksymalna wysokość przestrzeni ładunkowej to 1273 mm. Szerokość Caddy 5 Cargo: 1855 mm. To o 62 mm więcej w stosunku do modelu poprzedniego. Dzięki temu i dzięki przemyślanym rozwiązaniom konstrukcyjnym, można było powiększyć szerokość przestrzeni ładunkowej o 50 mm, do 1614 mm, a szerokość między nadkolami o 60 mm, do 1230 mm. Analogicznie do tego, o 51 mm, do 1234 mm, wzrasta szerokość tylnego otworu ładunkowego. Jest zatem możliwe przewożenie w przestrzeni ładunkowej europalety w pozycji poprzecznej. Ładowność tej wersji to maksymalnie 715 kg.

Jeszcze większą pojemność ładunkową: 3,7 m3 zgodnie ze standardami SAE V6, i maksymalną ładowność 770 kg, oferuje Caddy Maxi ze swoim powiększonym o 215 mm rozstawem osi wynoszącym 2970 mm. W tym przypadku długość przestrzeni ładunkowej wzrasta z 1797 do 2150 mm. Ważną, nową cechą Caddy Maxi są powiększone przesuwne drzwi boczne, które mają teraz szerokość 836 mm. Dzięki tej zmianie i dzięki temu, że przestrzeń ładunkowa zwiększyła się w ten sposób o 11 mm, można przez boczne drzwi włożyć do wnętrza drugą europaletę. W Caddy 5 Cargo standardem są tylne, dwuskrzydłowe drzwi bez okien. Opcjonalnie dostępne do zamówienia jest elektryczne wspomaganie domykania drzwi przesuwnych i klapy tylnej, a także funkcja osobnego zamykania przestrzeni ładunkowej.

Wnętrze Caddy Cargo

Charakteryzuje się dużą ilością nowych konstrukcyjnych rozwiązań technicznych, które z pewnością docenią osoby użytkujące ten model w codziennej pracy. W przestrzeni ładunkowej dostępny jest opcjonalnie nowoczesny układ oświetlenia wnętrza – w całości złożony z lamp diodowych. Ponadto samochód doposażyć można również w nowe wyłożenia podłogowe i w gniazdo elektryczne 230V. Nowe zaczepy mocujące (tzw. punkty mocowania) ułatwiają mocowanie i zabezpieczanie ładunku. Opcjonalnie składane siedzenie pasażera, obite z tyłu wysokiej jakości okładziną, może służyć jako biurko.

Co Caddy 5 Cargo oferuje kierowcy?

Przede wszystkim wygodę i bezpieczeństwo. W obu wersjach rozstawu osi dostępne są opcjonalnie ergonomiczne fotele egroComfort z certyfikatem ARG (AGR = Stowarzyszenie Akcja dla Zdrowych Pleców). Zostały one opracowane specjalnie z myślą o kierowcach i osobach podróżujących na długich dystansach. Caddy 5 Cargo opcjonalnie wyposażony jest w nowoczesny system infotainment z dużym wyświetlaczem i z ekranem dotykowym oraz w port USB-C z funkcją ładowania np. smartfona i z funkcją transmisji danych. Opcjonalnie dostępna jest deska rozdzielcza Innovision łącząca cyfrowy zestaw wskaźników i 10-calowy wyświetlacz.

Volkswagen Samochody Dostawcze oferuje dla nowego modelu całą gamę systemów wspomagania kierowcy. Na pokładzie może znajdować się do 19 systemów, z których część jest elementem wyposażenia standardowego. Sześć z nich zostało zastosowanych w Caddy po raz pierwszy. Jednym z najważniejszych nowych systemów jest dostępny opcjonalnie dla wersji z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów DSG aktywny tempomat ACC 2.0 z funkcją Stop and Go. Innym istotnym elementem podnoszącym znacznie stopień bezpieczeństwa są w pełni diodowe reflektory przednie, wydatnie zwiększające widoczność dzięki o ponad 30% mocniejszemu strumieniowi światła. Opcjonalnie zamówić można również tylne światła LED. W późniejszym terminie dostępna będzie opcja wyposażenia Caddy 5 Cargo w system asystenta cofania z przyczepą Trailer Assist.

Volkswagen Caddy 5 silnik

Caddy piątej generacji dostepny jest z 2,0-litrowymi, turbodoładowanymi silnikami wysokoprężnymi (TDI o mocy od 55 kW / 75 KM do 90 kW / 122 KM) oraz z 1,5-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym (TSI o mocy 84 kW / 114 KM). Wersja 90 kW / 122 KM TDI oferowana jest opcjonalnie z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów i napędem na przednie koła oraz jako wersja 4MOTION z napędem na wszystkie koła i 6-biegową skrzynią manualną.

Jednostki napędowe Caddy 5 to silniki spełniające normy emisji spalin Euro 6. W zależności od wersji napędu, zużycie paliwa w nowym Caddy w porównaniu do poprzednika spadło nawet o dwanaście procent. Modele z jednostkami TDI posiadają również dwustopniowy wtrysk AdBlue (Twindosing), który Volkswagen Samochody Dostawcze wykorzystuje do znacznego zmniejszenia emisji tlenków azotu (NOx).

Przeczytaj też:
Żabka kupiła eklektryczne dostawcze Volkswageny

Flotę Żabki zasiliły kolejne auta. Są to cztery elektryczne Volkswageny Transportery ABT, z których korzystać będą Interwencyjne Grupy Serwisowe, na co dzień obsługujące usterki w sklepach. To pierwsze tego typu auta z zabudową serwisową w Europie.

 

- Inwestycja w przyjazny środowisku, zeroemisyjny transport w miastach, to poprawa komfortu życia ich mieszkańców, dlatego stawiamy na rozwój Smart City logistics. Większość naszych placówek zlokalizowana jest w najbardziej atrakcyjnych punktach miast, o bardzo dużym natężeniu ruchu, często w ścisłym centrum. Zapewnienie odpowiedniego łańcucha dostaw do takich lokalizacji wymaga od nas odpowiedniego podejścia do planowania i obsługi sklepów, przy ograniczeniu emisji szkodliwych substancji oraz poziomu hałasu. Właśnie zainwestowaliśmy w cztery zeroemisyjne pojazdy serwisowe marki Volkswagen. Cały czas intensywnie śledzimy rynek motoryzacyjny w poszukiwaniu pojazdów zeroemisyjnych i zasilanych paliwami alternatywnymi, optymalnych do naszych potrzeb. Mowa tu również o pojazdach ciężarowych jak i osobowych dla kadry terenowej - mówi Adam Manikowski, Dyrektor Generalny Żabka Polska.

Do floty Żabki trafiły właśnie cztery elektryczne Volkswageny Transporter ABT. To pierwsze w Europie elektryczne samochody dostawcze z zabudową serwisową. Pojazdy zostały odpowiednio przygotowane, tak, by korzystać z nich mogły Interwencyjne Grupy Serwisowe Żabka zajmujące się ekspresowymi naprawami i serwisem urządzeń znajdujących się w sklepach Żabka w czterech miastach Polski: Poznaniu, Warszawie, Łodzi i Krakowie. Żabka zapewnia swoim franczyzobiorcom bezpłatny serwis w ramach współpracy franczyzowej. Fachowcy usuwają usterki dotyczące adaptacji, chłodnictwa, gastronomii, jak również problemy z zakresu wizualizacji i wyposażenia.

- Rozwijamy naszą pełną sukcesów współpracę z firmą Żabka Polska. Sieć Żabka to nasz długoletni, mocny klient flotowy. Pracując wspólnie stawiamy na elektromobilność, rozwiązania przyjazne środowisku i zwracamy się w kierunku ciągłego ulepszania tkanki miejskiej - tworzenia tzw. Smart City oraz dbania o poprawę jakości życia mieszkańców poprzez redukcję hałasu oraz emisji spalin. W ramach współpracy od lat zapewniamy sieci Żabka samochody flotowe, w ubiegłym roku dostarczyliśmy dwa nowoczesne elektryczne Volkswageny e-Crafter, a teraz flotę tej firmy zasiliły cztery elektryczne Transportery. W ten sposób spełniamy oczekiwania naszego klienta, razem podkreślając ogromną wagę rozwiązań zeroemisyjnych dla przyszłości naszych miast. Chcemy jako marka nie tylko dostarczać elektryczne samochody dostawcze, ale także współtworzyć nowoczesną logistykę miejską, promować alternatywne źródła energii, obalać mity i przełamywać bariery. Chcemy prowadzić z klientami dialog i wychodzić do nich z nowoczesnymi rozwiązaniami transportowymi - komentuje Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze.

Elektryczne pojazdy marki Volkswagen Samochody Dostawcze pomagają w codziennym, efektywnym funkcjonowaniu sklepów sieci Żabka. Poruszanie się elektrycznym Volkswagenem Transporterem ABT w centrum dużego miasta wiąże się z możliwością korzystania ze wszystkich udogodnień tworzonych przez samorządy dla samochodów elektrycznych. Mogą one bez przeszkód przemieszczać się tzw. buspasami, omijając w ten sposób uliczne korki oraz parkować bezpłatnie w miejskich strefach płatnego parkowania, co wpływa na efektywność logistyki i szybkość dotarcia do sklepów. Zarówno Volkswagen Samochody Dostawcze, jak i sieć Żabka, przykładają wagę do tego, by nowoczesne środki transportu były jak najbardziej ekologiczne. Wybrany przez Żabkę elektryczny Volkswagen Transporter ABT jest samochodem bezemisyjnym, nie zanieczyszcza powietrza spalinami, a dodatkowo nie emituje hałasu. Ma to bezpośredni wpływ na poprawę warunków życia mieszkańców miast, podwyższa komfort pracy kierowców jak również zapewnia franczyzobiorcom Żabki najwyższą jakości obsługi.

Volkswagen T1 Samba obchodzi 70-te urodziny

Dla wielu jest uosobieniem kultury hippisów, ale popularnym minibusem został na długo przed pokoleniem "Flower Power".

 

Elektryczne samochody dostawcze MAN eTGE we flocie DHL Parcel

Samochody elektryczne będzie można spotkać m.in. na ulicach Warszawy, Gdańska, czy Poznania.

MAN TGE w programie Nasz nowy dom

Od czasu wprowadzenia na polski rynek samochodów dostawczych MAN TGE, MAN truck & Bus Polska wziął udział w licznych inicjatywach mających na celu pomoc nie tylko instytucjom charytatywnym, ale też konkretnym osobom.

 

Cyfrowe lusterko wsteczne w samochodach dostawczych Ford

Nowe lusterko wewnętrzne działa również jako ekran i pokazuje sytuację na drodze za pomocą tylnej kamery. W rozwiązanie to można doposażyć modele Transit i Transit Custom.

 

Voolkswagen Power Day, czyli co dalej z elektromobilnoscią

Podczas wirtualnego wydarzenia poprzedzającego doroczną konferencję prasową i pod hasłem programowym Power Day producent samochodów Volkswagen ogłosił plany współpracy ze szwedzkim partnerem produkującym akumulatory firmą Northvolt.

 

Jak przekształcić, w niecałą godzinę, dostawczego MAN-a TGE w samochód terenowy

Pomysł wyszedł od sprzedawców furgonetek z Tyrolu w Austrii, Thomasa Koflera i Fabiana Bonory, którzy widzieli możliwości wykorzystania samochodu dostawczego na zaśnieżonych stokach do przewożenia gości do hoteli lub ekip konserwacyjnych.

 

Największe zlecenie w historii na dostawcze MAN-y TGE

Międzynarodowa firma Falck Danmark A/S, świadcząca usługi w zakresie ratownictwa, zawarła umowę ramową z MAN Truck & Bus.

 

Volkswagen Financial Services wdrożył drugi etap pomocy dla strażaków ochotników

Ruszył drugi półroczny etap współpracy VFS z Ochotniczymi Strażami Pożarnymi. Jej celem jest wsparcie walki strażaków z pandemią koronawirusa.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL