Schmitz Cargobull, Krone, Wielton - rynek naczep odnotowuje wzrosty sprzedaży

Naczepy Wielton Krone Schmitz

W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t rynek wyniósł w lutym b.r. o 2370szt. i był wyższy niż rok wcześniej o 44,6% (+737szt.).

 

W lutym 2021 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep i naczep pow. 3,5 t liderem pozostaje niezmiennie marka Schmitz Cargobull. W lutym br. sprzedano 528 tych pojazdów ze wzrostem o 83%. Na drugim miejscu było Krone, która wprowadziło na rynek 478 nowych naczep (+36%). Na trzecim miejscu uplasował się Wielton, który wydał 283 pojazdów, jednak odnotował 4% spadek. Koegel dostarczył użytkownikom 246 naczep (+97%). Piąte miejsce zajął Schwarzmueller z liczbą 106 szt. (+141%).

Od początku 2021 r. w grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t. zarejestrowano 3894 szt.pojazdów. Jest to o 36,2% więcej, niż w 2020 r. Przyczep przybyło 360 szt. (+44,6%) a naczep 3534 szt. (+35,4%).

W rankingu marek od początku 2021 r. w grupie przyczep i naczep pow. 3,5 t, na pierwszym miejscu, jest Schmitz Cargobull (EWT Truck & Trailer Polska), który wydał 852 szt. - znacznie więcej pojazdów, niż przed rokiem (+338szt.; +66%). Drugi po lutym jest Krone (Pozkrone) z liczbą rejestracji 757 szt. i wzrostem o 38%. Rok temu o tej porze Krone było leaderem, jednak tylko przez jeden miesiąc. Te dwie marki mają odpowiednio 22% i 19% udziału w rynku. Trzeci na liście jest Wielton, który stracił 4,9 pkt. proc. w rynku do (12,4%), po rejestracji 481 szt. Czwarty Koegel, który dostarczył klientom 373 pojazdów ze wzrostem o 70%. Jego udział w tym okresie (10%) jest wyższy o 1,9 pkt. proc. w skali roku. Na piątym miejscu Schwarzmueller wydał 182 szt. ze wzrostem rezultatów (+100%). Pozwoliło mu to poprawić pozycję w rankingu o dwie lokaty wobec sytuacji rok wcześniej - zyskał 1,5 pkt, proc. udziału do poziomu 4,7%. Bodex otworzył drugą piątkę z wynikiem 102 szt. i spadkiem o 22% i wyprzedził markę Kaessbohrer (94szt.; -14%).

Naczepy kurtynowe

W ogólnym rankingu przyczep i naczep, według podrodzaju od początku b.r., największą grupę stanowiły niezmiennie, platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe - zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 2194 szt.; mniej (+56% ; +783szt.) niż rok wcześniej. Ich udział przekroczył 56% wobec 50% w 2020 r. Najwięcej rejestracji, w tym segmencie naczep, przypadło marce Krone (599szt.), następnie Schmitz Cargobull (372szt.) i Koegel (350szt.). a dalej Wielton (323szt.) Liderzy w tej grupie odczuli wzrosty odpowiednio o 86%, 37%, 75% i 8%.

Naczepy chłodnie

Na drugim miejscu w rankingu były furgony, których przybyło 629 szt. (+12%). Zajęły 16% rynku wobec 20% rok wcześniej. Wyróżniono wśród nich 232chłodni (-31%), 178 (-20%) furgonów uniwersalnych i 219 izoterm (73x więcej), których w 2020 roku było 3 szt. Najwięcej chłodni zarejestrowały marki Schmitz Cargobull (139) i Krone (75).

Naczepy wywrotki

Na trzecim miejscu wg podrodzaju były wywrotki, których przybyło 492 szt. +20%. Zajęły 13% rynku o 1,7 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Pierwsze miejsca należą to do marek: Bodex (83 szt.; -23%), KEMPF 67 szt. tyle samo co rok wcześniej, Wielton (65 szt. +18%). Za nim Inter Cars (54szt.; +59%)
W całej grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t poza innymi, zarejestrowano także od początku br. 108 szt. cystern (-5%), 83szt.. (+48%) kłonicowych.

W rankingu marek tylko wśród naczep pow. 3,5 t od początku 2021 roku pierwsze miejsce zajął Schmitz Cargobull (852 szt.), drugie Krone (756 szt.) i trzecie Wielton (446szt.).
Wśród przyczep ciężarowych pow. 3,5 t, na pierwszym miejscu jest Wecon (84 szt.), drugi Gniotpol (59szt.). Trzecie miejsce po rejestracji 46 szt. w tej grupie Redos.
Przeczytaj też:
Krone 25-Years-Edition - specjalna jubileuszowa wersja naczepy chłodni

Firma Krone wprowadziła na rynek swoją pierwszą naczepę chłodnię w 1996 roku. Aby uczcić 25-lecie modelu Cool Liner, wprowadzono na rynek Edycję 25-letnią.

Firma Kässbohrer Polska nawiązała partnerstwo z firmą P.U.H Lipiński Transport

Firma naczepowa Kässbohrer nawiązała nowe partnerstwo z firmą P.U.H Lipinski Transport i sprzedała 15 naczep Mega Curtainsider.

Automatyczny sprzęg naczepy - dobre czy złe rozwiązanie?

Z punktu widzenia wielu kierowców ciężarówek podejście to jest co najmniej dyskusyjne. Bo wygoda owszem, ale są sytuacje, gdzie człowiek sam musi ocenić, czy prawidłowo można sprzęgać naczepę np. na nierównym terenie.

 

Co słychać w naczepach...

Marzec 2021 r. to kolejny dziesiąty już miesiąc z rzędu kiedy rynek tych pojazdów rośnie r/r. Tempo wzrostu wyniosło 138,3% i w dużej części jest to efekt niskiej sprzedaży z ub.r.

 

Producent naczep firma Wielton rozszerza działalność w Niemczech

Wielton S.A., producent naczep, przyczep i zabudów Wielton, który na rynku niemieckim działa od 2017 r. zdecydował rozwinąć swoją działalność.

 

Bezpłatna inteligentna aplikacja do pozycjonowania czujnika opon w naczepach Schmitz Cargobull

Aplikacja TrailerConnect do konfiguracji i zarządzania zainstalowanymi czujnikami opon przyczepy Schmitz Cargobull jest bezpłatna..

Mercedes-Benz Actros z naczepa Schmitz Cargobull o zoptymalizowanej aerodynamice

Na drogi wyjeżdża właśnie pierwsza zoptymalizowana ciężarówka, przygotowana we współpracy z Mercedes-Benz Trucks, producentem naczep Schmitz Cargobull oraz specjalizującą się w projektowaniu aerodynamicznych rozwiązań firmą Betterflow.

 

Firma Koegel przedstawia nową generację innowacyjnych rozwiązań transportowych Kögel Mega Lightplus

Dzięki szerokiej gamie wyposażenia i niewielkiej masie własnej Kögel Mega Lightplus można dostosować do wymagań wielu ładunków.

 

Alltrucks obsłuży naczepy Krone w całej Europie

Alltrucks Truck & Trailer Service oraz KRONE - jeden z czołowych światowych producentów naczep - rozpoczęły współpracę.

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL