Daimler Truck z nowymi planami na przyszłość

Truck AG

Po dość dużych stratach związanych z kryzysem koronawirusa w ub. roku, producent ciężarówek Daimler Truck przewiduje, że rok 2021 będzie dużym odbiciem.

 

Oczekiwany jest znaczny wzrost zarówno sprzedaży - ogłosił w czwartek 25 lutego prezes Daimler Truck AG Martin Daum. Znacząco ma wzrosnąć również rentowność sprzedaży. - Już w drugiej połowie 2020 roku nasza działalność znacznie się poprawiła, chcemy utrzymać tę dynamikę również w bieżącym roku - powiedział Daum.

W ubiegłym roku Daimler Truck sprzedał 378 500 pojazdów. Sprzedaż niem9ieckiego producenta spadła o 22 procent do 34,7 miliardów euro, a skorygowany zysk operacyjny zmalał, aż o 75 procent do 678 milionów euro.

Celem na nadchodzące lata dla niemieckiego koncernu jest rozwój napędów alternatywnych w ciężarówkach. Po zaprezentowaniu koncepcyjnej ciężarówki Mercedes-Benz GenH2 Truck na ogniwa paliwowe, we wrześniu 2020 r., pierwsze prototypy pojazdu mają pojawić się już w tym roku. Testy u klientów planowane są na 2023 r., a od 2027 r. będzie można się spodziewać pierwszych seryjnych pojazdów GenH2. Daimler Truck planuje produkcję seryjną akumulatorowo-elektrycznej ciężarówki dalekiego zasięgu E-Actros LongHaul na rok 2024. W tym roku firma wprowadzi do seryjnej produkcji akumulatorowo-elektryczny Mercedes-Benz E-Actros. do dystrybucji. Rozpoczęcie seryjnej produkcji niskopodłogowej ciężarówki Mercedes-Benz E-Econic, która bazuje na E-Actrosie, planowane jest na 2022 rok.

Daimler Truck i Cummins planują globalną współpracę w zakresie silników do średnich pojazdów użytkowych. W ramach planowanego partnerstwa strategicznego Cummins zainwestuje w dalszy rozwój platformy silników oraz globalną produkcję dla Daimler Trucks & Buses od drugiej połowy dekady.

Oprócz inwestycji w elektromobilność Daimler planuje, do końca roku, wprowadzić Truck AG na giełdę. Przypomnijmy, że wielki koncern chce wydzielić pojazdy użytkowe i autobusy z części osobowej. Utworzenie samodzielnej spółki dla samochodów ciężarowych i autobusów ma dać nowej spółce większą niezależność.

Przeczytaj też:
Żabka kupiła eklektryczne dostawcze Volkswageny

Flotę Żabki zasiliły kolejne auta. Są to cztery elektryczne Volkswageny Transportery ABT, z których korzystać będą Interwencyjne Grupy Serwisowe, na co dzień obsługujące usterki w sklepach. To pierwsze tego typu auta z zabudową serwisową w Europie.

 

- Inwestycja w przyjazny środowisku, zeroemisyjny transport w miastach, to poprawa komfortu życia ich mieszkańców, dlatego stawiamy na rozwój Smart City logistics. Większość naszych placówek zlokalizowana jest w najbardziej atrakcyjnych punktach miast, o bardzo dużym natężeniu ruchu, często w ścisłym centrum. Zapewnienie odpowiedniego łańcucha dostaw do takich lokalizacji wymaga od nas odpowiedniego podejścia do planowania i obsługi sklepów, przy ograniczeniu emisji szkodliwych substancji oraz poziomu hałasu. Właśnie zainwestowaliśmy w cztery zeroemisyjne pojazdy serwisowe marki Volkswagen. Cały czas intensywnie śledzimy rynek motoryzacyjny w poszukiwaniu pojazdów zeroemisyjnych i zasilanych paliwami alternatywnymi, optymalnych do naszych potrzeb. Mowa tu również o pojazdach ciężarowych jak i osobowych dla kadry terenowej - mówi Adam Manikowski, Dyrektor Generalny Żabka Polska.

Do floty Żabki trafiły właśnie cztery elektryczne Volkswageny Transporter ABT. To pierwsze w Europie elektryczne samochody dostawcze z zabudową serwisową. Pojazdy zostały odpowiednio przygotowane, tak, by korzystać z nich mogły Interwencyjne Grupy Serwisowe Żabka zajmujące się ekspresowymi naprawami i serwisem urządzeń znajdujących się w sklepach Żabka w czterech miastach Polski: Poznaniu, Warszawie, Łodzi i Krakowie. Żabka zapewnia swoim franczyzobiorcom bezpłatny serwis w ramach współpracy franczyzowej. Fachowcy usuwają usterki dotyczące adaptacji, chłodnictwa, gastronomii, jak również problemy z zakresu wizualizacji i wyposażenia.

- Rozwijamy naszą pełną sukcesów współpracę z firmą Żabka Polska. Sieć Żabka to nasz długoletni, mocny klient flotowy. Pracując wspólnie stawiamy na elektromobilność, rozwiązania przyjazne środowisku i zwracamy się w kierunku ciągłego ulepszania tkanki miejskiej - tworzenia tzw. Smart City oraz dbania o poprawę jakości życia mieszkańców poprzez redukcję hałasu oraz emisji spalin. W ramach współpracy od lat zapewniamy sieci Żabka samochody flotowe, w ubiegłym roku dostarczyliśmy dwa nowoczesne elektryczne Volkswageny e-Crafter, a teraz flotę tej firmy zasiliły cztery elektryczne Transportery. W ten sposób spełniamy oczekiwania naszego klienta, razem podkreślając ogromną wagę rozwiązań zeroemisyjnych dla przyszłości naszych miast. Chcemy jako marka nie tylko dostarczać elektryczne samochody dostawcze, ale także współtworzyć nowoczesną logistykę miejską, promować alternatywne źródła energii, obalać mity i przełamywać bariery. Chcemy prowadzić z klientami dialog i wychodzić do nich z nowoczesnymi rozwiązaniami transportowymi - komentuje Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze.

Elektryczne pojazdy marki Volkswagen Samochody Dostawcze pomagają w codziennym, efektywnym funkcjonowaniu sklepów sieci Żabka. Poruszanie się elektrycznym Volkswagenem Transporterem ABT w centrum dużego miasta wiąże się z możliwością korzystania ze wszystkich udogodnień tworzonych przez samorządy dla samochodów elektrycznych. Mogą one bez przeszkód przemieszczać się tzw. buspasami, omijając w ten sposób uliczne korki oraz parkować bezpłatnie w miejskich strefach płatnego parkowania, co wpływa na efektywność logistyki i szybkość dotarcia do sklepów. Zarówno Volkswagen Samochody Dostawcze, jak i sieć Żabka, przykładają wagę do tego, by nowoczesne środki transportu były jak najbardziej ekologiczne. Wybrany przez Żabkę elektryczny Volkswagen Transporter ABT jest samochodem bezemisyjnym, nie zanieczyszcza powietrza spalinami, a dodatkowo nie emituje hałasu. Ma to bezpośredni wpływ na poprawę warunków życia mieszkańców miast, podwyższa komfort pracy kierowców jak również zapewnia franczyzobiorcom Żabki najwyższą jakości obsługi.

Volvo Trucks mocno elektryczne. Produkcja elektrycznych ciężarówek dłuższego zasięgu już za rok

Duże zainteresowanie pojazdami elektrycznymi wykazują duzi odbiorcy transportu krajowego i międzynarodowego.

Elektryczne autobusy miejskie będą jeździły w Gdyni

Spółka EvoBus Polska wygrała przetarg na w pełni elektryczne autobusy Mercedes-Benz eCitaro dla Gdyni. W ramach oferty miasto otrzyma osiem autobusów przegubowych oraz szesnaście krótkich.

Gwiazdy dla najlepszych

Dwa najnowsze, bogato wyposażone Actrosy 1848 odebrała firma Kawczyński Logistics ze Ślesina.

Kto dostarczy napędy z ogniwami paliwowymi do chińskich ciężarówek?

Bosch założył spółkę joint venture Bosch Hydrogen Powertrain Systems z producentem pojazdów użytkowych Qingling Motors. Pierwsza testowa flota ciężarówek ma wyjechać na ulice Chin w 2021 roku.

Czy przejedzie 5200 km zasilany tylko energią słoneczną?

Prototyp elektrycznego samochodu dostawczego StreetScooter został wyposażony w ogniwa słoneczne, umieszczone ze wszystkich stron zabudowy.

 

Elektryczne samochody dostawcze MAN eTGE we flocie DHL Parcel

Samochody elektryczne będzie można spotkać m.in. na ulicach Warszawy, Gdańska, czy Poznania.

IVECO chce mieć autonomiczne ciężarówki LNG

Producent ciężarówek firma IVECO planuje zintegrować autonomiczny system jazdy ze swoim modelem S-Way. W tym celu firma ogłosiła partnerstwo z amerykańskim start-upem Plus.

Podwozie Mercedes-Benz Actros zabudowa frontloader marki Terberg

Pierwsza w Polsce śmieciarka frontloader na podwoziu czteroosiowego Actrosa 3543 dla firmy EKO z Kalisza.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL