MAN eTGM elektryczna ciężarówka

MAN eTGM w służbie poczty

Grupa Posten Norge wprowadziła do użytku pierwszą 26-tonową w pełni elektryczną ciężarówkę - MAN eTGM.

 

Elektryczna ciężarówka będzie używana do dostarczania i odbierania paczek w centrach paczkowych w Norwegii w centrum Oslo. Od MAN eTGM poczta norweska rozpoczyna wymianę floty samochodów ciężarowych z silnikami Diesla na alternatywne napędy.

MAN eTGM jest produkowany w małych seriach od listopada 2019 roku i spełnia wszystkie kluczowe wymagania stawiane miejskiej dystrybucji. MAN eTGM można skonfigurować, jako pojazd z zabudową chłodniczą, nadwoziem wymiennym lub nadwoziem kontenerowym. W pełni elektryczny pojazd dystrybucyjny ma dopuszczalną masę całkowitą 26 ton i jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 264 kW (360 KM), który zapewnia maksymalny moment obrotowy 3100 Nm. Urządzenia pomocnicze, takie jak: wspomaganie kierownicy, sprężarki powietrza i system klimatyzacji - są elektryczne, a system zarządzania energią kontroluje je, aby zapewnić wystarczającą ilość energii do napędu.

Podczas hamowania energia kinetyczna pojazdu jest zamieniana na energię elektryczną i wracana do akumulatora. Przy odpowiedniej technice jazdy, może to znacznie zwiększyć zasięg. Wyświetlacz w kokpicie informuje kierowcę o aktualnym stanie akumulatorów. Wysokowydajne akumulatory litowo-jonowe dostarczyła Grupa Volkswagen. Baterie znajdują się pod kabiną nad przednią osią, gdzie w konwencjonalnych pojazdach znajduje się silnik Diesla. Pozostałe akumulatory są też rozmieszczone na ramie pojazdu. W zależności od obszaru zastosowania oraz warunków klimatycznych i topograficznych MAN eTGM może osiągnąć zasięg do 200 kilometrów. Akumulatory mogą być ładowane prądem przemiennym o mocy ładowania 22 lub 44 kW lub 150 kW prądu stałego.

Aby przejście na e-mobilność było jak najbardziej efektywne, MAN Truck & Bus, oferuje swoim klientom, przy zakupie eTGM, usługi konsultacyjne MAN Transport Solutions. Ponadto kierowcy MAN eTGM otrzymują szkolenie MAN ProfiDrive, które zostało specjalnie dopasowane do w pełni elektrycznego pojazdu.

 

Przeczytaj też:
Dobre wyniki MAN Truck & Bus w roku finansowym 2023 Dzięki świetnym wynikom finansowym, MAN Truck & Bus jest dobrze przygotowany do kontynuowania transformacji firmy w kierunku zrównoważonych i inteligentnych rozwiązań transportowych.
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Alexander Vlaskamp pokieruje koncernem następne pięć lat Rady nadzorcze przedłużyły umowę dyrektora generalnego MAN Truck & Bus i członka zarządu TRATON GROUP do listopada 2029 r.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Jest już nowy Mercedes-Benz eSprinter Dwa rodzaje i dwie długości nadwozia, trzy pojemności akumulatorów i duża ładowność stanowią podstawę dla licznych wariantów nadwozia i sprawiają, że nowy eSprinter może stać się idealnym dużym vanem.