Mercedes-Benz przetestował na mrozie przedseryjne prototypy ciężarówek z akumulatorowym napędem elektrycznym

eActros Mercedes-Benz

Postanowiono sprawdzić, jak sprawdzają się na śniegu i lodzie – zarówno w codziennej eksploatacji transportowej u klientów, jak i podczas intensywnych jazd na torze testowym.

 

W siarczystych lutowych mrozach tego roku inżynierowie testowi Mercedes-Benz Trucks w Jurze Szwabskiej poddali eActrosa i eEconica wnikliwej analizie oraz przeprowadzili z ich udziałem szereg różnorodnych testów. Eksperci zwrócili szczególną uwagę na zachowanie akumulatorów i elektrycznego układu napędowego w niekorzystnych warunkach pogodowych. Intensywnie testowano także układy zarządzania temperaturą i energią. Oba te elementy zapewniają energooszczędne utrzymanie odpowiedniej temperatury zarówno w układzie napędowym, jak i w kabinie kierowcy, nawet w niskich temperaturach. Prototyp eActrosa już od 2018 r. jest z powodzeniem eksploatowany przez klientów w każdych warunkach pogodowych. Najnowsze testy potwierdzają, że eActros i eEconic są gotowe do działania nawet w warunkach zimowych!

Rozpoczęcie produkcji seryjnej ciężarówki Mercedes-Benz eActros, przeznaczonej do ciężkiego transportu dystrybucyjnego, zaplanowano na bieżący rok. W niektórych aspektach seryjny eActros będzie zdecydowanie lepszy od dotychczasowego prototypu – np. pod względem zasięgu, osiągów napędu i bezpieczeństwa. Na przyszły rok przewidziano rozpoczęcie produkcji seryjnej niskopodłogowego samochodu ciężarowego Mercedes-Benz eEconic, zbudowanego na bazie eActrosa. Obecnie planowane są jego pierwsze testy u klientów. eEconic znajdzie zastosowanie głównie jako śmieciarka w gospodarce komunalnej.

Przeczytaj też:
Japońska technologia już od grudnia w europejskiej fabryce

FUSO, japońska spółka córka Daimler Truck i zarazem jeden z wiodących azjatyckich producentów pojazdów użytkowych, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży w Europie nowego FUSO Cantera.

Panoramiczny obraz z lotu ptaka dzięki kamerom 360° i 270°

W dawnych czasach marynarz wspinał się na grotmaszt okrętu, by z bocianiego gniazda obserwować morze. Dziś pojazdy użytkowe mogą już być wyposażane w system kamer o kącie widzenia 360° lub 270°. Cel jest taki sam: uzyskanie najlepszej możliwej widoczności wokół całego pojazdu.

RENAULT TRUCKS zaprzestaje sprzedaży średnich ciężarówek z silnikiem Diesla od 2022 roku

Renault Trucks Germany opublikowało komunikat, w którym informuje klientów, że zaprzestaje sprzedaży ciężarówek z silnikiem Diesla od 16 do 26 ton serii D i D Wide.

Mercedes-Benz Actros 2563 L z limitowanej serii Edition 2 dla firmy SL Express

Actros Edition 2 został wyposażony w zasadzie we wszystko, co może zaoferować Mercedes-Benz Trucks dla pojazdu ciężarowego. To już drugi pojazd z puli 400 wyprodukowanych przez fabrykę egzemplarzy Edition 2, który odebrał wieloletni klient dealera Mercedes-Benz - EWT Automotive w Ołtarzewie.

Amazon zamawia IVECO S-WAY CNG

IVECO dostarczyło już pierwsza partię 216 jednostek IVECO S-WAY CNG (na sprężony gaz ziemny), kolejne 848 jednostek zostanie dostarczone w połowie 2022 roku. Oznacza to, że całkowite zamówienie wynosi 1064 ciężarówek.

Leo Messi ogląda pierwszą ciężarówkę zasilaną wodorem, która wystartuje w Rajdzie Dakar

Organizatorzy legendarnego Rajdu Dakar planują, że impreza stanie się całkowicie zielona do 2030 r.

Mercedes-Benz Actros ma już 25 lat

W Actrosie swoją premierę miały liczne techniczne kamienie milowe, takie jak pierwszy system wspomagania hamowania awaryjnego, który reaguje niezależnie na przeszkody, asystent martwego pola czy system wspomagania jazdy półautomatycznej (poziom 2). A na początku października 2021 r. rozpoczęto seryjną produkcję nowego eActrosa z w pełni elektrycznym napędem do ciężkiego transportu dystrybucyjnego.

Elektryczna wywrotka pokona bez zasilania 200 km

Chiński producent Yutong, znany wielu jako producent autobusów, dziś specjalizuje się również w produkcji ciężkich elektrycznych ciężarówek.

Mercedes-Benz Uptime – z pomocą firmom transportowym

Coraz większa konkurencja na rynku transportowym sprawia, ze firmy muszą stosować rozwiązania, które obniżą im koszty funkcjonowania i sprawią, że usługa będzie wykonana zawsze na czas.

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL

Wyszukiwarka

Informacje