eActros Mercedes-Benz

Mercedes-Benz przetestował na mrozie przedseryjne prototypy ciężarówek z akumulatorowym napędem elektrycznym

Postanowiono sprawdzić, jak sprawdzają się na śniegu i lodzie – zarówno w codziennej eksploatacji transportowej u klientów, jak i podczas intensywnych jazd na torze testowym.

 

W siarczystych lutowych mrozach tego roku inżynierowie testowi Mercedes-Benz Trucks w Jurze Szwabskiej poddali eActrosa i eEconica wnikliwej analizie oraz przeprowadzili z ich udziałem szereg różnorodnych testów. Eksperci zwrócili szczególną uwagę na zachowanie akumulatorów i elektrycznego układu napędowego w niekorzystnych warunkach pogodowych. Intensywnie testowano także układy zarządzania temperaturą i energią. Oba te elementy zapewniają energooszczędne utrzymanie odpowiedniej temperatury zarówno w układzie napędowym, jak i w kabinie kierowcy, nawet w niskich temperaturach. Prototyp eActrosa już od 2018 r. jest z powodzeniem eksploatowany przez klientów w każdych warunkach pogodowych. Najnowsze testy potwierdzają, że eActros i eEconic są gotowe do działania nawet w warunkach zimowych!

Rozpoczęcie produkcji seryjnej ciężarówki Mercedes-Benz eActros, przeznaczonej do ciężkiego transportu dystrybucyjnego, zaplanowano na bieżący rok. W niektórych aspektach seryjny eActros będzie zdecydowanie lepszy od dotychczasowego prototypu – np. pod względem zasięgu, osiągów napędu i bezpieczeństwa. Na przyszły rok przewidziano rozpoczęcie produkcji seryjnej niskopodłogowego samochodu ciężarowego Mercedes-Benz eEconic, zbudowanego na bazie eActrosa. Obecnie planowane są jego pierwsze testy u klientów. eEconic znajdzie zastosowanie głównie jako śmieciarka w gospodarce komunalnej.

Przeczytaj też:
Wielozadaniowy eTruck ETM6 BYD śmieciarka Firma BYD jest jednym z największych producentów pojazdów elektrycznych, obecnym w 70 krajach na świecie.
Mercedes-Benz Trucks z ładowarką dla ciężarówek elektrycznych z mocą 1000 kW W ramach testu przeprowadzonego w fabryce Mercedes-Benz Trucks konstruktorzy po raz pierwszy przeprowadzili ładowanie elektrycznej ciężarówki mocą 1000 kilowatów.
Wodorowy MAN hTGX - firma rozszerza ofertę produktów zeroemisyjnych MAN Truck & Bus będzie pierwszym europejskim producentem samochodów ciężarowych, który wprowadzi na rynek serię z wodorowym silnikiem spalinowym.
Rekordowe zamówienie z Jeleniej Góry - wybrali autobusy Yutong Zamówienie obejmowało zakup łącznie 20 sztuk modelu E12, który zadebiutował na polskim rynku właśnie w Jeleniej Górze.
POLOmarket inwestuje w Mercedesy Sieć POLOmarket realizuje kolejną ważną inwestycję w logistykę, finalizując zakup 13 ciągników siodłowych Mercedes-Benz oraz trzech pojazdów z zabudową chłodniczą za blisko 1,5 mln euro.
Daimler Truck Polska nagradza najlepsze firmy w swojej sieci dealersko-serwisowej Grupa Wróbel ponownie okazała się zwycięzcą w kategorii Dealer Roku. Najlepszym serwisem została firma BTC Czapka ze Skoczowa. 
Mercedes-Benz Actros L z futurystyczną kabiną ProCabin już w sprzedaży Od kwietnia 2024 r. można składać zamówienia na nowego Actrosa L, który wejdzie do produkcji w grudniu bieżącego roku.
Elektryczny autobus z Sanoka W ramach projektu: "Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym" fabryka wyprodukowała nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.