Kierowcy ciężarówek jadą nieprzygotowanymi samochodami do Skandynawii - kto winny?

Gdy ciężarówka zostaje zatrzymana pojawia się ważne pytanie: kto jest winny - kierowca ciężarówki, bo zgadza się jeździć w niebezpiecznych warunkach, narażając życie własne i innych, czy firma transportowa będąca właścicielem ciężarówki, która zaniedbuje bezpieczeństwo swoich kierowców?
Kierowcy, z Europy Wschodniej, jeżdżą do Norwegii, tam zaskakują ich intensywne opady śniegu, wysokie zaspy śnieżne i lód na drodze. Jeden z miejscowych publicystów zainteresował się tematem. M.in. zatrzymano polską ciężarówkę i postanowiono sprawdzić jej przygotowanie do trudnych zimowych warunków.
Już pierwsze pytanie budzi obawy, kierowcy nie mieli żadnego doświadczenia w jeździe przez północne regiony Skandynawii i nawet nie wiedzieli co może ich spotkać - jeśli chodzi o warunki atmosferyczne. Nie wiedzieli, jak zakłada się łańcuchy na koła, stan ogumienia pozostawiał wiele do życzenia, nawet w jeździe w normalnym klimacie. Wszystkie ciągniki siodłowe posiadały tylko dwie osie, podczas gdy w Skandynawii zalecane są trzyosiowe pojazdy. Niektóre ciężarówki miały opony całoroczne na tylnej osi, a nie opony zimowe. Podobnie sytuacja wyglądała w naczepach. Jednym słowem, nieprzygotowana ciężarówka budzi duże zagrożenie na drodze, a przecież firma świadomie wysyła kierowcę w daleką trasę. Dlaczego kierowcy zgadzają się jechać takimi pojazdami podejmując ryzyko ukarana grzywną? Ale najgorsze to nie ryzyko mandatów, ale zagrożenie życia.

W listopadzie 2019 roku - zanim ktokolwiek usłyszał o Civd-19 - 765 młodych ludzi było w trakcie szkolenia na kierowców ciężarówek.

Dla kierowców ciężarówek może to być interesujące porównanie. Twojego wynagrodzenie vs. wynagrodzenie przeciętnego Francuza.

Tranzyt przez Brenner coraz bardziej kontrowersyjny. Minister transportu rozmawia z komisarz UE.

Jak donoszą z Monachium - czasowo zawieszony został zakaz prowadzenia pojazdów ciężarowych w niedziele.

Spedycja Straubenhardt, Bettina Hotz, reklamująca swoje usługi, mimowolnie trafiła na pierwsze strony gazet. Reklama na plandece przedstawia skąpo odzianą dziewczynę.

Od 15 lutego zawodowi kierowcy ciężarówek zobowiązani są wykonać, przed wjazdem na Łotwę, test na Covid-19.

W Moskwa proponuje ograniczenie ruchu ciężarówek podczas opadów śniegu, dopóki śnieg nie zostanie całkowicie usunięty.

Jak informuje niemiecka policja seria kradzieży na autostradach się nie kończy.

O czym najczęściej zapominają osoby sprzedające lub kupujące pojazd. Sprawa może dotyczyć nawet ponad 1,5 miliona właścicieli używanych motocykli, busów, ciężarówek, które co roku zmieniają właściciela w Polsce.