Renault Trucks wprowadza kabinę z niskim wejściem w modelu D Wide
Opierając się na doświadczeniach w elektrycznych układach napędowych, Renault Trucks, wprowadziło na rynek brytyjski kabinę modelu D Wide ZE Low Entry Cab.
Dalsze udoskonalenia to m.in. lepsza ergonomia, widoczność i bezpieczeństwo. Pojazd przeznaczony jest głównie dla służb komunalnych, ale także innych transportów typowo miejskich.
Carlos Rodrigues, dyrektor zarządzający Renault Trucks UK & Ireland, mówi: - Modele elektryczne Renault Trucks umożliwiają operatorom zaspokajanie potrzeb naszych miast za pomocą pojazdów o zerowej emisji spalin. Wprowadzenie modelu kabiny low entry wejściem otwiera możliwość korzystania z tych typów pojazdów, w których łatwość dostępu i widoczność innych użytkowników dróg są priorytetami.
Konstrukcja kabiny, mieszcząca kierowcę i maksymalnie trzech pracowników, daje więcej miejsca w kabinie pojazdu oraz łatwiejsze i bezpieczniejsze wchodzenie i wysiadanie. Wysokość wejścia jest o 200 mm niższa, niż w przypadku standardowej kabiny Renault Trucks D. Dodatkowa funkcja "przyklęku" może obniżyć przód pojazdu o dalsze 70 mm. Ta kombinacja zapewnia wyższy komfort pracy dla załogi ciężarówki zmniejszając obciążenie i zmęczenie nóg. Bywa z czasem tak, że załoga śmieciarki wysiada i wsiada 100 razy dziennie.
Opracowany w ścisłej współpracy z holenderskim producentem nadwozi Estepe, Renault Trucks D Wide ZE LEC jest oferowany, jako podwozie 6x2 z kierowaną osią tylną. Oprócz zbiórki śmieci, Renault Trucks spodziewa się dużego zainteresowania ze strony firm budowlanych, dostawców materiałów budowlanych i operatorów dystrybucji.
Produkcja rozpoczęła się w lutym 2021 roku, ale obecnie pojazd jest oferowany dla klientów z Wielkiej Brytanii. Ciężarówka z kierownicą po lewej stronie będzie dostępna w drugiej połowie br. roku.