Renault Trucks elektryczny

Renault Trucks wprowadza kabinę z niskim wejściem w modelu D Wide

Opierając się na doświadczeniach w elektrycznych układach napędowych, Renault Trucks, wprowadziło na rynek brytyjski kabinę modelu D Wide ZE Low Entry Cab.

 

Dalsze udoskonalenia to m.in. lepsza ergonomia, widoczność i bezpieczeństwo. Pojazd przeznaczony jest głównie dla służb komunalnych, ale także innych transportów typowo miejskich.

Carlos Rodrigues, dyrektor zarządzający Renault Trucks UK & Ireland, mówi: - Modele elektryczne Renault Trucks umożliwiają operatorom zaspokajanie potrzeb naszych miast za pomocą pojazdów o zerowej emisji spalin. Wprowadzenie modelu kabiny low entry wejściem otwiera możliwość korzystania z tych typów pojazdów, w których łatwość dostępu i widoczność innych użytkowników dróg są priorytetami.

Konstrukcja kabiny, mieszcząca kierowcę i maksymalnie trzech pracowników, daje więcej miejsca w kabinie pojazdu oraz łatwiejsze i bezpieczniejsze wchodzenie i wysiadanie. Wysokość wejścia jest o 200 mm niższa, niż w przypadku standardowej kabiny Renault Trucks D. Dodatkowa funkcja "przyklęku" może obniżyć przód pojazdu o dalsze 70 mm. Ta kombinacja zapewnia wyższy komfort pracy dla załogi ciężarówki zmniejszając obciążenie i zmęczenie nóg. Bywa z czasem tak, że załoga śmieciarki wysiada i wsiada 100 razy dziennie.

Opracowany w ścisłej współpracy z holenderskim producentem nadwozi Estepe, Renault Trucks D Wide ZE LEC jest oferowany, jako podwozie 6x2 z kierowaną osią tylną. Oprócz zbiórki śmieci, Renault Trucks spodziewa się dużego zainteresowania ze strony firm budowlanych, dostawców materiałów budowlanych i operatorów dystrybucji.

Produkcja rozpoczęła się w lutym 2021 roku, ale obecnie pojazd jest oferowany dla klientów z Wielkiej Brytanii. Ciężarówka z kierownicą po lewej stronie będzie dostępna w drugiej połowie br. roku.

Przeczytaj też:
Używane Renault Trucks z gwarancją do 240 tys km Dzięki T Red, który doskonale ilustruje podejście do gospodarki o obiegu zamkniętym, producent kładzie nacisk zarówno na pojazdy używane, jak i na ponowne wykorzystanie użytych części.
26 autobusów wodorowych NesoBus będzie jeździło w Chełmie Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.
XPO Logistics inwestuje w 165 elektrycznych Renault Trucks XPO, jeden z największych europejskich dostawców innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, ogłosił bezprecedensowe nowe zamówienie na 165 elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Elektryczna śmieciarka dostarczona do Bolesławca Volvo Trucks Polska dostarczyło elektryczną śmieciarkę do Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Bolesławcu.
eActros 300 rusza na testy do firmy MEXEM Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300, jest firma MEXEM z Pruszkowa.
Technologia sLH2 - nowy standard tankowania ciekłego wodoru Firmy Daimler Truck i Linde Engineering prezentują sLH2 – opracowaną wspólnie technologię tankowania ciekłego wodoru (subcooled liquid hydrogen).
Solidaris odbiera pierwsze elektryczne Volvo FM Volvo Trucks Polska dostarczyło pierwsze dwa elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM do firmy –Solidaris Sp. z o.o.
Współpraca Hyundai i IVECO - powstanie elektryczny lekki samochód dostawczy Hyundai Motor Company i IVECO Group ogłosiły podpisanie umowy na dostawę elektrycznego lekkiego samochodu dostawczego IVECO dla Europy, opartego na platformie Hyundai Global eLCV.
Pierwszy MAN eTruck sprzedany w Polsce W piątek 19 stycznia 2024 r. w Krakowie została podpisana pierwsza w Polsce umowa sprzedaży w pełni elektrycznej ciężarówki MAN eTruck.