Renault Trucks wprowadza kabinę z niskim wejściem w modelu D Wide

Renault Trucks elektryczny

Opierając się na doświadczeniach w elektrycznych układach napędowych, Renault Trucks, wprowadziło na rynek brytyjski kabinę modelu D Wide ZE Low Entry Cab.

 

Dalsze udoskonalenia to m.in. lepsza ergonomia, widoczność i bezpieczeństwo. Pojazd przeznaczony jest głównie dla służb komunalnych, ale także innych transportów typowo miejskich.

Carlos Rodrigues, dyrektor zarządzający Renault Trucks UK & Ireland, mówi: - Modele elektryczne Renault Trucks umożliwiają operatorom zaspokajanie potrzeb naszych miast za pomocą pojazdów o zerowej emisji spalin. Wprowadzenie modelu kabiny low entry wejściem otwiera możliwość korzystania z tych typów pojazdów, w których łatwość dostępu i widoczność innych użytkowników dróg są priorytetami.

Konstrukcja kabiny, mieszcząca kierowcę i maksymalnie trzech pracowników, daje więcej miejsca w kabinie pojazdu oraz łatwiejsze i bezpieczniejsze wchodzenie i wysiadanie. Wysokość wejścia jest o 200 mm niższa, niż w przypadku standardowej kabiny Renault Trucks D. Dodatkowa funkcja "przyklęku" może obniżyć przód pojazdu o dalsze 70 mm. Ta kombinacja zapewnia wyższy komfort pracy dla załogi ciężarówki zmniejszając obciążenie i zmęczenie nóg. Bywa z czasem tak, że załoga śmieciarki wysiada i wsiada 100 razy dziennie.

Opracowany w ścisłej współpracy z holenderskim producentem nadwozi Estepe, Renault Trucks D Wide ZE LEC jest oferowany, jako podwozie 6x2 z kierowaną osią tylną. Oprócz zbiórki śmieci, Renault Trucks spodziewa się dużego zainteresowania ze strony firm budowlanych, dostawców materiałów budowlanych i operatorów dystrybucji.

Produkcja rozpoczęła się w lutym 2021 roku, ale obecnie pojazd jest oferowany dla klientów z Wielkiej Brytanii. Ciężarówka z kierownicą po lewej stronie będzie dostępna w drugiej połowie br. roku.

Przeczytaj też:
Nowi klienci elektrycznych pojazdów MAN

Kędzierzyn Koźle to pierwsze polskie miasto, które zdecydowało się na zakup produkowanych w fabryce MAN Bus w Starachowicach autobusów elektrycznych.

 

Volvo Trucks i DHL - trwają pierwsze testy elektrycznych samochodów ciężarowych

Po testach elektrycznych ciężarówek Volvo FM i FMX przyszła kolej na rozpoczęcie badań eksploatacyjnych gamy ciężarówek do transportu regionalnego.

MAN eTGM w służbie poczty

Grupa Posten Norge wprowadziła do użytku pierwszą 26-tonową w pełni elektryczną ciężarówkę - MAN eTGM.

 

Elektryczne Renault Trucks D Wide w wersji wywrotki z żurawiem

Francuski producent przedstawił pierwszą elektryczną ciężarówkę służącą do transportu materiałów na place budów.

 

Mercedes-Benz przetestował na mrozie przedseryjne prototypy ciężarówek z akumulatorowym napędem elektrycznym

Postanowiono sprawdzić, jak sprawdzają się na śniegu i lodzie – zarówno w codziennej eksploatacji transportowej u klientów, jak i podczas intensywnych jazd na torze testowym.

 

Duże pieniądze na projekty elektrycznych ciężarówek

Federalne Ministerstwo Transportu (BMVI) sfinansuje trzy projekty badawcze na łączną kwotę 24,4 mln euro. W ramach projektów zostaną opracowane zarówno pojazdy użytkowe o napędzie elektrycznym, jak i napędy oparte na ogniwach paliwowych.

 

Pierwsza elektryczna wywrotka zabudowana w Polsce

Od tego roku w ofercie Volvo Trucks będą dostępne samochody ciężarowe z napędem elektrycznym.

 

Ciężarówki z asystentem skrętu obowiązkowo w Wiedniu i Londynie

W związku z wprowadzanymi wymogami dla wjazdu pojazdów ciężarowych do Londynu i Wiednia, właściciele pojazdów poruszających się po tych dwóch stolicach, muszą dostosować swoje ciężarówki do nowych norm bezpieczeństwa.

 

Pierwsza w pełni elektryczna betonomieszarki dowożą już beton

Szwajcarski producent materiałów budowlanych Holcim Switzerland nabył niedawno trzy w pełni elektryczne betonomieszarki do betonu.

 

Wyszukiwarka

Informacje

Zapisz się do newslettera

Raz w tygodniu otrzymasz od nas przegląd wydarzeń z branży TSL